Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Realpolitiks II trafi do graczy już jutro. To najważniejsza premiera gry Jujubee od czasu Kursk

Udostępnij

Jutro tj. 18 listopada odbędzie się premiera drugiej części gry strategicznej wyprodukowanej przez Jujubee Realpolitiks. Pierwsza wersja strategii, pomimo wielu niedociągnięć, jest do tej pory największym hitem sprzedażowym spółki z NewConnect.

Pierwsza część Realpolitiks ukazała się w 2017 roku. Koszty produkcji zwróciły się kilka dni po premierze, a do tej pory spółce udało się sprzedać około 50 tys. egzemplarzy. Gra nie była jednak dopracowana, czego potwierdzeniem jest około 60% pozytywnych ocen na Steam. Teraz Realpolitiks powraca w nowej odsłonie. Jujubee, studio odpowiedzialne za produkcję gry, zamierza umocnić swoją pozycję na rynku gier strategicznych. To najważniejsza premiera wycenianej na 25 mln zł spółki z NewConnect od czasu gry Kursk.

„Produkcję drugiej części Realpolitiks rozpoczęliśmy już po kilku miesiącach od premiery pierwszej odsłony. Wpływ na to miał oczywiście sukces gry i szybki zwrot inwestycji. Potwierdził on, że na rynku istnieje spore zapotrzebowanie na tego typu tytuły i charakteryzują się one długim ogonem sprzedaży. Wyróżniają się także znacząco większym zaangażowaniem graczy, których oczekiwaniom chcemy sprostać wraz z premierą drugiej części. Zainteresowanie kontynuacją jest spore i już teraz znajdziemy ją w kategorii „Nadchodzące popularne gry” na platformie Steam” - komentuje Michał Stępień, prezes Jujubee.
 

realpolitiks II

Zobacz także: Jujubee ustaliło datę premiery drugiej części swojego największego hitu sprzedażowego, czyli Realpolitiks

Premiera Realpolitiks II z opóźnieniem

Już jutro na platformie Steam pojawi się druga część gry strategicznej Realpolitiks. Za produkcję gry odpowiada studio Jujubee, a wydawcą tytułu jest 1C Entertainment. Początkowo premiera była zaplanowana na 5 listopada, jednak została przełożona.

Spółki powracają do tytułu wydanego w 2017 roku, w której gracz ponownie wcieli się w rolę przywódcy wybranego przez siebie państwa. To gracz decyduje jakim państwem chce zarządzać i jaką politykę będzie prowadzić. Jak podkreślają twórcy gry, druga część Realpolitiks jest zdecydowanie większym projektem o wyższym budżecie. Produkcja powstaje około 3 lat, od kiedy na rynku ukazała się pierwsza część. Realpolitiks okazał się hitem w portfolio spółki Jujubee. Od premiery w 2017 roku sprzedano około 50 tys. egzemplarzy.

„Samo Realpolitiks 2 rozwijamy od około 3 lat i jest to produkcja o znacznie większej skali i dużo większym budżecie niż poprzedniczka, zawierająca szereg nowych funkcjonalności i mechanik. Grę realizujemy za środki własne ze wsparciem finansowym 1C, naszego wydawcy na platformie PC. Ponadto równolegle rozwijamy nasze autorskie narzędzie do produkcji gier strategicznych, które pozwala nam na dużo efektywniejsze tworzenie tytułów z tego segmentu - przykładem może być nasz COVID: The Outbreak, który dzięki tej technologii powstał w zaledwie kilka miesięcy czy realizowany równolegle Dark Moon” – mówi Michał Stępień.

Realpolitiks II na razie ukaże się w wersji na PC. Jednak spółka już planuje portowanie gry na konsole oraz realizację tytułu w wersji mobilnej. Na dzień przed premierą gra znalazła się w najbardziej popularnych nadchodzących premier platformy Steam.
 

Nowa spółka Strategy Forge

Jujubee pod koniec października zawiązało spółkę zależną Strategy Forge. Tym samym chce wykorzystać swój potencjał poprzez narzędzie zwiększające efektywność produkcji gier strategicznych. Zostało ono już zastosowane przy grze COVID: The Outbreak oraz Realpolitiks II. 

„Nasze narzędzie do tworzenia gier strategicznych rozwijamy od kilku lat i potwierdziło ono swój potencjał w dotychczasowych produkcjach naszego studia. Uznaliśmy, że warto w pełni wykorzystać jego możliwości, co bez stworzenia grupy kapitałowej nie byłoby możliwe. Segment gier strategicznych charakteryzuje się długim cyklem życia produktów, a nasza autorska technologia pozwala na dodatkowe wydłużenie tego okresu poprzez zaangażowanie graczy w proces twórczy. Dobrym przykładem jest nadchodząca produkcja Realpolitiks II, która zostanie udostępniona odbiorcom wraz ze specjalnym edytorem umożliwiającym im opracowywanie własnych bardzo zaawansowanych scenariuszy, czyli dodatkowej zawartości, z której korzystać będzie mogła cała społeczność graczy. Podobny edytor będą mogły zawierać produkcje ze studia Strategy Forge” - powiedział Michał Stępień.

Zobacz także: Jujubee zakłada spółkę zależną Strategy Forge, która skoncentruje się na produkcji gier strategicznych

Udostępnij