Globalny sukces polskiej produkcji Green Hell od Creepy Jar
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
16 kwi 2020, 14:01

Wycena Creepy Jar, po sukcesie Green Hell, stabilizuje się na poziomie 20% wyższym od 11 bit studios po premierze This War of Mine

Produkcja Green Hell od Creepy Jar odnosi globalny sukces – znajduje się na liście Top Sellers Steam, a polska spółka sprzedała do tej pory ponad 580 tys. sztuk gry.

Premiera gry odbyła się we wrześniu 2019 roku, a kilka dni temu ukazał się tryb kooperacyjny produkcji. Green Hell to największy i jedyny do tej pory tytuł spółki notowanej na NewConnect, Creepy Jar. W ciągu kilku dni odniosła ogromny sukces, a w zaledwie tydzień sprzedano 180 tys. sztuk gry.

Według serwisu SteamSpy w szczytowym momencie w grę Green Hell grało 12 tys. graczy - to mniej więcej podobny poziom do szczytu graczy This War of Mine od 11 bit studios, która świetnie sprzedaje się do dziś. Pod koniec 2014 roku po premierze TWoM, 11 bit studios było wyceniane na 180 mln zł, czyli o około 20% mniej niż obecna kapitalizacja Creepy Jar. Tymczasem potencjał wersji Green Hell na konsole wydaje się dużo wyższy, a spółka od jakiegoś czasu pracuje nad koncepcją kolejnej gry.

Co więcej, Green Hell jeszcze w zeszłym tygodniu znalazł się na 2. miejscu na liście bestsellerów platformy Steam. Obecnie gra spadła kilka pozycji niżej, jednak wciąż znajduje się na Top Sellers.
 

Top Sellers Steam

Zobacz także: Creepy Jar sprzedał ponad 580 tys. sztuk gry "Green Hell"

Sukces gry od Creepy Jar

Green Hell to flagowy tytuł spółki Creepy Jar. Kilka dni temu ukazał się tryb kooperacyjny produkcji, a polski tytuł odnosi ogromny sukces. Do tej pory sprzedano 580 tys. sztuk gry, z czego 180 tys. zanotowano w ostatnim tygodniu.

„Tryb kooperacyjny umożliwi wspólną rozbudowę obozowiska, pozyskiwanie zasobów, polowania, walkę z przeciwnikami oraz drapieżnikami i wiele innych. Aby przetrwać w amazońskiej dżungli, najważniejsza jest współpraca. Gracze będą mogli nawzajem sobie pomagać, m.in poprzez ściąganie z rąk i nóg współtowarzyszy pijawek, które pogarszają stan zdrowia fizycznego i psychicznego. Zaimplementowaliśmy do gry wiele usprawnień, które sprawią, że wspólna rozgrywka będzie przyjemniejsza” - mówił Krzysztof Kwiatek, prezes Creepy Jar.

Produkcja, w której gracz musi przetrwać w amazońskiej dżungli znalazła się ostatnio na 2. miejscu listy Top Sellers platformy Steam. Obecnie jest na 18. miejscu i wyprzedza takie tytuły jak Resident Evil 2 czy Sid Meier’s Civilization VI.

„Gra Creepy Jar w dalszym ciągu utrzymuje się na liście TOP20 globalnych bestsellerów platformy Steam mimo zakończenia promocji cenowej. W ostatnim tygodniu w momencie szczytu jednoczasowo o przetrwanie w amazońskiej dżungli walczyło ponad 20 tys. graczy” - napisano w komunikacie spółki.

Spółka planuje kontynuację prac nad grą. Green Hell ma również zostać wydana na konsole PS4, Xbox One, Nintendo Switch, a także na gogle VR, których popularność rośnie dzięki głośnej premierze najnowszej produkcji od Valve.

Na platformie Steam, pośród blisko 11 tys. ocen, zdecydowana większość jest pozytywna.

Green Hell Steam


Jeszcze w zeszłym roku, a dokładniej we wrześniu 2019 roku zadebiutowała gra Green Hell na platformie Steam. Wtedy liczba użytkowników oczekujących na produkcję od Creepy Jar przekraczała 420 tys. osób.

Zobacz także: Jutro premiera Green Hell od Creepy Jar. Wishlista na pełną wersję gry przekroczyła 420 tys. osób

Plany Creepy Jar

Creepy Jar działa na rynku od 2017 roku, a od sierpnia 2018 roku jest notowany na NewConnect. Jeszcze na początku br. pojawiły się informacja, że spółka planuje przenieść akcje na Główny Rynek GPW. Na koniec marca było zaplanowane NWZ, podczas którego miała zostać podjęta decyzja o przejściu na GPW, jednak zostało ono odwołane ze względu na pandemię COVID-19.

Przychody spółki za 2019 roku wyniosły 7 mln zł, a zysk znajdował się na poziomie 800 tys. zł. W ostatnich dniach kurs Creepy Jat mocno wzrósł, a kapitalizacja wynosi obecnie 230 mln zł.

Notowania Creepy Jar

Creepy Jar
 

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.