Właściciel platformy Dbam o siebie Smart LAB prowadzi ofertę akcji. Wszystko, co warto wiedzieć o emisji Proacta
Notowana na NewConnect Proacta, właściciel Dbam o siebie Smart LAB prowadzi ofertę akcji. Spółka zamierza pozyskać środki na rozwój platformy. Zapisy dla inwestorów nieobjętych prawem poboru zaczynają się 23 lipca.
Proacta specjalizuje się w projektach bioinformatycznychi medycznych opartych na sztucznej inteligencji. Firma dostarcza zaawansowane technologicznie usługi, koncentrując się na analizie danych medycznych i genetycznych, bioinformatyce oraz projektowaniu i tworzeniu modeli predykcyjnych opartych o sztuczną inteligencję. Wspiera sektor medyczny w interpretacji skomplikowanych danych genetycznych oraz w rozwoju innowacyjnych rozwiązań diagnostycznych.
Spółka angażuje się także w „usługową działalność programistyczną”, tworząc dedykowane oprogramowanie na zlecenie dla różnych podmiotów gospodarczych. Realizuje projekty zarówno w formule B2B, jak i w ramach outsourcingu specjalistów IT. Od ponad 15 lat realizuje liczne projekty informatyczne, zarówno dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Do tej pory firma zrealizowała ponad 100 projektów dla 60 klientów biznesowych, obejmujących projektowanie, wytwarzanie, rozwój i utrzymanie systemów informatycznych.
„Obecnie główny strumień przychodów jest z działalności softwarehouse. Jest to też źródło finansowania projektów, które są prowadzone. Natomiast drugą nogą, która rośnie, jest sprzedaż produktów własnych głównie w ramach gałęzi biomedycznej” – mówi Arkadiusz Zachwieja, wiceprezes Proacta.
Produkty dla sektora opieki zdrowotnej w trakcie komercjalizacji
Proacta rozwija szereg innowacyjnych produktów, które stanowią kluczowe rozwiązania dla sektora medycznego. Jednym z najważniejszych jest platforma Databion, która została uruchomiona w 2018 roku. Databion to wielofunkcyjna platforma analityczna, służąca do gromadzenia, przetwarzania i analizy danych medycznych i genetycznych.
„Na przestrzeni kilku lat rozwinęliśmy szereg rozwiązań. Teraz koncentrujemy się na trzech najważniejszych,” wyjaśnia Maciej Grzywacki, wiceprezes Proacta.
Obecnie Jednym z kluczowych produktów Proacta jest platforma Dbam o Siebie Smart LAB. Jest to niedawno uruchomione rozwiązanie, które umożliwia analizę badań laboratoryjnych oraz generowanie spersonalizowanych raportów dla pacjentów z dokładną interpretacją wyników badań krwi.
„Platforma Dbam o Siebie Smart LAB, która zadebiutowała w zeszłym tygodniu. w modelu B2C, czyli z rozwiązaniem umożliwiającym robienie raportów z analizy badań laboratoryjnych każdemu, kto chce taki raport otrzymać i to będziemy dalej rozwijać. Natomiast jest to rozwiązanie o bardzo dużym potencjale w ramach współpracy B2B” – mówi Maciej Grzywacki.
Kolejnym istotnym produktem jest DBCU Digital Breast Cancer Unit, który wspiera proces diagnostyki i terapii raka piersi.
„Tutaj współpracujemy bezpośrednio ze szpitalami. Ten system w tej chwili jest gotowy do pracy w dwóch obszarach. Z jednej strony możemy wspierać mierzenie efektywności procesu leczenia i dostarczać niezbędną sprawozdawczość. To rozwiązanie jest również wyrobem medycznym i będzie mogło wspierać lekarzy onkologów bezpośrednio w procesie diagnozy i terapii pacjentów leczonych w ich jednostkach” – wyjaśnia wiceprezes
Ostatnim kluczowym obecnie rozwiązaniem jest Portal Pacjenta, czyli aplikacja do gromadzenia, zarządzania oraz analizy danych medycznych pacjenta w modelu SaaS white label.
„Portal Pacjenta jest to rozwiązanie, które wydaje się powszechnym rozwiązaniem, jednak okazało się na przestrzeni ostatnich dwóch lat, nasze urządzenie ma bardzo szeroką funkcjonalność, jaką mało kto oferuje na rynku, a po drugie jednostki medyczne w przytłaczającej większości nie są zadowolone z rozwiązań jakie posiadają. Stąd włączenie do naszej oferty Portalu Pacjenta” – dodaje Maciej Grzywacki.
Cele emisji akcji
Spółka prowadzi emisję akcji serii N, której celem jest pozyskanie środków na dalszy rozwój. zamierza pozyskać odo 2 mln zł na sfinansowanie trzech głównych obszarów: rozwój produktów własnych z obszaru bioinformatyki dla klientów indywidualnych (B2C), intensyfikacja działań marketingowych oraz wzmocnienie pozycji na rynku krajowym w sektorze B2B.
Planowane nakłady na rozwój produktów bioinformatycznych, w szczególności oferowanych dla klientów indywidualnych mają wynieść do 700 tys. zł. i są zaplanowane na IV kwartał 2024 roku. Na działania marketingowe zostanie przeznaczone około 925 mln zł. Dodatkowo, Proacta planuje przeznaczyć 400 tys. zł na wzmocnienie swojej pozycji na rynku krajowym w sektorze B2B do II kwartału 2025 roku.
Zarząd zastrzega, że w przypadku zmiany priorytetów, cele emisyjne mogą ulec modyfikacji, aby lepiej przyczynić się do rozwoju spółki. W sytuacji braku pełnego pozyskania planowanych środków, cele te będą realizowane z wpływów bieżącej działalności.
Oferta publiczna akcji
Oferta publiczna akcji już się rozpoczęła. Obecnie trwa etap rozliczania praw poboru, które mogą być zrealizowane do 10 lipca. Cena emisyjna wynosi 0,50 zł.
Zapisy na akcje dla inwestorów, którzy nie uzyskali prawa poboru rozpoczną się 23 lipca, po określeniu liczby pozostałych oferowanych akcji nieobjętych wykonaniem praw poboru i zakończą 6 sierpnia.
Proacta notowana jest obecnie na NewConnect. Ze względu na wysoką kapitalizację, spółka może w przyszłości przejść na główny rynek GPW.
„Jest to jeden z wariantów, które rozważamy. Jest to naturalny etap w rozwoju spółki. Na pewno nie będzie to wcześniej jak za półtora roku” – mówi Arkadiusz Zachwieja, wiceprezes Proacta.
Harmonogram oferty publicznej Proacta
Terminy | Etap |
---|---|
22 lipca 2024 r. | Przydział akcji objętych prawem poboru |
23 lipca 2024 r. | Rozpoczęcie przyjmowania zapisów na akcje nieobjęte w wykonaniu prawa poboru |
6 sierpnia 2024 r. | Zakończenie przyjmowania zapisów na akcje |
7 sierpnia 2024 r. | Przydział akcji |