Bloober Team w końcu pokazał, że może mieć zyski, nawet bez premiery tytułu
Bloober Team opublikował wyniki finansowe za II kwartał. Mimo braku ważnej premiery, krakowskie studio odnotowało rekordowy zysk w historii 5,4 mln zł.
Okres publikacji raportów kwartalnych trwa w najlepsze, a spółka Bloober Team ma się czym chwalić. Pomimo że od ostatniej premiery gry od krakowskiego studia minął prawie rok (Blair Witch pod koniec sierpnia), to odnotowano znaczny wzrost przychodów zarówno w II kwartale jak i całym I półroczu 2020 roku.
„Emitent w II kwartale 2020 r. wykazuje znaczny wzrost przychodów ze sprzedaży. Wzrost ten jest związany z utrzymywaniem się wysokiego poziomu sprzedaży poszczególnych gier Emitenta oraz realizacją umowy z globalnym wydawcą, dotyczącej produkcji gry, w oparciu o jeden z brandów posiadanych przez wydawcę, w ramach to której Spółka otrzymuje m in. wynagrodzenie typu „advance”. Wzrost przychodów oraz równocześnie stosunkowo mniejszy wzrost kosztów operacyjnych, pozwoliły Emitentowi osiągnąć prawie 3,6 mln zł zysku ze sprzedaży” – czytamy w raporcie finansowym spółki.
Źródło: Bloober Team
Rekordowe wyniki mimo braku nowych gier
Ostatnia premiera od Bloobera miała miejsce w zeszłym roku, a dokładnie w sierpniu, kiedy zadebiutowała gra Blair Witch. W dniu premiery pojawiły się problemy z optymalizacją oraz tłumaczeniem, jednak spółka szybko zareagowała na doniesienia graczy. Tym samym Blair Witch jest często wspominamy jako jedna z najlepszych polskich gier 2019 roku.
Od tego momentu gracze oraz inwestorzy nie mieli okazji zagrać w nowy horror, jednak jeszcze w tym roku pojawi się największa gra w historii krakowskiego studia, czyli The Medium. Tytuł już jest jednym z najbardziej wyczekiwanych na konsole nowej generacji Xbox Series X. Pod koniec lipca rozpoczęła się sprzedaż pre-orderów, a pierwsze wyniki będą widoczne w kolejnych raportach.
„The Medium jest największą światową produkcją z gatunku psychological horror, która ukaże się w tym roku. Dotychczasowe efekty prac wzbudziły uznanie branży i umocniły naszą pozycję na rynku. Rezultaty widzimy już teraz, chociażby w postaci podpisanej niedawno umowy z Epic Games w zakresie niestandardowej licencji na użycie Unreal Engine. Nie zwalniamy jednak kroku i liczymy, że w najbliższych tygodniach będziemy mogli poinformować o kolejnych sukcesach negocjacyjnych” – mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
W II kwartale 2020 roku Bloober Team wypracował 5,4 mln zysku netto, natomiast w całym I półroczu wyniósł on 6,93 mln zł. W tym czasie spółka skupiła się na poszerzeniu oferty Blair Witcha, który został udostępniony na Nintendo Switch. Również gra Layers of Fear ukazała się w wersji VR-owej.
W lipcu notowania spółki wyszły na historyczne maksima, a aktualnie kapitalizacja Bloobera wynosi ponad 360 mln zł. Jeszcze na początku roku, wraz z nową strategią, przedstawiono plany przeniesienia notowań z NewConnect na GPW.
Notowania Bloober Team
W raporcie finansowym spółka podkreśla również, że wpływ na wyniki miała sprzedaż akcji spółki Draw Distance. „Spółka zrealizowała w II kwartale 2020 r. zysk na sprzedaży akcji spółki powiązanej Draw Distance S.A. w wysokości ponad 3,15 mln zł. Transakcja umożliwiła pozyskanie inwestorów, którzy są zainteresowani dynamicznym rozwojem te spółki” – czytamy w raporcie.