Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Koncentrujemy się na wzroście na rynku reklamy i zwiększeniu obecności na rynkach międzynarodowych” - relacja z czatu z prezesem zarządu Kino Polska TV

Udostępnij

W piątek, 27 listopada 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV, Bogusławem Kisielewskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych po trzech kwartałach 2020 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o wypłatę dywidendy, wpływ pandemii COVID-19 na działalność spółki oraz strategię na 2021 rok.

W spotkaniu wzięło udział blisko 350 osób, a prezes zarządu odpowiedział na 25 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV, Bogusławem Kisielewskim. Porozmawiamy o wynikach finansowych spółki po trzech kwartałach 2020 roku.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 27 listopada 2020 r. o godz. 13:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dzień dobry! Witam Państwa na naszym dzisiejszym spotkaniu. Dziękuję, za pytania, które już Państwo zadali. Czekam na kolejne. Będę z Państwem do godz. 14:00. Zaczynamy!

Obrazek użytkownika Anonim
Dariusz

Jak kryzys pandemii odbił się na spółce w tym roku?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Grupa pozostaje odporna na negatywne skutki pandemii, głównie z uwagi na zdywersyfikowane przychody. Pochodzą one z różnych źródeł, zarówno jeśli chodzi o lokalne obszary biznesowe jak i międzynarodową działalność (łącznie to ponad 40 krajów świata). Około 67% naszych przychodów stanowią wpływy z emisji i przychody ze sprzedaży licencji, gdzie osiągnęliśmy lepsze wyniki finansowe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Sprawia to, że nie jesteśmy w wielkim stopniu uzależnieni od koniunktury na polskim rynku reklamy.
W obecnych czasach wyraźnie widać również przewagę telewizji płatnej, dystrybuowanej przez operatorów kablowych i platformy cyfrowe, gdzie klienci posiadają umowy długoterminowe, nad platformami streamingowymi z których można zrezygnować w dowolnej chwili. Warto zauważyć, że nawet takie podmioty jak Netflix obecnie przygotowują się do uruchomienia kanałów telewizyjnych, bo widzą w emisji i być może reklamie, źródło przychodów. Dodam, że w naszym przypadku przychody z emisji kanałów wzrosły po trzech kwartałach o ponad 10%, a przychody z reklamy były wyższe o 7% rok do roku.
Niezależnie od tego, na bieżąco monitorowaliśmy sytuację i wszędzie tam, gdzie było to możliwe ograniczaliśmy koszty i wydatki.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Wyniki finansowe za cały 2020 r. mogą być rekordowe w historii. Czy w świetle racjonalnego obecnie poziomu zadłużenia, wysokim stanom gotówki i dobrej strukturze casfhlow, zarząd będzie rekomendował wypłatę dywidendy po roku przerwy? Jeśli tak to jaki może być jej procentowy udział wygenerowanego zysku netto?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Obecnie jest za wcześnie, by mówić o rekomendacji Zarządu na temat podziału zysku z tego roku. Pamiętajmy, że decyzja braku rekomendacji dla wypłaty dywidendy w tym roku była spowodowana dużą niepewnością jaka panowała wiosną w związku z pierwszą falą pandemii. Obecnie dużo więcej wiemy o rynku reklamy w kryzysie, widzimy też jak nasz biznes funkcjonuje w tym wyjątkowym okresie. Niemniej rozmowy o dywidendzie będziemy prowadzili dopiero po zakończeniu całego 2020 roku. Nic nie jest obecnie przesądzone.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy duże zmiany w branży kinowej (zamknięcia kin, przesunięcia, czy wstrzymania dużych produkcji filomowych) mają jakiś negatywny/pozytywny wpływ na KPTV?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Budżety filmów są wspierane przez PISF. Nawet przy negatywnym scenariuszu dla branży kinowej nasze produkcje powinno się zwrócić dzięki emisji w kanałach telewizyjnych – póki co sytuacja w kinach nie powoduje, żebyśmy myśleli o rewizji naszych planów w tym obszarze. Zaangażowanie finansowe Grupy obecnie jest niewielkie. Nie spodziewamy się także by była potrzeba dokonywania rezerw czy odpisów na te produkcje.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak się rozwija kanał dot. esportu?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Model biznesowy Gametoon opiera się na przychodach z reklamy, sponsoringu, obecności online. Do naszego zespołu w tym roku dołączyły osoby doświadczone w monetyzowaniu e-sportu, a trzeba pamiętać, że to jeden z najszybciej rosnących elementów rynku rozrywki. Wyzwaniem dla nas jest zwiększeniem zasięgu i dotarcia tego kanału do widzów poprzez poprawę dystrybucji. Kolejną kwestią jest fakt, że widownia tego kanału to w części osoby poniżej 16 roku życia, zatem w pomiarze grupy komercyjnej niełatwo o pokazywanie wyniku. To jest produkt pasujący świetnie do modelu dystrybucji cyfrowej, co staramy się wykorzystać. W naszej opinii to najlepszy kanał e-sportowy w Polsce. Dowodem jest coraz większe zaangażowanie sponsorów we współpracę z Gametoon.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Gratuluję wyników za III kw. 2020 r. szczególnie pod względem dynamiki przychodów i zysków. Czy w IV kw. br. spodziewają się Państwo co najmniej powtórzenia zyskowności z III kw., chociażby w świetle wyższych cen reklam?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dziękujemy! Czwarty kwartał wygląda na to, że powinien być lepszy niż trzeci - to wynika z sezonowości naszego biznesu. Ceny reklam wzrosły kwartał do kwartału, po pierwszej fali pandemii, jednak nie jest tak, że ceny rok do roku wzrosły. Ciągle widzimy wpływ pandemii na ten rynek. Najważniejsze dla nas jest to, że mamy zdecydowanie wyższą oglądalność rok do roku, co wspiera nasze wyniki. Nadmienię, że mamy pełne obłożenie naszych slotów reklamowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Akcjonariusz

Dzień Dobry jak ocenia Pan wzrost oglądalności oferty programowej KPL w kontekście prognoz zysków i przychodów na przyszłe kwartały/lata ? Zakładając, że koszty stałe pozostałe pozostaną zbliżone wygląda na to, że KPL powinno zaobserwować wzrost marży netto w najbliższej przyszłości.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Gdyby nie pandemia osiągalibyśmy wyższe poziomy rentowności. Spodziewamy się, że gdy sytuacja na rynku reklamy będzie się normalizować będzie to lepiej widoczne w naszych wynikach.

Obrazek użytkownika Anonim
Dariusz

Dzień dobry Panie Prezesie

 

Jak ocenia Pan perspektywy w IV kwartale i czy wygląda on lepiej czy gorzej od odpowiedniego w 2019 r?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Czwarty kwartał, póki co, nie różni się znacząco od ubiegłego roku, specjalnego wpływu pandemii nie widać.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Proszę o zarys strategii na 2021 rok. które cele będą najważniejsze

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nasze cele pozostają niezmienne:
Zdobycie i utrzymanie piątej pozycji wśród grup telewizyjnych w Polsce pod względem udziału w rynku reklamowym, ze średniorocznym udziałem na poziomie 2,6-3% w oglądalności widowni komercyjnej (SHR, All 16-49, live).

 

Umacnianie silnej pozycji rynkowej i współpracy z kluczowymi uczestnikami rynku w zakresie: sprzedaży licencji, produkcji, dystrybucji i reklamy.

 

Wzrost przychodów ze sprzedaży reklam, dostarczenie bardziej atrakcyjnych treści, a także budowanie zasięgu i liczby subskrybentów FilmBox Premium na rynkach międzynarodowych. Dalszy rozwój zdywersyfikowanej działalności na rynkach zagranicznych – umacnianie pozycji Grupy w zakresie produkcji kanałów telewizyjnych, reklamy i dystrybucji treści.

 

Stopniowe wprowadzanie reklam na kanale FilmBox (basic), co pozwoli na wzrost przychodów ze sprzedaży reklam na rynkach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

 

Zwiększanie o nowe terytoria zasięgu technicznego i wzrost przychodów ze sprzedaży pakietów FilmBox (premium) na rynkach międzynarodowych.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Jakiego wzrostu przychodów oczekuje zarząd w 2021 roku? Jakie mogą być drivery do wzrostu przychodów i zysków?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Sądzimy, że dynamika wzrostu może być podobna jak w poprzednich latach, które opierają się na dwóch filarach:
zwiększanie obecności na rynkach zagranicznych oraz wzrost udziału w rynku reklamy. Wynika to wprost z naszej strategii.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Minęło już trochę czasu od ostatniego, dużego przejęcia. Czy obecnie zarząd preferuje inwestycje w atrakcyjniejszą ofertę programową czy można spodziewać się nowej akwizycji?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Cały czas uważamy, że własne produkcje pozwalają się wyróżnić i przyciągnąć widzów przed ekrany, niezależnie od tego czy są to ekrany kinowe, telewizorów czy smartfonów. Traktujemy produkcje własne jako szanse gdy na mocny udział w widowni kinowej gdy sytuacja się ustabilizuje, a widzowie będą gotowi wrócić do kin. Będziemy gotowi z atrakcyjną propozycją. Tworzymy nie tylko filmy, ale mamy już gotowe projekty na seriale i formaty telewizyjne.
Ponadto pamiętajmy, że popyt na treści rośnie i nawet jeśli nie produkujemy contentu masowo, to stajemy się uczestnikami rynku produkcyjnego, zyskujemy kompetencje i umiejętności.

 

Jeśli chodzi o potencjalne akwizycje - przyglądamy się rynkowi, ale nie mamy wybranych żadnych potencjalnych celów.

Obrazek użytkownika Michal.se
Michal.se

Jakie rynki wchodzą w grę / są najbardziej pożądane?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Chcemy wzmacniać naszą pozycję na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej - to jeśli chodzi o podział geograficzny.
Jeśli mówimy o obszarach rynkowych, to widzimy potencjał w digitalu.
Widzimy siebie jako dostawcę contentu dla operatorów platform streamingowych, VOD. Jesteśmy częścią świata cyfrowej dystrybucji od długiego czasu.
W naszym przypadku przychody z cyfrowej dystrybucji pochodzą m.in. od operatorów platform streamingowych, VOD takich jak np. Ipla, TVP VOD, WP Pilot, w platformach operatorów telefonii komórkowych, a także dystrybutorów sprzętu.

Obrazek użytkownika Anonim
Radek

Co z produkcjami własnymi?
Czy spółka coś teraz robi w tym segmencie?
Czy jest sens robić na mały ekran?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Trudno zapracować na wzrost oglądalności bez własnego contentu. Dlatego inwestujemy we własne produkcje, które przyciągną widzów przed ekrany i pozwolą zachęcić reklamodawców.
Nieprzerwanie pracujemy nad uruchomieniem nowych nielinearnych serwisów cyfrowych. Naszym celem jest wzmocnienie segmentu online pozwalającego na cyfrowy dostęp do kanałów telewizyjnych Grupy oraz do oferowanych przez nią treści, co znajdzie odzwierciedlenie w przychodach, m.in. dzięki produktom nielinearnym – FilmBox Live, skierowanym do użytkowników internetu i FilmBox On Demand, dostępnym dla klientów sieci kablowych.

Obrazek użytkownika Anonim
GG

Uważam, że kurs akcji Kino Polska wróci do poziomu 10 zł w 2021 roku. Czy może się Pan podpisać pod tym stwierdzeniem? :)

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Żyjemy w bezprecedensowym otoczeniu, które mocno wpływa na rynki kapitałowe. Trudno mi komentować kurs akcji naszej spółki. Dokładamy wszelkich starań, żeby budować wartość spółki dla wszystkich akcjonariuszy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Wygląda na to, że Spółka weszła na zupełnie nowy poziom działalności, osiągając większy udział w rynku - z czego się cieszę i gratuluje. Jak Pan ocenia, na ile jest to trwała zmiana? Ile miejsca do wzrostu jeszcze jest realistycznie?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Wygląda na to, że trwale osiągnęliśmy poziom oglądalności blisko poziomu 2,5% (SHR live 16-49). Potencjał do wzrostu jest cały czas i wierzymy, że możemy nadal rosnąć. Wyznaczyliśmy sobie kolejny cel do osiągnięcia na poziomie 3% oglądalności.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy dalej w 4 kwartale i trzecim zauważacie spadek przychodów z reklam

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Trzeci kwartał mamy za sobą, nie widzieliśmy spadków. Tak jak wspominałem czwarty kwartał jest porównywalny z tym co działo się na rynku reklamy w ubiegłym roku.

Obrazek użytkownika Anonim
GG

Na czym zamierzacie się Państwo koncentrować w 2021 roku? Jakich dobrych wiadomości mogą spodziewać się inwestorzy?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Koncentrujemy się na wzroście na rynku reklamy i zwiększeniu obecności na rynkach zagranicznych.

Obrazek użytkownika Anonim
E.

Na poprzednim czacie pisał pan, że w czerwcu był rekord miesięczny w procencie oglądalności widowni komercyjnej (chyba 2,5%)
więc jak wyglądają te parametry za następne miesiące?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Liczymy na to, że oglądalność nadal będzie się poprawiała. Przyczynią się do tego unikalne produkcje własne, oraz zwiększenie zasięgu technicznego naszych kanałów, nad czym pracujemy.
W całym okresie 1-3Q 2020 kanały z Grupy Kino Polska TV łącznie osiągnęły 2,31% udziału w oglądalności widowni komercyjnej (SHR%, all 16-49, live). Wzrost oglądalności kanałów Grupy r/r wyniósł w tym okresie 20,9%.

Obrazek użytkownika Anonim
Jack

Kiedyś była mowa o zmianach w grupach reklamowych z powodu zmian demograficznych, które miały być korzystne dla Kino Polska. Czy to się wydarzyło?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Zmiany grupy wiekowej ciągle nie nastąpiły, są zapowiadane. TVP korzysta już z pomiaru takiej poszerzonej grupy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wygląda sytuacja poza Polską? Na ile tam są realne wzrosty?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Całkowite przychody na rynkach międzynarodowych wzrosły w okresie 1-3Q o 33,5% r/r. 
Przychody na rynkach międzynarodowych stanowiły 37,0% całkowitych przychodów Grupy w 1-3Q 2020, i wyniosły 56,2 mln zł vs 42,1 mln zł rok wcześniej.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor KPL

Czy ta znaczna różnica między dynamiką wzrostu przychodów w procentach w Polsce i za granicą wynika tylko z innej bazy czy też zagranica lepiej performuje z innego powodu?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Rynek polski jest mocno konkurencyjny i nasycony. Na rynkach zagranicznych negocjujemy umowy w wielu różnych krajach, gdzie marże są różne, stąd efekty dla Polski i zagranicy też się różnią.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy spółka bierze udział w programie Pokrycia Analitycznego GPW??

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Tak. Przygląda nam się analityk BM Santander.

Obrazek użytkownika Anonim
Dan

Czy skup akcji wchodzi w grę?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Ok. 66% akcji należy do jednego akcjonariusza, skup akcji formalnie wiązałby się z koniecznością ogłoszenia wezwania.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki jest pomysł na promocję i zwiększenie zasięgu Gametoon? Uważam, że to bardzo perspektywiczny projekt. Nawet na GPW są już podmioty związane z esportem.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Zwiększenie zasięgu mogłoby się odbyć poprzez umieszczenie tego kanału na satelicie, żeby dotrzeć do platform cyfrowych. Na razie takiej decyzji nie podjęliśmy.
Wyzwaniem dla nas jest zwiększeniem zasięgu i dotarcia tego kanału do widzów poprzez poprawę dystrybucji. Widownia tego kanału to w części osoby poniżej 16 roku życia, zatem w pomiarze grupy komercyjnej niełatwo o pokazywanie wyniku. To jest produkt pasujący świetnie do modelu dystrybucji cyfrowej, co staramy się wykorzystać. W naszej opinii to najlepszy kanał e-sportowy w Polsce. Dowodem jest coraz większe zaangażowanie sponsorów we współpracę z Gametoon.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak duży jest wpływ drugiej fali pandemii na poszczególne segmenty działalnosci KP?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Pandemia odbiła się w drugim kwartale na przychodach z reklam.
W trzecim kwartale ten negatywny efekt nie był już widoczny. Warto pamiętać, że przychody z reklam mają ok. 30% udziału w całkowitych przychodach.
Wzrost przychodów z reklam w ramach całej Grupy wyniósł 7%, podczas gdy eksperci z domów mediowych mówią o spadku rynku reklamy na poziomie 12% w całym 2020 r. Widzowie są z nami, a reklamodawcy podążają za widzami.
Około 67% naszych przychodów stanowią wpływy z emisji i przychody ze sprzedaży licencji, gdzie osiągnęliśmy wyraźnie lepsze wyniki finansowe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego .

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

co pan sądzi o nieudanym debiucie canal+ i czy to jest negatywnym sygnałem dla branży?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

W obecnych czasach widać przewagę telewizji płatnej, dystrybuowanej przez operatorów kablowych i platformy cyfrowe, gdzie klienci posiadają umowy długoterminowe, nad platformami streamingowymi z których można zrezygnować w dowolnej chwili. Warto zauważyć, że nawet takie podmioty jak Netflix obecnie przygotowują się do uruchomienia kanałów telewizyjnych, bo widzą w emisji i być może reklamie, źródło przychodów.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dziękuję za wszystkie pytania. Przepraszam, jeżeli na wszystkie pytania nie zdążyliśmy odpowiedzieć. Zachęcam do kontaktu z naszym zespołem relacji inwestorskich.
Zdrowia dla wszystkich!

Udostępnij