Akcje 11 bit studios powitały Premiera Morawieckiego w siedzibie spółki historycznymi maksimami
11 bit studios jest na fali również inwestycyjnej. Kurs akcji warszawskiego dewelopera gier znajduje się najwyżej w historii, a gra studia, This War of Mine, zostanie wpisana do kanonu nieobowiązkowych lektur. Jakby tego było mało, dzisiaj siedzibę spółki na warszawskiej Pradze odwiedził Premier Morawiecki.
Dzisiaj z wizytą w nowej siedzibie 11 bit studios był premier Mateusz Morawiecki. Wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej zdecydowano się wpisać grę This War of Mine do kanonu nieobowiązkowych lektur szkolnych. Jednak, ze względu na kategorię wiekową gry, będzie ona dozwolona jedynie dla osób pełnoletnich.
Produkcja warszawskiego studia miała premierę w 2014 roku. Jak wskazuje sam tytuł gry, jest ona osadzona w czasach wojny, gdzie gracz musi przetrwać w trudnych warunkach. Premier Morawiecki podczas wizyty w 11 bit studios podkreślał, że „poprzez włączanie gier do systemu edukacji będziemy poszerzać naszą wyobraźnię i wnosić coś nowego do kultury - nie tylko polskiej, ale i całego świata”.
Premier @MorawieckiM w @11bitstudios: Gry to nie tylko okno na ekranie komputera, to może być polskie okno na świat. Pokazujemy przez nie jak Polacy potrafią być kreatywni. Musimy przez naszą kreatywność wyszukiwać branż takich jak gamingowa. Programowanie to nasze dobro narodowe pic.twitter.com/pvO3NKFxxW
— Kancelaria Premiera (@PremierRP) June 18, 2020
Pierwsza gra w kanonie lektur szkolnych
Gra This War of Mine jest już na rynku blisko 6 lat. Pokazuje ona jak wygląda życie podczas wojny oraz jakie dylematy moralne stają przed ludźmi. Jak się okazało, ta tematyka będzie świetnym przykładem w nauczaniu młodzieży w szkołach średnich. Produkcja od 11 bit studios zostanie oficjalnie wpisana do kanonu nieobowiązkowych lektur szkolnych od nowego roku szkolnego.
„Gry komputerowe bez wątpienia są dziełem kultury. Nowoczesnym, naturalnym i atrakcyjnym dla młodego odbiorcy, ponieważ operują językiem natychmiastowo dla niego zrozumiałym. I tym językiem gry mogą opowiadać o wszystkim - emocjach, prawdzie, walce dobra ze złem, cierpieniu i wreszcie samej istocie ludzkości. Pod tym względem gry są podobne do literatury, jednak używają wspomnianego języka interakcji” - mówi Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios. „Oczywiście, wykorzystywano je już w edukacji, do nauczania matematyki, chemii czy rozwijania zdolności poznawczych. Nie sądzę jednak, by jakakolwiek produkcja tego typu została oficjalnie włączona do programu nauczania na poziomie ogólnokrajowym. Jestem dumny z faktu, że to właśnie tytuł 11 bit studios dołoży swoją cegiełkę do rozwoju edukacji i kultury w naszym kraju. To może być przełomowy moment dla wszystkich artystów tworzących gry na całym świecie” – dodaje.
Along with @PremierRP and the Ministry of Education we've just achieved a milestone step in recognizing video games as a work of culture! @ThisWarOfMine becomes a recommended reading for high school students in the Polish education system!#ThisWarOfMine | #GameDev | #VideoGames pic.twitter.com/kGHWg7Ri5L
— 11 bit studios (@11bitstudios) June 18, 2020
Ze względu na tematykę gry, została ona zakwalifikowana dopiero od 18 r.ż. Tym samym również w szkołach będzie ona dozwolona od osiągnięcia pełnoletniości. Polski tytuł ma się sprawdzić przy nauczaniu przedmiotów humanistycznych tj. język polski, etyka czy historia.
Do tej pory, oprócz wersji wideo, gra została również wydana w wersji planszowej. 11 bit studios poszerza swoje uniwersum i planuje również wydanie Frostpunka jako planszówki. Pierwsza zapowiedź tego projektu pojawiła się w zeszłym tygodniu podczas eventu Guerrilla Collective. Aktualnie kurs spółki wychodzi na nowe, historyczne maksima. Wycena znajduje się już na poziomie 1,23 mld zł, a kurs akcji zapalił dzisiaj historyczne maksima.
Notowania 11 bit studios