Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Sunday Energy rozpoczyna emisję akcji i planuje debiut na NewConnect

Udostępnij

Sunday Energy, dostawca rozwiązań działający na szybko rosnącym rynku fotowoltaiki, zamierza pozyskać z emisji akcji do 4 mln zł na zwiększenie skali sprzedaży i rozwój nowych, perspektywicznych usług. Docelowo Sunday Energy ma zadebiutować na NewConnect w 2021 r.

Spółka jest importerem urządzeń fotowoltaicznych takich jak panele, konwertery, falowniki czy pompy ciepła. Firma jest bezpośrednim, certyfikowanym przedstawicielem światowych producentów urządzeń OZE m.in. Just Solar japońskiego Leapton Solar i chiński DAH Solar. Sunday Energy w swojej ofercie posiada również produkty Kehua Tech. Firma ta jest nie tylko dostawcą falowników, ale też systemów magazynowania i podtrzymania energii (konkuruje z amerykańską Teslą).

W związku z tym, że Sunday Energy wciąż rozwija paletę produktową, planuje w najbliższym czasie rozszerzenie oferty o magazynowanie energii. W założeniu, głównymi klientami spółki mają być odbiorcy hurtowi.

Dodatkowo spółka projektuje i buduje farmy fotowoltaiczne. Obecnie opracowuje projekty o mocy 10 MW i przygotowuje kolejne inwestycje o skali 100 MW.

Historia i etapy działalności Sunday Energy

Historia rozwoju Sunday Energy

Perspektywy na dalszy rozwój na niezagospodarowanym jeszcze obszarze związanym z PV

Sunday Energy stara się już teraz rozpoznawać dalsze etapy dopiero rozwijającego się rynku fotowoltaiki. Zarząd widzi nowe potrzeby na rynku, które jeszcze są bardzo słabo zagospodarowane, takie jak usługi wspomagające rozwój sprzedaży i monitorowania już istniejących instalacji.

Spółka widzi potencjał w tworzeniu narzędzi informatycznych i oferowaniu usług łączących klientów indywidualnych z dostawcami i instalatorami oraz instytucjami finansującymi OZE. Swego rodzaju systemu on-line do zamawiania, sprzedaży montażu i konserwacji oraz innych usług powiązanych z fotowoltaiką.

„W naszej ocenie uczestnicy rynku fotowoltaicznego w kolejnych latach będą potrzebować szeregu usług dodatkowych, dotychczas mało popularnych. Firmy, będące w stanie oferować klientom wartość dodaną, mogą w przyszłości pozytywnie wyróżniać się w gronie podmiotów oferujących wyłącznie sprzedaż lub montaż paneli.” – wyjaśnia Michał Sochacki, Prezes Zarządu Sunday Energy S.A.

Sunday Energy

Sunday Energy w 2021 r. ma zamiar rozpocząć też świadczenie usług związanych z rynkiem wtórnym urządzeń. Oferta ma być skierowana do firm modernizujących swoje instalacje, dla instytucji finansujących OZE oraz dla organów prawnych. Zarząd zauważa, że w przyszłości problemem może okazać się finansowanie niektórych inwestycji, a to z kolei otwiera pole do obrotu wtórnego urządzeniami PV. Spółka ma więc zamiar oferować usługi demontażu, serwisu i przechowywania urządzeń oraz wsparcie w ich sprzedaży na rynku wtórnym. A także wsparcie dla firm leasingujących i organów prawnych.

„W Sunday Energy chcemy rozwijać dwie nowe usługowe linie biznesowe. Pierwszą jest budowa szeregu funkcjonalności mających na celu lepszą komunikację, zarządzanie ofertami i usługami pomiędzy instalatorami a klientem końcowym. Druga część obszaru new business to usługi wsparcia dla organów prawnych i firm leasingowanych, finansujących inwestycje w OZE” – dodaje Michał Sochacki.

Model biznesowy Sunday Energy

Model Biznesowy Sunday Energy

Rosnący rynek fotowoltaiki

Rozwój firmy jest wsparty szybkim wzrostem samego rynku, na którym działa. Nacisk kładziony na sektor OZE w Europie przekłada się na zachęty podatkowe dla rozwijania nowych źródeł energii na poziomie krajowymi, ale też klientów indywidualnych.

W Polsce obserwuje się skokowy wzrost zainteresowania instalacjami fotowoltaicznymi. W październiku tego roku moc zainstalowana wynosiła 2,68 GW, czyli była o 166% większa w porównaniu do 2019 roku (wg danych Polskich Sieci Elektroenergetycznych). Przewidywania do 2030 r. mówią o 12,9 GW w instalacjach prosumenckich i wielkoskalowych.

Rynek Fotowoltaiki w Polsce

Emisja akcji i wejście na NewConnect

Sunday Energy do końca 2020 r. przeprowadzi emisję akcji w formie crowdfundingu udziałowego na platformie Crowdconnect.pl. Zamierza pozyskać do 4 mln zł. Środki mają być przeznaczone na zwiększenie skali sprzedaży paneli i inwerterów, a także mają wesprzeć rozwój nowych usług np. zarządzania na rynku wtórnym komponentami PV, czy rozwój narzędzi wspierających współpracę między instalatorami i klientami detalicznymi.

Spółka planuje debiut na NewConnect w 2021 r.

„W połowie 2021 roku planujemy debiut na rynku NewConnect. To naturalny a zarazem kolejny etap rozwoju, który pozwoli wzmocnić rozpoznawalność, wiarygodność, a jednocześnie umożliwi uzyskanie wyceny wartości spółki i jej perspektyw” – podsumowuje Michał Sochacki.

Zobacz także: Sunday Energy planuje emisję akcji w IV kwartale br. i debiut na NewConnect w 2021 roku

Udostępnij