Arena.pl, konkurencja Allegro, notuje zysk po pół roku działalności
Arena.pl to spółka z NewConnect, która wystartowała ze swoim serwisem w lutym 2016 r. Serwis bardzo szybko rośnie. Ciekawy jest zwłaszcza sposób motywowania partnerów przez Arena.pl. Kupujący i sprzedający, w zamian za aktywność mogą otrzymać akcje spółki i mieć udziały w całej platformie.
Spółka Arena.pl, zanotowała w I połowie 2016 r. ponad 876 tys. zł przychodów i prawie 179 tys. zł zysku ze sprzedaży. Platforma sprzedażowa, której spółka jest właścicielem, wystartowała w lutym tego roku i już podwoiła liczbę dostępnych produktów, a liczba zarejestrowanych sprzedawców wzrosła w tym czasie o 660 proc. W tym momencie spółka Arena.pl jest wyceniana na 21 mln zł.
Arena.pl stawia sobie za cel realizację programu współwłasności w społeczności. Aktywni kupujący i sprzedawcy mogą stać się właścicielami akcji Spółki, decydować o kierunkach rozwoju i uczestniczyć w podziale zysku. To pierwszy na świecie program współwłasności w społeczności, finansowany wyłącznie przez polski kapitał.
Użytkownicy serwisu, dokonując transakcji zbierają punkty, które mogą być w przyszłości wymienione m.in. na akcje spółki. Partnerem strategicznym projektu jest MasterCard, operator bezpiecznego portfela elektronicznego MasterPass, co na pewno zwiększa wiarygodność i bezpieczeństwo płatności. Głównym udziałowcem jest fundusz LMB Capital, w połowie należący do Banku SGB.
„Naszym celem strategicznym jest pozycja wicelidera polskiego rynku e-commerce. Zanotowaliśmy mocny start, z którego jesteśmy zadowoleni. Na rynku jest miejsce dla kolejnego mocnego gracza, a naszym atutem jest m.in. oryginalny model współwłasności Arena.pl, który chcemy propagować”
Do końca kwietnia 2016 roku, Arena.pl sp. z o.o. (w całości należącą do Arena.pl S.A.) prowadziła wielokanałową kampanię reklamową w Internecie, w kinach i w telewizji, której celem było budowanie świadomości marki jak i pozyskanie dużego ruchu użytkowników na platformie zakupowej Arena.pl.
Na Arena.pl oferowane produkty zostały podzielone na kilka kategorii: Dom i ogród, Dziecko, Elektronika, Pielęgnacja i zdrowie, Kultura, Moda, Motoryzacja oraz Sport i turystyka. W regulaminie serwisu zaznaczono, że mogą w nim wystawiać i sprzedawać towary wyłącznie zarejestrowane podmioty prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki prawa handlowego. Za wystawienie przedmiotu za pośrednictwem platformy nie ma opłat, a prowizje od sprzedaży należą aktualnie do najniższych na rynku.
