Po premierach Ghostrunnera i Chernobylite All in! Games stawia na wysokobudżetowe projekty
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
27 paź 2021, 13:28

Po premierach Ghostrunnera i Chernobylite All in! Games stawia na wysokobudżetowe projekty

Tworzenie gier o budżetach przekraczających 20 mln zł, poszerzenie grupy kapitałowej, koncepcja one-stop-shop dla deweloperów – to najważniejsze założenia nowej strategii All in! Games.

Wydawca gier komputerowych jest notowany na Głównym Rynku GPW, a debiut nastąpił poprzez przejęcie firmy Setanta. Swoją działalność na rynku gier prowadzi od końca 2018 roku i do tej pory wydał blisko 20 produkcji, w tym Ghostrunnera oraz Chernobylite. Chcąc poszerzać swoją działalność na rynku, All in! Games rozpoczęło poszerzanie grupy kapitałowej od dwóch spółek zależnych – Happy Little Moments oraz Iron Bird Creations. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej zaprezentował nową strategię rozwoju.

Najważniejszym założeniem nowej strategii polskiego wydawcy jest tworzenie wysokobudżetowych tytułów. Mówimy tutaj o budżetach przekraczających 20 mln zł. W planach jest otworzenie 3 takich projektów do końca 2022 roku. Prezes Piotr Żygadło zapytany podczas konferencji czy spółka planuje również wejście w segment gier AAA, nie wykluczył takiego scenariusza, jednak w dłuższej perspektywie.

Aktualna kapitalizacja spółki wynosi około 300 mln zł, a w ciągu miesiąca kurs akcji spadł o 30%. Wraz z nową strategią, All in! Games nie zamierza przeprowadzać emisji akcji, aby finansować nowe produkcje.
 

Notowania All in! Games

All in! Games akcje

Zobacz także: Wrzesień na Steam należał do naszego gamingu, aż trzy polskie gry trafiły do zestawienia najlepszych premier miesiąca

Nowa strategia polskiego wydawcy

All in! Games jest dość młodą spółką na polskim rynku gier. Od rozpoczęcia działalności w listopadzie 2018 roku wydano 17 gier, a najważniejszym z nich był Ghostrunner. Dzisiejsza data również nie jest przypadkowa, ponieważ dokładnie rok temu odbyła się premiera gry od studia One More Level. Podczas dzisiejszej konferencji, prezes Żygadło podkreślił, że głównym celem spółki w przypadku tego projektu było wydanie go jeszcze przed premierą Cyberpunka. Data premiery była zagrożona, dlatego zdecydowano się na pozyskanie kolejnego wydawcy, którym została włoska spółka 505 Games.

Na początku 2021 roku All in! Games sprzedał prawa do IP włoskiemu wydawcy za 5 mln euro i tym samym przychody spółki za I półrocze 2021 roku wyniosły aż 27,4 mln zł, co oznacza wzrost o 575% rdr. Zgodnie z informacjami jakie posiada All in! Games, do tej pory sprzedano ponad 900 tys. egzemplarzy Ghostrunnera. Spółka w przyszłości nie chce już sprzedawać kolejnych IP, które pozyska.

Kolejną produkcją, którą All in! Games chętnie się chwali jest Chernobylite. Spółka odpowiadała za wydanie wersji konsolowej tytułu, a premiera odbyła się 28 września br. Na ten moment nie znamy danych sprzedażowych na PS4 oraz Xbox One, ze względu na dane, które otrzymywane są z opóźnieniem. Wiemy jednak, że firma ma w najbliższych planach wydanie next-genowej wersji Chernobylite oraz DLC do tytułu od The Farm 51.

All in! Games, zgodnie z nową strategią, zamierza powiększyć swoje portfolio o zdecydowanie większe projekty. I mówimy tutaj o wysokobudżetowych produkcjach, a w przyszłości nie wykluczone, że spółka wejdzie również w segment produkcji AAA. Tymczasem, do końca 2022 roku zamierza otworzyć 3 większe projekty o minimalnych budżetach 20 mln zł, których sprzedaż w 12 miesięcy od premiery powinna przekroczyć 1 mln kopii. Pojawia się ważne pytanie jak spółka zamierza finansować te produkcje?

„Duża część pieniędzy na finansowanie tych tytułów będzie pochodziła z naszych środków - wydaliśmy dużo projektów, przychody wzrosły. Nie planujemy żadnej emisji, mamy wielu partnerów, zarówno funduszy finansujących equity, jak i rozwój projektu. Finansowanie projektów gamingowych jest modne wśród inwestorów. Plan zakłada tworzenie joint venture i spółek celowych, przez które w razie potrzeby będziemy zbierali dodatkowe środki” – skomentował prezes Żygadło podczas dzisiejszej konferencji.

Nowa strategia ma pomóc spółce w utrzymaniu dynamiki obrotów z I półrocza 2021 roku. Kolejnym celem jest poszerzenie grupy kapitałowej. Do tej pory All in! Games założyło dwie spółki zależne. Pierwsza z nich Iron Bird Creations, której celem jest tworzenie większych projektów, a możliwe, że już w przyszłym roku zaprezentuje projekt na większą skalę niż Ghostrunner. Druga spółka to Happy Little Moments odpowiedzialna za mniejsze projekty przeznaczone na PC oraz konsole Nintendo Switch. Do końca 2023 roku All in! Games chce mieć 10 spółek zależnych oraz 5 stowarzyszonych.
 

wyniki All in! Games


Ostatnim celem nowej strategii jest wprowadzenie koncepcji one-stop-shop dla developerów. Tym samym All in! Games zamierza przejąć wszystkie procesy wydawnicze oraz promocyjne, co pozwoli twórcom danej produkcji na podniesienie jakości tworzonych projektów.

Zobacz także: Debiut Big Cheese Studio na GPW: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.