CCC zadowolone z wyników po lock-downie. Stawia wciąż na e-commerce i przejmuje nowe marki - Badura, Americanos i SIMPLE
Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
19 cze 2021, 11:30

CCC zadowolone z wyników po lock-downie. Stawia wciąż na e-commerce i przejmuje nowe marki - Badura, Americanos i SIMPLE

CCC robi nowe otwarcie. W czasie czwartkowej konferencji „CCC | insight out” spółka podsumowała ostatnie kwartały i realizację dotychczasowej strategii, ogłosiła przejęcie nowych marek – Badura, Americanos i Simple, a także zapowiedziała ogłoszenie nowej strategii na jesieni bieżącego roku. W centrum uwagi ma być e-commerce.

W czasie blisko półtoragodzinnej konferencji (wideo na końcu tekstu) pojawiło się sporo interesujących informacji, deklaracji i zapowiedzi. Sprawdzamy, co z tego ma znaczenie fundamentalne i może mieć też wpływ na przyszłą wycenę spółki.

Kurs akcji CCC
Kurs akcji CCC

Sprzedaż w CCC w maju – zarząd zadowolony z wyników

Zarząd zapytany o poziom przychodów w maju br. stwierdził, że jest z nich bardzo zadowolony. Inwestorzy mogli mieć obawy o poziom sprzedaży grupy mając w pamięci, że dotychczas prym wiódł segment e-commerce w otoczeniu, gdy część sklepów była zamknięta z powodu lockdownu. Maj był miesiącem, gdy klienci mogli już coraz bardziej ochoczo odwiedzać otwarte sklepy. Mimo to, jak twierdzi zarząd, spółka odnotowała równomierne wzrosty zarówno w kanale stacjonarnym jak i e-commerce. Osiągane marże również zostały określone jako „dobre”.

CCC wyniki strategia konferencja Dariusz Miłek
 

Zobacz także: CCC zadowolone z odbioru nowej marki HalfPrice

Badura, Americanos, Simple – nowe marki własne w portfolio CCC

Nową informacją jest powiększenie liczby marek własnych grupy CCC. Spółka nabyła tym razem same brandy w odróżnieniu od wcześniejszej akwizycji całej firmy – Gino Rossi. Jak widać, spółka wyciąga wnioski, ale też dostosowuje się do nowego otoczenia w handlu, które określa jako przełomowe. W przypadku akwizycji Gino Rossi (łączna kwota mogła wynosić nawet ok. 100 mln zł), oprócz samego brandu, CCC weszło w posiadanie fabryki obuwia oraz sieci butików handlowych. Obecnie realizuje już decyzję o likwidacji zarówno zakładu jak i sieci sklepów Gino Rossi, pozostawiając jedynie dobrze sprzedającą się markę Gino Rossi. Wracając do nowych marek w grupie, to koszt ich nabycia zostało określony na małe kilka milionów złotych i jak oznajmił D. Miłek – „na sprzedaży jesteśmy w stanie odrobić to w jeden miesiąc”.

Rosnące koszty transportu morskiego zostaną uwzględnione w cenie towarów

Do rosnących kosztów można zaliczyć m.in. wyraźnie wyższe ceny frachtu. Prezes CCC powiedział, że spółka kontraktuje stawki z góry, więc przełożenie wzrostu kosztów transportu będzie odczuwalne z opóźnieniem. Rosnące koszty będą brane pod uwagę przy ustalaniu cen sprzedaży towarów. Optymalizacja kosztowa dotyczy też miejsc produkcji obuwia. Spółka przyznała, że produkcja obuwia jest coraz mniej opłacalna w naszym regionie, co niewątpliwie miało wpływ na decyzję o likwidacji zakładu produkcyjnego Gino Rossi.

Zobacz także: Transport staje się rekordowo drogi, światowa gospodarka jest coraz bardziej rozgrzana

Strategia Grupy CCC – aktualizacja na jesieni 2021

Zmieniające się dynamicznie otoczenie oraz kształt Grupy CCC, poniekąd wymusza aktualizację celów strategicznych ujętych w tej poprzedniej pod nazwą GO.22. Przypomnijmy, że zakładała ona m.in. wzrost skali działalności do 8,5-9 mld zł w 2022 roku oraz udział e-commerce na poziomie 35-40%. Już teraz udział sprzedaży internetowej jest wyższy, a jego bardzo wysokie dynamiki nie pozostawiają złudzeń co do dalszego potencjału rozwoju. Dariusz Miłek zapowiedział, że nowa strategia pokaże jeszcze bardziej ambitne cele właśnie dla segmentu e-commerce. Prezes Marcin Czyczerski dodał, że dynamiki sprzedaży Modivo czy CCC.EU mogą w tym roku być trzycyfrowe, a w eobuwie.pl mogą osiągnąć „solidne kilkadziesiąt”.

Z kolei co do segmentu stacjonarnego, zarząd jest spokojny o dynamiki wzrostowe, co argumentowane jest pracą i zmianą w zakresie m.in. oferowanego produktu, nowego podejścia marketingowego, programów lojalnościowych i ulepszanym stale rozwiązaniom informatycznym. Podtrzymano również plany przeprowadzenia IPO eobuwie.pl za kilkanaście miesięcy tj. na przełomie roku 2022/2023.

Zobacz także: Sprzedaż CCC w internecie po raz pierwszy wyższa niż w sklepach stacjonarnych. Sześć liczb z wyników za 4 kwartał, które potwierdzają, że spółka zmienia się w firmę e-commerce

CCC | insight out - wideo z konferencji

Spółka udostępniła materiał wideo z konferencji CCC | insight out, która odbyła się 17.06.2021. Można się z nim zapoznać poniżej.

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.