Goldman Sachs podtrzymuje swoją rekomendację dla akcji CD PROJEKT po premierze Cyberpunk 2077
Goldman Sachs założył trzy warianty sprzedaży gry Cyberpunk 2077 w 12 miesięcy od premiery. Ten najbardziej pozytywny zakłada sprzedaż 31,5 mln egzemplarzy gry.
Goldman Sachs spodziewa się, że wydana przez CD PROJEKT gra Cyberpunk 2077 w pierwszym roku od premiery sprzeda 22,5 mln kopii gry. W przypadku założenia pesymistycznego będzie to 13,5 mln. Z kolei scenariusz optymistyczny zakłada liczbę 31,5 mln. Rekomendacja Goldman Sachs wobec CD Projekt jest „neutralna” przy przewidywanej cenie 408 zł za akcję w perspektywie najbliższych 12 miesięcy.
„Kluczowe zagrożenia dla naszych szacunków i ceny docelowej obejmują gorszą niż oczekiwano sprzedaż Cyberpunk i konkurencję ze strony innych tytułów (...)” - napisano w raporcie Goldman Sachs.
Zobacz także: Podtrzymuję cenę docelową CD PROJEKT na poziomie 500 zł za akcję po premierze gry Cyberpunk 2077 – mówi Vladimir Bespalov z VTB Capital Research
Rekomendacja dla CD PROJEKT bez zmian
Emocje wciąż nie opadły w związku z premierą Cyberpunka, a akcje CD PROJEKT zaliczają kolejne spadki przy gigantycznych obrotach. Goldmach Sachs wydał rekomendację dla warszawskiej spółki „neutralnie” przy przewidywanej cenie 408 zł za akcję w perspektywie najbliższych 12 miesięcy. Zagrożenie dla prognoz może stanowić słabsza sprzedaż Cyberpunka, który jak na razie otrzymuje mieszane recenzje od graczy ze względu na dużą liczbę bugów.
W raporcie podkreślono, że Cyberpunk 2077 jeszcze w przedsprzedaży sprzedał się w nakładzie 8 mln egzemplarzy, co daje 5-krotnie wyższy wynik do sprzedaży Wiedźmina III przed premierą. Mimo słabszych ocen graczy w dniu premiery, to media branżowe oceniły Cyberpunka na ponad 90 pkt na portalu Metacritic.
Goldman Sachs zakłada 3 możliwe scenariusze dla sprzedaży Cyberpunka w 12 miesięcy od premiery. Pierwszy z nich mówi o 22,5 mln kopii. Natomiast wariant pesymistyczny mówi o sprzedaży 13,5 mln egzemplarzy. W przypadku najlepszego scenariusza możemy mówić o liczbie 31,5 mln kopii w rok od premiery.