Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Offroad Mechanic Simulator to nie tylko najważniejsza, ale również największa produkcja spółki” – Paweł Graniak, prezes Image Power

Udostępnij

Image Power specjalizuje się w produkcji gier na PC. Spółka z grupy PlayWay niebawem dołączy do spółek notowanych na rynku NewConnect.

Pierwszym projektem Image Power była gra DieselPunk Wars wydana w 2020 roku w formule wczesnego dostępu. Niebawem zadebiutuje pełna wersja gry, a spółka już przygotowuje się do kolejnych premier m.in. Yacht Mechanic Simulator 2021. Jednak najważniejszym projektem będzie Offroad Mechanic Simulator tworzony wspólnie z GameFormatic. O rynku gier, planach produkcyjnych Image Power oraz debiucie na NewConnect rozmawialiśmy z prezesem zarządu, Pawłem Graniakiem.

Natalia Kieszek: Image Power będzie kolejną spółką z grupy PlayWay, która wejdzie na rynek NewConnect. Jak przebiegają prace nad debiutem?

Paweł Graniak, Prezes zarządu Image Power: Od debiutu dzielą nas dosłownie tygodnie. Mamy już złożony Dokument Informacyjny na GPW oraz otrzymaliśmy dostęp do systemu ESPI. Czekamy teraz na wyznaczenie daty debiutu i spodziewamy się, że nastąpi to w ciągu miesiąca.

Zobacz także: Image Power złożyło dokument informacyjny na GPW, planuje debiut na NewConnect w I kwartale 2021

Wejście na giełdę będzie poprzedzone emisją akcji?

Ostatnią emisję przeprowadziliśmy w listopadzie 2020 roku, kiedy pozyskaliśmy ok. 1,6 mln zł na nasze produkcje. Cena za jedną akcję była ustalona na 30 zł, co daje wycenę spółki na poziomie ponad 46 mln zł. Na ten moment nie przewidujemy kolejnych emisji akcji, jesteśmy zabezpieczeni finansowo. Teraz zamierzamy skupić się na rozwoju spółki i zarabianiu na produkcji gier.

Do tej pory przeprowadziliśmy już 4 emisje akcji, a wszystkie z nich były prywatne. Były one obejmowane głównie przez inwestorów indywidualnych i spółki - poza PlayWay jest też kilka firm inwestycyjnych. Pozyskiwany kapitał przeznaczaliśmy na bieżąco na nasze produkcje.

Image Power działa na rynku dopiero od 2019 roku. Na koncie spółki jest jedna gra – DieselPunk Wars wydana w ubiegłym roku. Jak na razie jest dostępna w wersji wczesnego dostępu. Jakie są plany rozwoju tego tytułu?

DieselPunk Wars to nasza pierwsza produkcja wydana właśnie we wczesnym dostępie. Na tej grze chcieliśmy się nauczyć procesu wydawniczego, działań na Steamie oraz samego marketingu produkcji. W ciągu miesiąca planujemy wydanie pełnej wersji gry, aktualnie trwają prace nad ostatnimi poprawkami. Na Steamie DieselPunk Wars otrzymał ponad 70% pozytywnych opinii od graczy, co nas bardzo cieszy.

Jeżeli chodzi o rozwój tytułu to w najbliższym czasie nie zakładamy poszerzenia tej produkcji. Być może rozważymy dodanie w przyszłości multiplayera do gry, ponieważ jest to tytuł, który zasługuje na tryb wieloosobowy. Decyzje zostaną podjęte po premierze pełnej wersji.

Innym ważnym tytułem w portfolio jest Yacht Mechanic Simulator 2021, który niedawno zakończył kampanię na Kickstarterze. Czy promocja gry na znanej platformie przełożyła się na zainteresowanie produkcją chociażby na Steamie?

Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kampanii nie tylko, aby zebrać fundusze na produkcję gry. Dzięki zbiórce na Kickstarterze wishlista Yacht Mechanic Simulator 2021 na Steamie zdecydowanie się powiększyła. Udostępniliśmy również demo naszego tytułu, dzięki czemu uzyskaliśmy spory feedback od graczy – informacje czego oczekują od tej produkcji. Ostatecznie na Kickstarterze udało nam się pozyskać 10 tys. CAD, czyli niecałe 30 tys. zł. Budżet całego projektu jest zdecydowanie wyższy, bo wynosi około 300 tys. zł.

Yacht Mechanic Simulator 2021

Yacht Mechanic Simulator 2021

Zobacz także: Yacht Mechanic Simulator 2021: Image Power z sukcesem na Kickstarterze

Najważniejszą produkcją spółki ma być Offroad Mechanic Simulator. Jak przebiegają prace nad produkcją i kiedy możemy liczyć na premierę tytułu?

Offroad Mechanic Simulator to nie tylko najważniejsza, ale również największa produkcja spółki. Największa jeżeli chodzi o budżet, ale również czas developmentu. Na produkcję tytułu podpisaliśmy umowę z inną firmą z Grupy PlayWay – GameFormatic. Specjalizuje się ona w produkcjach na gogle VR, dzięki czemu Offroad Mechanic Simulator będzie również dostępny w wirtualnej rzeczywistości. W kwietniu otrzymamy od spółki pierwsze materiały, co pozwoli nam ocenić na jakim etapie jest produkcja tytułu. Zakładamy, że okres produkcyjny tej gry będzie trwał nawet 2 lata. Myślę, że budżet będzie dwukrotnie większy od naszych pozostałych produkcji.

Zobacz także: Image Power tworzy Offroad Mechanic Simulator

Image Power zakłada produkcję jedynie gier na PC, a jednak Offroad Mechanic trafi również na VR.

Nie ukrywam, że pokładamy duże nadzieje z tym tytułem. Dlatego chcąc poszerzyć jego potencjał wspólnie z GameFormatic zdecydowaliśmy się właśnie na wersję VR-ową. Sama spółka ma doświadczenie w takich produkcjach, dlatego jest to najlepsze rozwiązanie. My jako Image Power faktycznie skupiamy się na tytułach na komputery osobiste, jednak to nie oznacza, że zamykamy się na inne platformy.

Przewidujemy portowanie naszych gier na wszystkie konsole: Nintendo Switch, PlayStation oraz Xbox. Nasz pierwszy tytuł, czyli DieselPunk Wars jest już w trakcie portowania właśnie na te urządzenia. Chcemy, aby każda nasza gra była portowana na inne sprzęty. Decyzje będziemy podejmować dopiero po premierze na PC.

Jaki jest Wasz model biznesowy? Czy będziecie się skupiać na produkcji symulatorów jak przystało na Grupę PlayWay czy może wejdziecie w inne gatunki?

Nasz model biznesowy zakłada produkcję kilku gier jednocześnie. Liczymy, że nasze tytuły odniosą sukces – komercyjny czy też promocyjny. W związku z tym będziemy tworzyć 4 gry rocznie. Będą się one charakteryzować niskim budżetem, w przedziale 300-500 tys. zł. Do tego chcemy mieć również kilka tytułów w pre-produkcji.

Większość naszych gier będzie symulatorami. Wynika to z naszej przynależności do Grupy PlayWay, ale również z wysokości ich budżetów. Z racji tego, że jesteśmy małym studiem indie, stawiamy na tego typu produkcje. Jednak aktualnie w portfolio mamy również inne gatunki, chociażby horror czy nawet fantasy.

Chcę też podkreślić, że wszystkie gry, które tworzymy wynikają z pasji i zainteresowań naszych pracowników. Nasz dyrektor kreatywny interesuje się off-roadem, dlatego robimy grę Offroad Mechanic Simulator. Ja jestem aktywnym łucznikiem, więc w naszym portfolio znalazła się produkcja Archer The Witch’s Wrath. Oczywiście pomysły na gry są badane wcześniej przez doradców PlayWaya.

Offroad Mechanic Simulator

Offroad Mechanic Simulator

Jak wygląda kalendarz premier Image Power zaplanowanych na ten rok?

Planujemy premiery kilku gier, jednak nie mamy zaplanowanych dat, co do dnia. Na pewno jak najszybciej chcemy udostępnić pełną wersję DieselPunk Wars, a co więcej wydać ją również na konsole Nintendo Switch, PlayStation i Xbox. W przypadku Yacht Mechanic Simulator 2021 planujemy od razu premierę pełnej wersji gry. Za produkcję tytułu odpowiedzialne jest studio zewnętrzne – Punch Punk Games. Duże nadzieje pokładamy jeszcze w tytule Ambulance Simulator, czyli jak sama nazwa wskazuje - symulator ratownika medycznego.

W portfolio mamy jeszcze kilka mniejszych produkcji m.in. Gaming Constructor Simulator, Archer The Witch’s Wrath czy Creature Lab. Natomiast na premierę Offroad Mechanic Simulator gracze będą musieli jeszcze zaczekać, na pewno nie odbędzie się ona w tym roku.

Należycie do Grupy PlayWay. Czy docelowo spółka Krzysztofa Kostowskiego będzie wydawcą Waszych produkcji?

Przed rozpoczęciem działalności jako Image Power zrobiliśmy research, który pokazał nam, że to właśnie Grupa PlayWay będzie najlepszym dla nas partnerem. PlayWay cały czas pomaga w naszych działaniach, dlatego na razie nie szukamy innego wydawcy. Prowadziliśmy rozmowy z kilkoma zagranicznymi podmiotami i nie zamykamy się na współpracę z innymi.

Pan jako prezes Image Power ma spore doświadczenie w gamingu, ponieważ założył Pan szkołę Concept Artu i Digital Paintingu. Ilu concept artystów udało się już wyszkolić? Czy większość z nich znajduje później zatrudnienie w spółkach gamingowych?

Szkołę Potęga Obrazu założyłem w 2012 roku. Od tego czasu związałem się dość mocno z branżą gamingową. Kiedyś liczyłem faktycznie ile osób wyszkoliliśmy. Było to około 300 adeptów, jednak nie są to oficjalne dane. Wiem, że wielu naszych kursantów otrzymało później pracę w polskim game-devie. Nasze szkolenia faktycznie przynoszą efekty.

W szkole uczymy projektowania postaci, potworów, maszyn oraz środowiska. Ostatnio podjęliśmy decyzję o poszerzeniu oferty naszej szkoły. Będziemy prowadzić nie tylko szkolenia z concept artu oraz digital paintingu, ale również z programowania, level designu i grafiki 3D. Jesteśmy w trakcie rozbudowywania naszej oferty. Główną wartością tej szkoły jest to, że dzięki niej również Image Power pozyskuje nowych pracowników. Jak wiadomo, na rynku jest spory problem z dostępnością doświadczonych osób.

Czy poszerzenie oferty Pana szkoły jest odpowiedzią na obecną sytuację na rynku gamingowym?

Tak, to zdecydowanie odpowiedź na potrzeby rynku. Prowadząc rekrutację widzimy, że jest problem z pozyskaniem pracowników z odpowiednim doświadczeniem. Brakuje osób na każdym poziomie, czy to junior czy senior. Dlatego chcemy szkolić nowych pracowników, którzy będą zasilać polskie firmy gamingowe.

Dziękuję za rozmowę.

Udostępnij