Relacja z czatu z prezesem zarządu Legimi, Mikołajem Małaczyńskim - emisja akcji, plany rozwoju
Obrazek użytkownika Czaty
03 kwi 2019, 10:52

"Formuła czytnik za 1 EUR oraz synchrobooki to wyróżniki, które mają przyszłość" - relacja z czatu z prezesem zarządu Legimi, Mikołajem Małaczyńskim

We wtorek, 2 kwietnia 2019 r. odbył się czat inwestorski z Mikołajem Małaczyńskim, Prezesem Zarządu spółki Legimi. Podczas dyskusji rozmawialiśmy o przejęciu Readfy i możliwościach na rynku niemieckim. Inwestorzy pytali również o debiut na NewConnect, aplikację Legimi 3.0., trwającą emisję akcji oraz rozwój e-booków na polskim rynku. W spotkaniu wzięło udział ponad 300 inwestorów, a Prezes spółki odpowiedział na 30 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat z prezesem zarządu Legimi S.A. – Mikołajem Małaczyńskim, w trakcie którego nasz gość odpowie na pytania na temat spółki, sytuacji finansowej, emisji akcji, akwizycji Readfy GmbH i rozwoju na rynku niemieckim.

 

Spotkanie odbędzie się we wtorek, 2 kwietnia 2019 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Witam wszystkich uczestników czatu. Przez najbliższą godzinę postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania. Jestem do Państwa dyspozycji, zaczynajmy!

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Obecnie trwa publiczna emisja akcji serii G. Memorandum informacyjne oraz prezentację inwestorską można znaleźć pod linkiem https://www.legimi.pl/akcje/ (link is external)

Obrazek użytkownika Anonim
warren

Skąd pomysł na oferowanie bonusów podczas oferty akcji?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Oferta w 1 kolejności ma być adresowana do naszych użytkowników - abonentów, których mamy ponad 50 tys. Stąd atrakcyjne zachęty. Obserwujemy również trendy, ostatnio modny jest equity crowdfunding. Jako pionierzy staramy się wychodzić na przeciw oczekiwaniom naszych akcjonariuszy, którzy ostatnio wyrażali zainteresowanie dodatkami do oferty. Wiemy także, że nasi akcjonariusze są naszymi ambasadorami, chcemy aby dobrze znali produkty naszej spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Czy nie planujcie rozwoju w stronę audiobooków, które zyskują coraz większą popularność

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Audiobooki w swojej ofercie mamy od blisko 2 lat. Z naszej perspektywy największą popularność zyskują jednak synchrobooki, które umożliwiają płynne przełączanie między słuchaniem i czytaniem, a aplikacja zapamiętuje ostatnią czytaną stronę. Jest to wyróżnik naszej platformy. Oczywiście rozwijamy tą kategorię książek do słuchania/ czytania, dodajemy systematycznie nowe tytuły.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof

Na jakim etapie jest transakcja przejęcia Readfy?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

O postępach transakcji informujemy na bieżąco, za pośrednictwem ESPI (http://biznes.pap.pl/espi/pl/reports/view/2,410471 (link is external)) Transakcja jest na ukończeniu, spodziewamy się zamknięcia do końca maja br. Jest to jeden z celów trwającej emisji akcji.

Obrazek użytkownika Anonim
shark

Skąd pomysł na rynek niemiecki, to jeden z trudniejszych rynków?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Przeprowadziliśmy analizę kilku rynków europejskich pod względem potencjału wzrostu i otoczenia konkurencyjnego i rynek niemiecki wykazuje bardzo dobre parametry dla spółek działających w modelu abonamentowym, warto wspomnieć o obwiązującej na tamtym rynku ustawie o stałej cenie książki, które daje preferencje modelom abonamentowym. Po przeprowadzania pilotażu, pozyskaniu kilkuset użytkowników wiemy, że formuła czytnik za 1 EUR oraz synchrobooki to wyróżnik, które mają przyszłość. W powiązaniu z bazą 400 tys. użytkowników Readfy liczymy na uzyskanie dobrych dynamik wzrostu. Warto wspomnieć, że wzrost ten nie jest jeszcze ujęty w obecnie publikowanych prognozach.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Czy na rynku niemieckim istnieje tożsama oferta, jak e-czytnik za 1 EUR?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Nasza oferta w tym modelu jest pierwsza na tym rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
lalala

Kiedy zostanie wprowadzone Legimi 3.0 i jakie zmiany za sobą niesie?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

To zaprojektowana od nowa aplikacja mobilna oraz serwis internetowy. Spodziewamy się po 1) wyższych poziomów satysfakcji klienta, co za tym idzie lojalności 2) wzrostu poziomów konwersji nowych użytkowników 3) większe zaufanie do naszej marki, w szczególności za granicą, gdzie budujemy swoją pozycję.
Wprowadzimy również nową identyfikację wizualną naszej marki.
Pierwsze wdrożenia planujemy na przełomie maja i czerwca.

Obrazek użytkownika Anonim
Radek

To dość niespotykane by dawać bonusy do akcji... co to za bonusy i dla kogo?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Model znany z popularnego ostatnio equity crowdfundingu. Doświadczenia z poprzednich emisji pokazują, iż akcjonariusze oczekują od spółki tego typu dodatków. Przy zapisie na 20 akcji, otrzymujemy abonament kwartalny gratis. Przy zapisie na 1000 akcji i więcej oprócz 2-letniego abonamentu można otrzymać dodatkowo czytnik e-booków. Z kolei zapisy powyżej 10000 akcji premiowane są m.in. dożywotnim dostępem do Legimi. Więcej szczegółów www.legimi.pl/akcje (link is external)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Panie prezesie. Nie rozumiem sensu przejmowania spółki niemieckiej której model biznesowy jest tak odmienny od Legimi dlaczego niby użytkownicy korzystający z darmowych ksiązek z reklamami mieliby się przerzucić na abonament?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Jest to model powszechnie stosowany w popularnych serwisach streamingowych oferujących film/ muzykę. Zaletą modelu z reklamami jest bardzo niska bariera wejścia, dająca możliwość zapoznania się z produktem bez podawania nr karty płatniczej. To także szansa przyciągnięcia młodszego odbiorcy, który nie jest jeszcze gotowy płacić za pełną wersję produktu. Na koniec to wyjście także na przeciw problemowi piractwa.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Dzień dobry, jakiego wpływu na przychody spodziewa się spółka po obniżeniu VATu na e-booki? Czy ewentualne przesunięcie wejsćia w życie ustawy z 1 czerwca , bo coraz głośniej się o tym mówi, będzie dla Państwa problemem?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Spodziewamy się, że obniżka VATu dostarczy pozytywnych bodźców dla branży e-booków. W naszym przypadku z pewnością przełoży się to na wyższe marże ze względu na to, że wiele umów długoterminowych mamy podpisanych z klientami końcowymi na kwoty brutto. Niestety nie wiemy dokładnie, kiedy ustawa zostanie obowiązywać, dlatego również nie uwzględniliśmy jej w prognozach finansowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Jak Pan widzi perspektywy rozwoju rynku ebookow w Poslce? Ostatnio pojawił się raport, że Polacy ogólnie mało czytają :) I nic się na lepiej nie zmienia.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Nie zmienia się, czyli nie poprawia się oraz nie pogarsza :) Obserwujemy wzrost świadomości książki elektronicznej zwłaszcza u naszej "corowej grupy" którą są osoby czytające dużo. Może wydawać się to mało wiarygodne w świetle nowych komentarzy rynkowych, ale tych osób jest blisko 3 mln w Polsce. W zestawieniu z naszymi 50 tys. użytkowników, widać potencjał wzrostu. Obserwacją z najnowszego badania czytelnictwa jest również rosnące zainteresowanie książkami młodego pokolenia.

Obrazek użytkownika Anonim
ledżajmi

Bardzo podoba mi się jak komunikujecie się z rynkiem, widzę dużo informacji o spółce, teraz czat - nic tylko kupować :) Czy możemy liczyć, że po ofercie poziom komunikacji zostanie utrzymany?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Nasi inwestorzy są naszymi najlepszymi ambasadorami, jako firma konsumencka wiemy, że relacje z odbiorcami są kluczowe dla powodzenia naszych projektów. New Connect nie jest naszym ostatnim posunięciem na rynku kapitałowym, nikt z założycieli nie wyzbywa się swoich akcji, dlatego nie ma obaw o zmiany w zakresie polityki informacyjnej.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy można spodziewać się debiutu na giełdzie?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Jesteśmy w trakcie dematerializacji akcji serii B i C i zamierzamy do tego dołączyć akcje serii F i trwającą obecnie emisję serii G. Mając na względzie dobro wszystkich akcjonariuszy chcemy, aby wszystkie serie zadebiutowały w tym samym czasie. Ze względu na złożoność procedury, spodziewamy się, że debiut nastąpi w IV kw. br. Na ten czas przygotowujemy również kampanię medialną z okazji 10-lecia spółki, co wesprze udany początek notowań walorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Herr Flick

Czy podczas debiutu na NC planujecie nową emisję akcji?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Nie ma takich planów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie są plany odnośnie ekspansji na rynek chiński? Na ile jest to odległa perspektywa?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Rynek chiński zakończyliśmy udanym pilotażem, który pozwolił stworzyć nam realny model finansowy oraz zbudować partnerstwa z wydawcami oraz strategicznymi dostawcami sprzętu. W myśl przyjętej w ubiegłym roku strategii postanowiliśmy finansować ekspansję do Chin w chwili, gdy spółka będzie dysponowała nadwyżkami finansowymi, aby nie rozwadniać akcjonariatu. Jako odległa perspektywa spodziewamy zintensyfikowania działań w ciągu 2/3 lat. Być może zbiegnie się to w czasie ze zmianą notować na duży parkiet.

Obrazek użytkownika Anonim
Kris

Czy w przyszłości planujecie się „sprzedać” większemu graczowi?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Nigdy takiego scenariusza nie można wykluczać. Jednak podjęte przez nas projekty kapitałowe, w tym giełda są strategią realizacji samodzielnego i długoterminowego budowania wartości dla akcjonariuszy w obecnym kształcie (bez inwestora branżowego).

Obrazek użytkownika Anonim
Obligatariusz J

Witam,
Jakie są przyczyny braku notowań obligacji serii J na Catalyst a tym samym braku debiutu akcji które były oferowane jeszcze w PDM?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Spółka nadal prowadzi działania zmierzające do wprowadzania obligacji serii J na Catalyst. Opóźnienia, mające miejsce w tym procesie zasadniczo nie są zależne od spółki. Ze względu na zawirowania wobec PDM musieliśmy zawiesić ten proces na kilka miesięcy. Obecnie procedura została wznowiona po przeniesieniu ewidencji do DM Navigator.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

jaka jest wycena spółki przy tej cenie akcji?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Wycena to 20 mln zł pre-money (przed emisją akcji). W naszym przekonaniu to atrakcyjna wycena, nie odbiegająca od wycen innych spółek technologicznych na New Connect.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Jakiś czas temu mówił Pan że ponad 60% klientów przedłuża abonament? Jak ten wskaźnik wygląda obecnie? Jeśli nie można Pan zdradzić szczegółów to może chociaż jaką mamy tendencje?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Oczywiście jest to informacja wewnętrzna. Natomiast możemy potwierdzić, że metryki abonentowe z biegiem czasu i wraz ze wzrostem bazy klientów ulegają poprawie. Wraz z wprowadzeniem Legimi 3.0 spodziewamy się wzmocnienia tego trendu.

Obrazek użytkownika Anonim
wiktor

Czym spowodowana była aktualizacja prognozy finansowej?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Szczegółowe informacje przedstawialiśmy w raporcie ESPI (http://biznes.pap.pl/espi/pl/reports/view/2,407540 (link is external)). Pamiętajmy, że spółka w ubiegłym roku starała się pozyskać finansowanie na trudnym rynku, co wpłynęło na opóźnienia w realizacji projektów kapitałowych i niektórych działań operacyjnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Ola

Czy Amzaon jest dla Was największym zagrożeniem?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

To częste pytanie. Najlepiej spojrzeć na rynek niemiecki, gdzie Amazon pomimo swojej globalnej pozycji nie jest liderem. Legimi posiada inną strategię dystrybucji od Amazonu, m.in. poprzez telekomy (T-mobile, Plus, Play) oraz partnerstwa (Samsung). Wspominaliśmy także o synchrobookach, które są naszym wyróżnikiem obok oferty czytnik za 1 zł. Jesteśmy też obecni w ponad 200 bibliotekach na terenie całej Polski. Współpracujemy z korporacjami, które oferują abonament Legimi w formie benefitu dla pracowników. Współpracujemy szeroko z producentami wszelkiego rodzaju czytników e-booków. Można więc przyjąć, że mamy ugruntowaną pozycję rynkową.

Obrazek użytkownika Anonim
mateusz

Czy rozważacie Państwo przeniesienie w jakiś sposób modelu z Readfy na Legimi w Polsce?

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Owszem spodziewamy się dobrych doświadczeń ze społką Readfy na rynku niemieckim i docelowo chcemy przenieść model premium i freemium na oba rynki - polski i niemiecki.

Obrazek użytkownika Mikołaj Małaczyński
Mikołaj Małaczyński

Bardzo dziękujemy za udział w czacie i wszystkie zadane pytania. Zapraszamy do kontaktu pod adresem IR[at]legimi[dot]com oraz do subskrybowania inwestorskiego newslettera pod adresem https://getrevue.co/profile/legimiIR (link is external).

 

Emisja akcji serii G trwa do 12 kwietnia, więcej informacji znajdą Państwo pod adresem legimi.pl/akcje.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.