Rynek gier rośnie jak na drożdżach! Według raportu Newzoo w 2023 roku jego wartość przekroczy 200 mld USD
Przychody firm działających na rynku gier mają w tym roku przekroczyć 159 mld USD – wynika z najnowszego raportu Newzoo.
Jak co roku, Newzoo przygotowało raport dotyczący aktualnej sytuacji na rynku gier oraz nowych trendów. Jeszcze w tym roku wartość tego rynku wyniesie ponad 159 mld USD, a już w 2023 roku przychody przekroczą 200 mld USD. Tym samym rośnie również liczba graczy na świecie – za 3 lata będzie ich ponad 3 mld.
Źródło: Newzoo
Wzrost wywołany koronawirusem
Najnowszy raport dotyczący branży gier, opublikowany 25 czerwca, uwzględnia wpływ pandemii COVID-19. A to właśnie ona w znacznym stopniu odpowiada za wzrost przychodów na rynku gier. Społeczeństwo, zmuszone przez kilka miesięcy do siedzenia w domu, sięgało po tę formę rozrywki.
Największym segmentem na rynku gier wciąż pozostają produkcje mobilne. Szacuje się, że przychody z gier PC mogą dalej spadać, właśnie na rzecz produkcji przeznaczonych na platformy mobilne. Liczba użytkowników korzystających z gier na telefon w tym roku wyniesie 2,6 mld. Co ciekawe, w 2020 roku przychody z rynku gier będą rosły w największym stopniu w regionie Bliskiego Wschodu oraz Afryki.
Zobacz także: Rynek gier mobilnych przekroczy wartość 100 mld USD w 2023 roku. Na GPW mamy już kilka spółek specjalizujących się w takich grach
Na drugim miejscu pod względem wielkości przychodów będzie rynek gier konsolowych. Jego wartość przekroczy w tym roku 45 mld USD. Wpływ na rozwój tej branży będą miały premiery urządzeń nowej generacji pod koniec roku. Mowa oczywiście o Xbox Series X oraz PlayStation 5. Natomiast na trzecim miejscu znajdują się gry przeznaczone na komputery osobiste. Wersje PC wygenerują w tym roku blisko 37 mld USD przychodów.
W tym roku region Azji i Pacyfiku będzie odpowiedzialny za największe przychody na rynku gier. Wygeneruje on 78,4 mld USD, co stanowi 49% całej wartości branży gier. Zaraz za Azją, znajduje się Ameryka Północna, która stanowi ¼ globalnej wartości – 40 mld USD.
Zgodnie z najnowszymi prognozami - uwzględniającymi wpływ epidemii koronawirusa na globalny rynek gier - przychody tej branży przekroczą w tym roku 159 mld USD. Już w 2023 roku wartość będzie powyżej 200 mld USD.
Źródło: Newzoo
Trendy na rynku gier
Epidemia koronawirusa zmieniła przyzwyczajenia graczy. Coraz mniej czasu użytkownicy spędzają na Facebooku i wybierają granie. Społeczeństwo poszukuje w grach medium do symulacji wspólnych doświadczeń życiowych. A taką możliwość zapewnia im wirtualna rzeczywistość (VR). W czasie pandemii ogromną popularnością cieszyły się gogle VR, które wyprzedały się w zawrotnym tempie.
Na rozwój branży gier VR spory wpływ miała premiera gogli Oculusa, która miała miejsce jeszcze w 2019 roku. Natomiast największym wydarzeniem na rynku gier osadzonych w wirtualnej rzeczywistości była premiera Half-Life: Alyx. O samym wpływie tytułu na rynek VR mówił nam niedawno Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio (jest to polska spółka specjalizująca się w grach VR).
„Warto podkreślić, że premiera Half Life: Alyx, która była najważniejszym wydarzeniem na rynku VR ostatniego czasu, pokazała potencjał tego segmentu. Tytuł przyciągnął w ciągu miesiąca 1 mln nowych użytkowników na samym Steamie. To pokazuje, że użytkownicy czekają na kolejne produkcje VR-owe z najwyższej półki” - mówił w wywiadzie dla Strefy Inwestorów Aleksander Caban.
Zobacz także: Rynek gier VR korzysta na epidemii COVID-19. Urządzenia wirtualnej rzeczywistości sprzedają się jak świeże bułeczki
Jednak nie tylko VR zyska w tym roku. Rewolucję czeka również rynek konsol. Już pod koniec roku odbędą się dwie premiery urządzeń nowej generacji. Gracze oczekują już na Xbox Series X oraz PlayStation 5. Mieliśmy okazję już zobaczyć pierwsze prezentacje sprzętów oraz poznać gry, które będą dostępne w dniu premiery.
Autorzy raporty podkreślają, że wpływ pandemii COVID-19 będzie widoczny nawet w kolejnych latach. Nie będzie to tylko chwilowe zainteresowanie grami wideo, a użytkownicy będą korzystać z tej formy rozrywki regularnie.