Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

"Przychody ze skalowania istniejących gier i wydania nowych tytułów zaspokoją potrzeby spółki" - relacja z czatu z zarządem spółki BoomBit

Udostępnij

W piątek, 27 września 2019 r. odbył się czat inwestorski z zarządem spółki BoomBit. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za I półrocze 2019 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o rozwój na rynku chińskim, premiery nowych gier, współpracę z TikTok, wyniki SuperScale i perspektywy dalszego rozwoju spółki. W spotkaniu wzięło udział blisko 600 osób, a zarząd spółki odpowiedział na 20 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat z zarządem BoomBit, Marcinem Olejarzem i Hannibalem Soaresem Będziemy rozmawiać o wynikach za I półrocze 2019 r. oraz o perspektywach rozwoju spółki.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 27 września 2019 r. o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Serdecznie witamy Was na czacie. Zapraszamy do zadawania pytań

Obrazek użytkownika scrip
scrip

Witam
1/ Czy Zarząd dopuszcza możliwość nowej emisji akcji w przyszłym roku w celu finansowania dalszego rozwoju, czy też oczekuje wypracowywania w kolejnych miesiącach na tyle wysokich zysków, które "zaspokoją" potrzeby Spółki.
2/ Czy Spółka będzie korzystała w rozliczeniu podatku CIT za 2018 r. z ulgi podatkowej IP BOX? Jeśli nie, to czy takie rozwiązanie przewidywane jest w latach następnych?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Na tym etapie nie potrzebujemy emisji nowych akcji, aby sfinansować dalszy rozwój, ponieważ spodziewamy się wygenerować wystarczające przychody ze skalowania istniejących gier i wydania nowych tytułów, które zaspokoją potrzeby spółki.
Odnośnie IP BOX planujemy rozpoznać jaki jest potencjał możliwości skorzystania z tej ulgi w nadchodzących latach.

Obrazek użytkownika Anonim
Marck

Sierpień był rekordowym miesiącem, z czego to wynikało i czy kolejne będą jeszcze lepsze?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Sierpień był rekordowym miesiącem ze względu na połączenie skalowania kampanii UA w Darts Club i premiery Idle Coffee Corp w Chinach. Nie możemy jeszcze mówić o kolejnych miesiącach, ale nadal będziemy poszukiwać różnych strategii UA dla naszych istniejących i nowych tytułów, pracujemy także nad wprowadzeniem kolejnych tytułów w Chinach w najbliższej przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Marck

Czy w Chinach pojawicie się z kolejnymi grami?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Tak planujemy kolejne wydania gier w Chinach.

Obrazek użytkownika Anonim
Marck

Kiedy premierę będzie miał Archery Club?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

W IV kwartale 2019

Obrazek użytkownika Anonim
Marck

W programie motywacyjnym macie zapisany cel 28 mln zł. Po pierwszym półroczu wydaje się nieprawdopodobnie wysoki. Czy widzicie jakieś szanse w premierach gier, współpracy z TikTok lub czymś innym by osiągnąć cel?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Nie możemy ustosunkować się do tego pytania, ponieważ odpowiedź mogłaby być zinterpretowana jako prognozy. Spółka już w Prospekcie wskazała, że nie podaje do publicznej wiadomości prognoz wyników ani wyników szacunkowych. Kwota 28 mln zł zysku nie była prognozą a jedynie założeniem programu motywacyjnego dla kluczowej kadry Grupy BoomBit. Niemniej jednak ze względu na przesunięcia w planie wydawniczym gier Boombita i Moondripa, jak również klientów SuperScale, osiągnięcie takiego wyniku w 2019 roku będzie wyzwaniem. Jednocześnie jesteśmy bardzo podekscytowani premierą Archery Club w IV kwartale i dalszą współpracą z TikTok w Chinach.

Obrazek użytkownika Anonim
gerst

Jakie są Wasze trzy najważniejsze gry i czy w kolejnych miesiącach może się to zmienić?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Nasze trzy najważniejsze gry Tanks A Lot, Darts Club i Idle Coffee Corp. W kolejnych miesiącach premiery będą miały m.in. Archery Club i Cooking Festival, z którymi wiążemy duże nadzieje.

Obrazek użytkownika Anonim
Mietek

Jak oceniacie wrzesień? Według priori spadek msc/msc wynosi jakieś 25%

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Szacunkowe przychody za wrzesień podamy 4 października

Obrazek użytkownika Anonim
Gdziejestmoje300baniek

Czy Spółka zamierza wrócić do sprzedaży praw do gier czy zeszłoroczne przychody ze sprzedaży praw do dancing line były jednorazowym zdarzeniem gospodarczym?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Nie zamierzamy sprzedawać praw do innych gier

Obrazek użytkownika Anonim
Przemek

W prezentacjach inwestorskich na IPO przedstawialiście Państwo ewolucję modelu biznesowego w kierunku gier typu GAAS (Oparty na analizie danych (GaaS) i pojawiało się tam oczekiwane ARPU na poziomie 0,5$. Jak w tej chwili wygląda ten parametr?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

W tej chwili, w naszych głównych grach GaaS ARPU wynosi od 0,5 do ponad 1 USD. Na przykład w Darts Club ARPU wynosi ponad 1 USD na kluczowych rynkach.

Obrazek użytkownika Anonim
Fabian

Jak spółka ocenia dotychczasowy sukces gry Idle Coffee? Jakie są dalsze plany rozwoju tej gry?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Cieszymy się z dotychczasowego sukcesu Idle Coffee Corp. Gra wygenerowała około 2,5 miliona złotych przychodów do końca II kwartału. Mamy wiele planów dotyczących dalszego rozwoju, takich jak optymalizacja monetyzacji poprzez reklamy, dodanie subskrypcji oraz live ops i live events.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Czy nadal będziecie informować o miesięcznych przychodach ze sprzedaży i czy mogli byście podawać szacunkowe kwoty

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Tak będziemy dalej publikować szacunkowe miesięczne przychody

Obrazek użytkownika Kristobello
Kristobello

Jakie są dalsze perspektywy współpracy z TikTok w Chinach ?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Rozmawiamy z TikTok na temat współpracy przy kolejnych grach

Obrazek użytkownika Anonim
dawid

Czy będzie finansowanie obligacji z dofinansowań unijnych?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Nie mamy takich planów

Obrazek użytkownika Anonim
Feliks

Ile premier macie zaplanowane na 2019?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Planujemy co najmniej dwie duże premiery do końca roku - Idle Monster Factory oraz Archery Club

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Koszty zarządu w Q2 2019 wyniosły prawie 3,0 mln zł i były wyższe o 2/3 r/r. Z czego konkretnie wynika tak duży wzrost, a także wzrost w porównaniu do pierwszego kwartału (3,0 vs 2,2 mln zł).

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Dane za 2019 i 2018 rok są nieporównywalne, w związku z rozwojem struktury Grupy i skali działalności. Komentarz do zmiany kosztów za II kwartał w porównaniu do I kwartału zamieściliśmy w prezentacji inwestorskiej, która dostępna jest na naszej stronie www https://boombit.com/pl/ir/prezentacje/

Obrazek użytkownika Anonim
Miodzio

Kiedy jakieś premiery MoonDripa na chińskim rynku?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Ściśle współpracujemy z Habby w ramach istniejącego pipeline gier Moondrip. Stefan (CEO Habby) ma duże doświadczenie i jest perfekcjonistą w projektowaniu gier. Optymalizacja ich najnowszego hitu Archero zajęła ponad rok, dopóki nie była doskonała. Staramy się osiągnąć ten sam poziom jakości w grach MoonDrip.

Obrazek użytkownika Anonim
i

dlaczego tak wolno wprowadzacie nowe gry w stosunku do zapewnień z IPO

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Widzimy z wczesnych wskaźników KPI, że niektóre z naszych wcześniej ogłoszonych gier są bardzo obiecujące, dlatego chcemy doprowadzić gry do poziomu, który zapewni nam maksymalny efekt przychodowy na moment wydania.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Ponoszone koszty na zespoły deweloperskie nadal nie są pokrywane w przychodach (uwzględniając wydatki na prace rozwojowe). Jeśli ta tendencja się utrzyma, to spółce za 2,3 kwartały może skończyć się gotówka. Czy zarząd rozpatruje ograniczenie liczebności zespołów / zatrudnionych przy produkcji i rozwoju gier (nieefektywnych kosztowo)?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Tak, rozważamy ograniczenie liczby pracowników z mniej produktywnych zespołów. Jednocześnie gry które już zostały wydane nie wymagają aż takiego poziomu zaangażowania naszych zasobów. Możemy zmniejszyć liczebność pracujących nad nimi zespołów przy zachowaniu tego samego poziomu przychodów.
Jesteśmy bardzo świadomi poziomu naszej bazy kosztów i aktywnie pracujemy nad jej optymalizacją w nadchodzących kwartałach.

Obrazek użytkownika Kristobello
Kristobello

Jak oceniacie dotychczasowe wyniki SuperScale'a ?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowego rozwoju spółki. W pierwszej połowie 2019 r. SuperScale osiągnął prawie tyle przychodów co w całym 2018 r. SuperScale nie koncentruje się obecnie na generowaniu zysków, ale na maksymalizacji przychodów, udziału w rynku i wzroście organizacji.
Z powodzeniem podpisali nowe umowy partnerskie w drugiej połowie 2019 r., w tym dotyczących tytułów z TOP 500 najlepiej zarabiających gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

User acquisition. Pan Prezes w sierpniu w wywiadzie mówił, że optymalne efekty kampanie UA osiągają po 60-90 dniach od ich rozpoczęcia. W sprawozdaniu termin ten już jest wydłużony do 60-120 dni. Skąd ta zmiana? Czy w trakcie IPO była informacja, że taki jest oczekiwany termin paybacku? Szczerze mówiąc nie przypominam sobie, raczej mówiliście Panowie, ze jesteście bardzo szybko w stanie reagować i ucinać wydatkowanie jeśli nie przynosi zakładanych efektów. Czy to jednak nie kłoci się ze sobą?

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Jest to normalne, że kiedy zaczynamy skalować kampanie UA, zwrot z inwestycji wydłuża się. 60-120 dni to zupełnie normalny czas zwrotu z inwestycji dla gier GaaS na ich obecnym etapie rozwoju.
Nie oznacza to, że kampanie nie będą opłacalne. Prawdą jest również to, że mamy sposób na szybką reakcję i ograniczenie wydatków, jeśli kampanie nie są opłacalne. Śledzimy to na bieżąco.

Obrazek użytkownika BoomBit
BoomBit

Dziękujemy za aktywny udział w czacie. Zapraszamy na naszą stronę www https://boombit.com/

Udostępnij