Kategoria:
Kategoria

Ponad tysiąc marketów Dino z własnymi instalacjami fotowoltaicznymi

Dino, polska sieć sklepów spożywczych opublikowała wyniki za drugi kwartał 2022 roku. Oprócz rekordowych zysków spółkę można docenić za strategię ESG.

Spółka Dino Polska właśnie opublikowała wyniki finansowe za I półrocze br. Okazuje się, że uwagę przykuwają nie tylko rekordowe wyniki. Sieć sklepów dba także o środowisko.

13 tysięcy ton CO2 mniej w 1H 20222

Jak podała spółka w podsumowaniu wyników finansowych I półrocza Dino aktywnie brało udział w zielonej transformacji. Ilość marketów posiadających własne instalacje fotowoltaiczne wzrosła o 322 i wynosi aktualnie 1124. Łączna moc paneli to już 40 MW. Według wyników produkcja energii elektrycznej w pierwszym półroczu 2022 roku wzrosła o 12GWh w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku, osiągając 19GWh.

Branża finansowa realizuje coraz większą ilość zielonych projektów. Oto trzy najważniejsze

Strategia ESG

Sieć sklepów rozpoczęła zieloną transformacje już wcześniej. Pierwszy etap montowania paneli fotowoltaicznych obejmował 400 marketów. Po sukcesie inwestycji podjęto decyzję o jej rozszerzeniu i na początku 2021 roku firma zawarła umowę na montaż kolejnych instalacji w trzech centrach dystrybucyjnych spółki. Ilość paneli znacząco zmniejszyła zapotrzebowanie na energię elektryczną, ograniczając tym emisję szkodliwych substancji.

- Sięganie po proekologiczne rozwiązania stało się jednym z naszych priorytetów. Świadectwem tego jest decyzja o instalowaniu paneli fotowoltaicznych na marketach i centrach dystrybucyjnych. Takie działania stawiają naszą firmę w gronie liderów jeżeli chodzi o wykorzystanie energii elektrycznej ze słońca w Polsce - powiedział Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.