Przejdź do treści

udostępnij:

AI w Gamingu
Kategorie

Rok 2026 przyniesie przełom w obszarze AI dla gamingu, prognozuje wiceprezes 7Levels Krzysztof Król

Udostępnij

W branży gamingowej nastąpi pozytywny przełom wobec sztucznej inteligencji (AI), gry online wyczerpują swoją formułę, a  Nintendo Switch 2 sprzeda się w 50 mln sztuk do końca 2026, prognozuje w rozmowie ze Strefą Inwestorów wiceprezes notowanego na NewConnect producenta gier 7Levels Krzysztof Król.


“Przyszły rok zapowiada się bardzo emocjonująco, zarówno z punktu widzenia graczy, jak i wydawców. Switch 2 od Nintendo zyskuje coraz większą popularność, a Steam Machine może nieźle namieszać i zaskarbić sobie sympatię dotychczasowych fanów konsol” - powiedział Strefie Inwestorów Król.

"Nowe treści" od CD Projekt zdominują 2026 w gamingu, ciekawie może być w Creepy Jar, Huuuge i One More Level, mówi Mateusz Chrzanowski z Noble Securities 

Trzy przewidywania na 2026 

Wiceprezes 7Levels uważa, że AI dalej będzie dzieliło branżę oraz graczy, ale nastąpi pozytywny przełom. 

“Obecnie sztuczna inteligencja nie jest tak bardzo przełomowa, jak chcieliby głosić wyznawcy tej technologii. W grach i marketingu najczęściej widać złe lub leniwe przykłady jej wykorzystania. Lepsze zrozumienie dostępnych rozwiązań przez developerów oraz rozwój samych narzędzi pozwoli na przełom w postrzeganiu AI przez graczy” - zaznaczył wiceprezes 7Levels. 

Ponadto gry online - w jego ocenie - wyczerpują swoją formułę. 

Rozgrywka online z roku na rok jest coraz bardziej iluzoryczna. Mało kto jest w stanie oszacować przeciw komu gramy – innej osobie czy maszynie, która się pod nią podszywa. Może to zaowocować kolejną falą gier, w której liczy się zabawa ze znajomymi i przyjaciółmi - wskazał Król. 

7Levels reaktywuje i udoskonala swój pierwszy hit

Dodatkowo oczekuje, że Nintendo Switch 2 sprzeda się w 50 mln sztuk do końca 2026.  

“Nintendo szacuje, że do marca 2026 sprzeda się 19 mln sztuk ich najnowszej konsoli. Oznaczałoby to, że sprzedaż musiałaby jeszcze bardziej przyspieszyć, co jest możliwe biorąc pod uwagę ilość dostępnych gier. Dla wydawców specjalizujących się w tych konsolach (w tym nas) oznacza to, że kolejne lata mogą być okresem finansowych sukcesów, choć może być on okupiony ogromem pracy. Przykład może stanowić bieżący rok i zmiany w algorytmach rządzących cyfrową platformą dystrybucyjną – Nintendo eShop” - wymienił wiceprezes 7Levels. 

Zamknięte okna 

Jak co roku zadebiutują gry, które już teraz wykluczają pewne okresy z planów wydawniczych dla mniejszych zespołów. 

“Zakładając brak kolejnych opóźnień, najlepszy przykład stanowi planowana na listopad premiera GTA VI, jednak nie można zapominać chociażby o 007 First Light, które zadebiutuje pod koniec marca. W przypadku konsoli Nintendo Switch 2 oczy będą skupione przede wszystkim na tytułach bezpośrednio od japońskiego producenta. Będą to nowości, takie jak Pokémon Pokopia oraz rozszerzenia gier wydanych na poprzednią konsolę: Animal Crossing: New Horizons oraz Super Mario Bros. Wonder” - podkreślił Król. 

Dostosowywanie do realiów 

Z perspektywy samej spółki 7Levels rok 2026 będzie przede wszystkim okresem “świadomego dostosowywania się do realiów rynku”. 


Cały czas bardzo uważnie obserwujemy zarówno zmiany po stronie preferencji graczy, jak i mechanizmy funkcjonowania branży ‘od środka’. W odpowiedzi na to w najbliższym czasie planujemy skoncentrować się na nieco mniejszych, lepiej dopasowanych do aktualnych trendów projektach oraz oczekiwań odbiorców i możliwości dystrybucyjnych. Niemniej pozostajemy w obrębie gatunków, w których mamy największe doświadczenie. Takie podejście pozwoli nam w pełni wykorzystać potencjał zespołu, ograniczyć ryzyka produkcyjne i bardziej elastycznie reagować na zmiany rynkowe”- zaznaczył wiceprezes 7Levels.

7Levels nie rezygnuje również z działalności wydawniczej. 

“Wręcz przeciwnie, stopniowo rozszerzamy ją na kolejne platformy poza Nintendo Switch. Liczymy, że pomimo licznych perturbacji, z jakimi mierzy się obecnie branża gier, rok 2026 przyniesie więcej stabilizacji i stworzy solidne fundamenty do dalszego rozwoju spółki” - podsumował Król. 
 


Obecnie na rynku dostępne w wersjach pudełkowych są 3 autorskie gry 7Levels i jedna gra z portfolio wydawniczego: Castle of Heart (oryginał, wersja limitowana, wydawnictwo 1st Press Games, Nintendo Switch), Jet Kave Adventure (wersja limitowana, wydawnictwo Strictly Limited, Nintendo Switch), Kong: Survivor Instinct (wersja standardowa, wydawnictwo Meridiem, PS5) oraz Football Cup 2021 (wersja code in the box, wydawnictwo Blue Stone, Nintendo Switch). Krakowskie studio finalizuje prace nad kolejną produkcją z serii Football Cup oraz nową pozycją w portfolio, grą: Tennis Open. Dodatkowo, studio zintensyfikowało działania w kierunku wydawnictw fizycznych, czego efektem jest zapowiedź premier Castle of Heart: Retold oraz Warplanes Bundle na PS5 oraz Nintendo Switch. Obie gry trafią na sklepowe półki za pośrednictwem wydawcy, firmy Funbox.

Udostępnij