Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Jutro premiera pierwszej własnej produkcji Klabatera. Gra Crossroads Inn debiutuje w wersji na PC

Udostępnij

Symulator tawerny od Klabatera zadebiutuje jutro na platformach PC/MAC/Linux. Jest to flagowy tytuł spółki, a wishlista przekroczyła już 60 tys. zapisów. Klabater - który w zeszłym tygodniu zadebiutował na rynku NewConnect – stworzył grę po raz pierwszy samodzielnie dzięki wewnętrznemu studiu Kraken Unleashed. Jeszcze przed premierą „Crossroads Inn” zapowiedziano wprowadzenie zarówno płatnych, jak i bezpłatnych dodatków do gry.

- Crossroads Inn to nasza debiutancka produkcja. Bardzo zależy nam na jej dobrym wyniku sprzedażowym, ale jeszcze bardziej na dobrym odbiorze gry przez zbudowaną przez nas społeczność - mówi Michał Gembicki, członek zarządu spółki Klabater - Tytuł ten obliczony jest na rozwój jeszcze długo po premierze. Wzorujemy się na takich legendach gatunku, jak The Sims, The Guild czy The Settlers – dodaje.

Symulator tawerny w świecie fantasy

„Crossroads Inn” to ostatnia premiera Klabatera w tym roku. Jest to flagowy tytuł spółki, która współpracowała z wewnętrznym studiem Kraken Unleashed przy produkcji gry. Wishlista przed premierą wynosiła ponad 60 tys. zapisów. Gra będzie przeznaczona na platformy PC, MAC oraz Linux, a jej cena to około 80 zł.

- Crossroads Inn to produkcja dla wymagających graczy, którzy cenią sobie samodzielne rozwiązywanie problemów, wyzwania i konieczność stałego szlifowania swoich umiejętności w starciu z ekonomią i środowiskiem naszej gry – zapewnia Gembicki - Tytuł ten zapewni graczom rozrywkę na parędziesiąt godzin zabawy. Ma trzy tryby: kampanię fabularną, sandbox oraz predefiniowane scenariusze, edytor modów oraz dużo dodatkowych treści, które pojawią się na późniejszych etapach gry - zapewnia.

Gracz wciela się w rolę właściciela tawerny. Musi ją wybudować i nią zarządzać. Do jego zadań należy m.in. wyszkolenie pracowników oraz tworzenie przepisów kucharskich do menu. Do dyspozycji gracza będą dwa tryby: kampania oraz sandbox. Pierwszy z nich oferuje nieliniową historię, natomiast tryb sandbox umożliwia rozwój kariery jako właściciela tawerny. Dwa tryby zapewniają od kilkunastu do kilkudziesięciu godzin rozgrywki.

Aby rozwinąć grę, spółka zorganizowała zbiórkę na Kickstarterze. Dzięki niej pozyskała blisko 39 tys. USD na rozbudowę swojej flagowej produkcji. Na platformie Steam oraz GOG gra będzie dostępna w dwóch opcjach. Jedna z nich to będzie edycja specjalna, która będzie wyposażona m.in. w książkę kucharską z przepisami ze świata gry oraz strój jednego z bohaterów fabuły.

Jeszcze przed premierą spółka zapowiedziała, że zapewni długoterminowe wsparcie dla gry. To oznacza wydanie zarówno płatnych, jak i bezpłatnych dodatków. Klabater już zaprezentował mapę rozszerzeń, zaplanowaną do listopada 2020 roku.

- Siłą naszego projektu ma być jego długookresowe wsparcie wydawnicze. Po premierze, w perspektywie roku, zamierzamy wydać cztery dodatki płatne wnoszące do gry nowe mechaniki oraz elementy rozgrywki, oraz cztery bezpłatne DLC, zawierające elementy dekoracyjne i obiekty użytkowe. Planujemy również bezpłatne dodatki w postaci pakietów nowych bohaterów niezależnych do gry oraz cokwartalne wydarzenia dla społeczności, związane z różnymi świątecznymi okolicznościami - podkreśla Michał Gembicki.
 

MAPA

Zobacz także: Klabater prezentuje mapę rozszerzeń i dodatków do Crossroads Inn. Symulator tawerny fantasy na finiszu

Debiut spółki na NewConnect i plany wydawnicze

Spółka Klabater zadebiutowała na NC tydzień temu, bez emisji akcji. Kurs na otwarciu wyniósł 8,15 zł, a obecnie cena za akcję znajduje się na poziomie 9 zł. Kapitalizacja spółki wynosi ponad 60 mln zł.

- Przed nami wiele nowych wyzwań do których jesteśmy solidnie przygotowani. Chcemy zająć wiodącą pozycję na rynku wydawniczym w Europie Środkowej oraz produkować ambitne i bogate narracyjnie gry, oparte o własne pomysły. Do końca 2020 r. zamierzamy mieć w portfolio wydawniczym ok. 10-12 tytułów – informuje Robert Wesołowski, członek zarządu spółki Klabater.

Spółka pracuje nad wydaniem kolejnego tytułu „Help will come tomorrow”, a jego premierę zaplanowano na I kwartał 2020 roku. Produkcja będzie opowiadać o nierównościach społecznych w Rosji 1917 roku. Dwie pozostałe gry to „We The Revolution” oraz „Cyrk”, który będzie mieć premierę w 2021 roku.

Klabater zapowiada również wydanie dwóch gier na podstawie licencji z Discovery - „The Moonshiners” (w Polsce znanej jako „Bimbrownicy”) oraz „Animal Planet”.

- To gry oparte o produkcje telewizyjne znane z anteny Discovery oraz Animal Planet. W obu wypadkach będą to projekty z gatunku symulatorów, wzbogacone o rozbudowaną narrację fabularną. Kluczowym dla tych tytułów jest gwarantowane przez Discovery Networks wsparcie medialne oraz silne międzynarodowe marki cieszące się popularnością na całym świecie - mówi Gembicki.

Zobacz także: Debiut producenta i wydawcy gier Klabater: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce?

Udostępnij