Gra Medieval Dynasty od Render Cube to wielki hit na Steam. Łódzkie studio rozważa debiut na giełdzie
Medieval Dynasty od Render Cube wydany 17 września to jeden z największych hitów sprzedażowych stworzonych przez polskie spółki w tym roku. Według szacunków sprzedaż gry w pierwszych dwóch tygodniach mogła przekroczyć nawet 300 tys. egzemplarzy, a tytuł wystartował w formule early access.
Co prawda Medieval Dynasty zostało wydane w formule wczesnego dostępu, a mimo to tytułowi udało się osiągnąć jeden z największych sukcesów komercyjnych w polskim gamingu w tym roku. Gra łódzkiego studia Render Cube otrzymała do tej pory ponad 4,9 tys. pozytywnych komentarzy na Steamie. Największy peak dobowy graczy wynosi na razie 18,7 tys. osób. Ponad dwa tygodnie od premiery wciąż w szczytowym momencie doby w grze czas spędza ponad 13 tys. osób.
Wczesny dostęp, według zapowiedzi na Steamie, powinien potrwać 6 miesięcy, w zależności od opinii graczy. Render Cube cały czas pracuje nad ulepszeniem produkcji i wprowadzeniem nowych funkcjonalności. Warto dodać, że wydawcą gry jest austriacka spółka Toplitz Productions, która w swoim portfolio ma już podobne tytuły jak Farmer’s Dynasty.
„Planujemy pozostać we wczesnym dostępie przez co najmniej 6 miesięcy. Bierzemy także pod uwagę opinię i pomysły graczy, co może wpłynąć na datę wydania pełnej wersji gry” – mówi CEO Render Cube, Damian Szymański.
Źródło: SteamDB
Zobacz także: Gra Among Us bije rekordy popularności na całym świecie. Produkcja jest popularniejsza niż GTA V, a tworzą ją 3 osoby
18 tys. peaku na Steamie we wczesnym dostępie
Jeszcze wczoraj pisaliśmy o światowym sukcesie gry Among Us, która dopiero 2 lata po wydaniu została zauważona przez graczy. Na rodzimym rynku nie musimy jednak czekać długo na sukces. I tak jest w przypadku tytułu Medieval Dynasty od łódzkiego studia Render Cube. 17 września na platformie Steam odbyła się premiera gry we wczesnym dostępie i już w pierwszych dniach zdobywała pozytywne opinie od graczy.
Na ten moment blisko 5 tys. komentarzy na Steamie jest pozytywnych, a najwyższy peak graczy przekracza 18 tys. osób. Takie wyniki udało się osiągnąć pomimo formuły early access. Jak zapewnił nas prezes Render Cube, wczesny dostęp potrwa około 6 miesięcy, a dokładna data premiery będzie uzależniona od kolejnych opinii graczy.
„Gra ma ogromny potencjał i jest sobie w stanie zjednać sporą społeczność. Graficznie wypada dobrze, jak na dzisiejsze standardy. Grywalnie jest dość pusta (wczesny dostęp), jednak widać zaangażowanie twórców w dodawanie nowej treści. Pomysł na grę, stawia most między nudnym już, standardowym survivalem a grami RPG. Do tego dochodzi system dynastii (coś pięknego). Wróżę temu tytułowi świetlaną przyszłość i sporą popularność, jeśli tylko projekt będzie się szybko rozwijał. Mam nadzieję, że prace nad grą ruszą pełną parą i za niedługo zobaczymy kompletną grę z masą zawartości” – czytamy jedną z opinii graczy.
Gra Medieval Dynasty powstała na zlecenie austriackiej spółki Toplitz Productions, która jest jednocześnie wydawcą Medieval Dynasty. Jak możemy przeczytać na Steamie, tytuł jest połączeniem kilku gatunków: symulatora, survivalu oraz strategii. Fabuła została przeniesiona do czasów średniowiecza. Gracz musi się odnaleźć w roli młodego chłopaka, którego zadaniem jest stworzenie nowego pokolenia od zera, ponieważ rozgrywkę zaczyna się w pojedynkę. Gracz może również wybrać eksplorację średniowiecznego świata, jednak musi uważać na niebezpieczeństwa.
Ze względu na ogromne zainteresowanie grą, Render Cube będzie cały czas ulepszać produkcję. „Medieval Dynasty będzie nadal ewoluować - pełna wersja będzie zawierała ulepszenia jakości, wydajności oraz kluczowych mechanik, a także nowe i rozszerzone elementy oraz funkcje rozgrywki zgodnie z naszą Roadmapą i w oparciu o opinie naszego community. Planujemy również porty na główne platformy konsolowe i już odpowiednio zaprojektowaliśmy do tego grę” – zapewnił nas Damian Szymański.
Plany Render Cube
Medieval Dynasty to na razie jedyny sukces na koncie łódzkiego studia, które działa na rynku od 2012 roku. Spółka już myśli o kolejnych produkcjach, jednak na ten moment skupia się na rozwoju wydanego tytułu w formule early access. Jak poinformował nas prezes Render Cube, rozważane są nawet plany giełdowe.
„Obserwowaliśmy, jak wielu naszych kolegów z sukcesem wchodzi i rozwija się na giełdzie. Oczywiście jest to coś, co obecnie rozważamy - zwłaszcza, że mieliśmy naprawdę dobry start i otrzymaliśmy doskonałe opinie na temat gry. Niektórzy inwestorzy już się do nas zwrócili, więc jest to realna opcja, podczas gdy nic nie jest jeszcze przesądzone i rozważamy różne sposoby przyszłego finansowania” – komentuje CEO spółki.