Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Gry Marvel’s Avengers oraz Iron Harvest zaliczyły udane premiery. Zagraniczne tytuły mają jednak pewien związek z Polską

Udostępnij

W minionym tygodniu miały miejsce dwie premiery – Marvel’s Avengers oraz Iron Harvest. To najlepiej pokazuje, że dobre tytuły wciąż się sprzedają, a w tym przypadku obydwie produkcje w pewnym stopniu powiązane są z polskim rynkiem gier

Jaki związek z polskim gamingiem mają te dwie produkcje? Wydawcą Marvel’s Avengers jest Square Enix, który już niebawem wyda tytuł Outriders od studia People Can Fly. Natomiast gra Iron Harvest w 2018 roku odniosła sukces na Kickstarterze – w zbiórce zebrano ponad 1,3 mln USD. W tworzenie produkcji zaangażowani byli również Polacy: Adam Skorupa oraz artysta Jakub Różalski, a sam tytuł prezentuje alternatywną historię 1920 roku w stylu steampunk. 

Obydwie produkcje zostały przyjęte dość optymistycznie przez graczy. Na Steamie Marvel’s Avengers otrzymało ponad 72% pozytywnych opinii, a aktualnie w grze jest ponad 15 tys. użytkowników. Jeśli chodzi o Iron Harvest to pozytywne oceny na ten moment wynoszą 69%.
 

SteamDB

Źródło: SteamDB

Teraz Marvel’s Avengers, już niebawem Outriders

Dokładnie 4 września miała premierę gra Marvel’s Avengers. Jak już sam tytuł wskazuje, nawiązuje ona do uniwersum Marvela, gdzie gracz może wcielić się w rolę m.in. Kapitana Ameryki. Jest dostępny zarówno tryb single player, jak i kooperacyjny. Piszemy o tej grze, ponieważ wydawcą tytułu jest japońska spółka Square Enix. Już niebawem to właśnie ten wydawca będzie odpowiedzialny za polski tytuł od studia People Can Fly, czyli Outriders.

People Can Fly to jedna z niewielu spółek w Polsce, która zajmuje się produkcją gier AAA. I takim tytułem właśnie będzie Outriders, który został już wielokrotnie zaprezentowany podczas tegorocznych targów gamingowych odbywających się w sieci. Premiera gry została zaplanowana na koniec 2020 roku, na razie nie znamy jej daty dziennej. Wiemy jednak, że gra trafi zarówno na stare jak i już nowe konsole.

People Can Fly, w przeciwieństwie do CD PROJEKT czy Techlandu, podjął współpracę z globalnym wydawcą. Tytuł Outriders zostanie wydany przez japońską spółkę Square Enix, która stworzyła serię gier Final Fantasy, a na swoim koncie ma również wydanie Tomb Raider.

„Obecnie, wspólnie ze Square Enix, finalizujemy prace nad nową grą z segmentu AAA, shooterem RPG – zatytułowaną Outriders. Jest to największa produkcja w historii People Can Fly, której światową premierę planujemy pod koniec tego roku i z którą wiążemy duże nadzieje” – powiedział Sebastian Wojciechowski, prezes People Can Fly.

Co więcej, spółka już przygotowuje się do debiutu na rynku głównym GPW. W tym celu złożyła już prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego.

Zobacz także: People Can Fly – jeden z najbardziej doświadczonych deweloperów gier AAA w Polsce - zadebiutuje na GPW

Iron Harvest z polskim akcentem

Na początku zeszłego tygodnia zadebiutowała gra Iron Harvest, którą również wyróżnia polski akcent. Zacznijmy od tego, że przy produkcji tytułu brali udział Polacy. Mowa m.in. o Adamie Skorupie, który był odpowiedzialny za ścieżkę dźwiękową oraz artyście Jakubie Różalskim, który stworzył uniwersum 1920+. To właśnie świat stworzony przez artystę został przedstawione w grze niemieckiego studia. Natomiast Adam Skorupa jest również znany z innych gier komputerowych tj. Wiedźmin czy Green Hell.

Fabuła gry rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości 1920 roku, po zakończeniu Wielkiej Wojny. „Gra pozwala kontrolować olbrzymie dieselpunkowe roboty i łączy porywającą kampanię dla jednego gracza oraz kampanie trybu kooperacji z zaciekłymi potyczkami, które zachwycą fanów trybu wieloosobowego. Iron Harvest to klasyczna strategia czasu rzeczywistego, na którą czekali fani gatunku” – czytamy w opisie na Steamie.

Jakby polskiego akcentu było mało, to 15 sierpnia z okazji 100. rocznicy bitwy warszawskiej wypuszczono specjalny trailer. Można na nim zobaczyć ogromne mechy tj. PZM-9 „Strażnik”. Jedną z frakcji w produkcji, którą można grać jest Republika Polanii, inspirowana Polską. 
 


Przypomnijmy, że gra odniosła ogromny sukces na Kickstarterze w 2018 roku. Niemieckie studio, KING Art Games planowało pozyskać 450 tys. USD. Docelowo kampanię wsparło ponad 16 tys. osób i zebrano blisko 1,3 mln USD.

Zobacz także: Dwóch Polaków zebrało w serwisie KickStarter 1 mln dolarów. Za te pieniądze stworzą grę Iron Harvest

Udostępnij