Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

11 bit studios ma plan dalszego rozwoju Frostpunka 2. Pierwszy dodatek planowany jest na koniec I półrocza 2025 r.

Udostępnij

Wyniki spółki w III kw. okazały się lepsze od prognoz analityków. Choć na początku widać było euforię kupujących, to notowania 11 bit studios w piątek pod koniec sesji tracą prawie 4%.

15 listopada prezes 11 bit studios Przemysław Marszał oraz dyrektor finansowy Martin Balawajder, podczas wideokonferencji, podjęli się odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. dalszego rozwoju IP Frostpunka, premiery The Alters oraz przyszłości studia. Mimo uchylenia rąbka tajemnicy, na więcej szczegółów rynek musi poczekać do przyszłego roku, kiedy to odbędzie się konferencja inwestorska.

11 bit studios przedstawia liczbę sprzedanych kopii Frostpunka 2. Spółka pokazuje pierwsze wyniki po premierze

Praca nad wydłużeniem sprzedaży

Przypomnijmy, że III kw. 11 bit studios zakończyło wypracowując niemal 76 mln zł przychodów, o blisko 700% więcej niż w analogicznym okresie 2023 r. EBITDA wyniosła 60,5 mln zł, przebijając konsensus analityków PAP o 34%, a zysk netto opiewał na 48 mln zł, tym samym był o 25% wyżej niż oczekiwali tego specjaliści. Zgodnie z oczekiwaniami, najwięcej przychodów, bo ponad 52 mln zł, przyniósł Frostpunk 2, którego sprzedaż do 14 listopada sięgnęła ponad 0,5 mln kopii. Co ważne, za prawie połowę odpowiada wersja deluxe, z tytułu której przychody będą rozliczane także w przyszłości.

Struktura przychodów 11 bit studios w podziale na poszczególne gry

Źródło: Spółka

Podsumowując premierę drugiej odsłony city buildera prezes Przemysław Marszał stwierdził, że spółka uznaje grę za suksces. Mimo wszystko, zespół jest świadomy pewnych błędów.

„Patrząc na sprzedaż i oceny uważamy, że stworzyliśmy dobrą grę. Z drugiej strony widzimy pewne problemy i mamy obawy dotyczące sprzedaży gry w długim terminie. W tym miejscu pojawia się jednak nasza praca” powiedział prezes 11 bit studios Przemysław Marszał. Przedstawiciel zarządu podkreśla jednak pewien mankament prowadzonej kampanii marketingowej. „Uważam, że mieliśmy dobrą kampanię marketingową Frostpunka 2 i nie była ona zbyt konserwatywna. W przyszłości jednak musimy być pewni, że marketing oraz nasza idea gry, którą sprzedajemy, są zbieżne” podkreślił prezes.

Premiera Frostpunka 2 nie spełniła oczekiwań rynku. Notowania 11 bit studios runęły

Intensywny 2025 r.

Zgodnie z zapowiedzią, szerszy plan m.in. rozwoju Frostpunka 2 poznamy podczas konferencji inwestorskiej, która zaplanowana jest po premierze The Alters. Już teraz jednak znana jest data wydania pierwszej ważnej aktualizacji.

„20 listopada pojawi się update, później będą kolejne. Aby podsumować nasze plany, zamierzamy opublikować roadmapę dla Frostpunka 2, uwzględniającą informacje o planowanych aktualizacjach czy dodatkach. W tym momencie pracujemy także nad major updatem, który światło dzienne ujrzy pod koniec I kw. 2025 r.” zaznaczył Marszał.

Liczba graczy Frostpunka 2

Źródło: Steamdb

Dla city buildera ważna będzie końcówka I półrocza przyszłego roku. "Pierwszy dodatek do Frostpunka 2 pojawi się pod koniec I półrocza 2025 r., wtedy też wyjdzie wersja konsolowa. Oczywiście takie są nasze plany, a przyszłość pokaże, czy uda się je zrealizować” zauważył prezes 11 bit studios. Przypomnijmy, że zgodnie z przekazanymi nam przez spółkę informacjami, poprzez dodatki 11 bit studios zamierza zaoferować zawartość skierowaną głównie do fanów pierwszej części.

Oceny Frostpunka 2

Źródło: Metacritic

W dyskusji wokół Frostpunka 2 nie wolno zapomnieć także o zaplanowanej na I kw. 2025 r. premierze The Alters. Zarząd deklaruje, że spółka wyciągnęła wnioski z rynkowych debiutów nie tylko Frostpunka 2, ale też produkcji działu wydawniczego.

„Wcześniej planowaliśmy premierę The Alters między lutym i marcem, jednak ze względu na duże natężenie debiutów gier w tym okresie, ponownie badamy dogodny termin. Zapewniam, że wyciągnęliśmy wnioski z premier mających miejsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy, jednak więcej szczegółów przedstawimy podczas konferencji inwestorskiej” skomentował Marszał.

Akcje 11 bit studios najniżej od 4 lat. Studio nie składa broni i szykuje plan wyjścia naprzeciw potrzebom graczy

Powrót do This War of Mine niewykluczony

Przypomnijmy, że od premiery Frostpunka 2 pod koniec września, cena akcji 11 bit studios osunęła się o 50%. W obliczu tak gwałtownej przeceny pojawiło się pytanie o potencjalny buy back akcji studia.

„Rozważamy skup akcji własnych, jednak ta decyzja należeć będzie do akcjonariuszy spółki. Póki co skupiamy się na premierze The Alters, a skup akcji nie jest naszym priorytetem” zaznaczył Martin Balawajder, dyrektor finansowy 11 bit studios. Co więcej, inwestorzy raczej nie mają co liczyć na wypłatę zysków w ramach dywidendy. „W naszej historii zawsze reinwestowaliśmy nasze zyski. Zarząd nie będzie rekomendował wypłaty dywidendy” powiedział Balawajder.

Notowania 11 bit studios w ciągu ostatnich 12 miesięcy


Warte podkreślenia są z pewnością słowa prezesa na temat powrotu studia do IP This War of Mine (TWoM). Okazuje się, że w przyszłości może pojawić się kontynuacja wojennej rozgrywki, która sprzedała się w ponad 9 mln kopii.

„Wcześniej mówiliśmy, że zrobimy kontynuację TWoM jeśli poczujemy, że jest coś więcej do dodania w tej historii. Teraz uważam, że szanse na kontynuacje są większe niż kiedykolwiek, jednak niczego nie obiecuję” podsumował Marszał.

Notowania 11 bit studios zanurkowały po publikacji recenzji i premierze edycji deluxe Frostpunka 2

Udostępnij