Wyceny polskich producentów gier względem generowanych zysków zrobiły się atrakcyjne. Czy zbliżamy się do końca sektorowej bessy?
WIG-GAMES5 w ciągu 12 miesięcy spadł o jedną trzecią, a średni wskaźnik C/Z dla tego indeksu oscyluje w okolicy 18 i spadł z ponad 40 w 2020 roku, przed premierą Cyberpunk 2077. Polski gaming giełdowy zrobił się tani. Wiele spółek ma za sobą udane premiery gier, ale jeszcze więcej szykuje się do kolejnych premier. Jak pod względem wskaźnikowym prezentują się poszczególne spółki – które są tanie, a które jeszcze tańsze? Gdzie szukać okazji inwestycyjnych w kontekście osiąganych wyników i planowanych premier?
Obecnie na głównym rynku GPW mamy notowanych 19 firm związanych bezpośrednio z branżą gier. Doliczając do tego jeszcze kilkadziesiąt spółek z rynku NewConnect, jesteśmy liderem patrząc na liczbę firm gamingowych obecnych na giełdzie. Jednak ani zapowiedź nowej gry z uniwersum wiedźmińskiego, ani nadzieje związane z planem premier 11 bit studios nie zachęcały w ostatnich miesiącach inwestorów do zainteresowania się akcjami producentów gier. Kursy akcji spółek z tego sektora spadały, a w najlepszej sytuacji nie zmieniały specjalnie swojej wartości.
Notowania WIG.Games5 (góra) vs wskaźnik C/Z dla indeksu WIG.Games5 (dół)
Najstarszy indeks gamingowy WIG.GAMES5 ustanowił swój szczyt przed premierą gry Cyberpunk 2077 w 2020 roku, a jego wskaźnik C/Z wtedy oscylował wokół poziomu 45. Dzisiaj sam indeks znajduje się o około 43% niżej, a wskaźnik C/Z jest aż o 63% niżej. To oznacza, że spółki gamingowe jeszcze szybciej poprawiały swoje wyniki niż spadały ich kursy akcji, więc na rynku mogą czaić się okazje inwestycyjne.
Tym samym spółki gamingowe stały się tanie, zwłaszcza jeżeli zakwalifikujemy je jednak do sektora nowej ekonomii. Od kilkunastu miesięcy trwa przecena, której opiera się praktycznie tylko 11 bit studios. Dlatego zerknęliśmy jak wskaźnikowo wyglądają firmy z branży gier notowane na głównym parkiecie. Jak na razie mamy ich 19, jednak jeszcze w tym roku mogą dołączyć nowe/stare spółki, gdyż kilka z NewConnect planuje przeniesienie notowań m.in. SimFabric (złożenie wniosku do KNF o zatwierdzenie prospektu) czy Movie Games (zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia na 14 kwietnia w sprawie przeniesienia notowań).
Zobacz także: Kalendarz premier polskich gier na kolejne miesiące. Co szykują spółki notowane na giełdzie?
Gaming stał się atrakcyjny i tani
W naszej analizie patrzymy na dwa wskaźniki. Pierwszy to cena/zysk (w skrócie C/Z). Zgodnie z definicją jest on stosunkiem rynkowej ceny akcji do zysku netto spółki. To oznacza, że im niższy jest wskaźnik C/Z danej spółki, tym akcje spółki są tańsze względem generowanych historycznie zysków. Wynika to z faktu, że firma osiąga dość dobry zysk przy relatywnie niskiej wycenie rynkowej. Natomiast w przypadku dużej wartości wskazanego wskaźnika, może się okazać, że spora liczba inwestorów zbyt entuzjastycznie podchodzi do inwestycji w daną spółkę.
Drugi wskaźnik, który bierzemy pod uwagę, to EV/EBITDA. Nazywany alternatywą dla C/Z, kiedy inwestor poszukuje atrakcyjnej spółki na rynku kapitałowym. Według pełnej definicji jest to stosunek wartości przedsiębiorstwa do osiąganego zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację, która jak wiemy w gamingu jest istotna. Podobnie jak w przypadku wskaźnika C/Z, im niższy EV/EBITDA tym wycena spółki staje się atrakcyjniejsza dla inwestora.
Aktualnie trwa sezon wynikowy spółek, za nami raporty takich firm, jak 11 bit studios czy Huuuge Inc. W tym tygodniu poznamy jeszcze roczne sprawozdanie finansowe Ten Square Games oraz Artifex Mundi. Natomiast ostatnie raporty finansowe za 2021 rok poznamy na koniec kwietnia. Warto podkreślić, że wyniki finansowe CD PROJEKT poznamy dopiero 14 kwietnia, dlatego wskaźnik C/Z uwzględnia jeszcze IV kwartał 2020 roku, kiedy premierę miał oczywiście Cyberpunk 2077. Co prawda, odbyła się ona w grudniu, jednak wcześniej trwała przedsprzedaż tytułu.
Wskaźniki C/Z i EV/EBITDA dla spółek z sektora gaming notowanych na GPW
Nazwa spółki | Wskaźnik C/Z | Wskaźnik EV/EBITDA | Kapitalizacja rynkowa | Ostatni raport finansowy |
---|---|---|---|---|
11 bit studios | 47,04 | 33,22 | 1,37 mld zł | Za 2021 rok |
3R Games | Brak danych | -62,29 | 35,5 mln zł | Za III kwartał 2021 roku |
All in! Games | 14,98 | 25,25 | 185 mln zł | Za III kwartał 2021 roku |
Artifex Mundi | 11,07 | 9,84 | 120 mln zł | Za III kwartał 2021 roku |
Big Cheese Studio | 13,61 | Brak danych | 150 mln zł | Publikacja pierwszego raportu finansowego 31 marca 2022 roku |
BoomBit | 17,57 | 8,93 | Ponad 200 mln zł | Za III kwartał 2021 roku |
CD PROJEKT | 16,24 | 13,01 | 17,8 mld zł | Za III kwartał 2021 roku |
CI Games | 10,85 | 4,08 | 305 mln zł | Za III kwartał 2021 roku |
Creepy Jar | 17,75 | 15,39 | Około 500 mln zł | Szacunkowe wyniki za IV kwartał 2021 roku |
Games Operators | 16,24 | 17,9 | 46 mln zł | Za III kwartał 2021 roku |
Gaming Factory | 7,69 | 690,93 | Około 47 mln zł | Za III kwartał 2021 roku |
Huuuge Inc. | Brak danych | 19,03 | Około 1,6 mld zł | Dane obejmują raport za III kwartał 2021 roku |
PCF Group | 34,19 | 18,98 | 1,68 mld zł | Za III kwartał 2021 roku |
PlayWay | 17,49 | 21,87 | 2,18 mld zł | Za III kwartał 2021 roku |
PunkPirates | 4,34 | 7,86 | 8,85 mln zł | Za III kwartał 2021 roku |
T-Bull | Brak danych | 7,24 | Około 18 mln zł | Za III kwartał 2021 roku |
Ten Square Games | 11,11 | 21,9 | 1,56 mld zł | Dane obejmują raport za III kwartał 2021 roku |
Ultimate Games | 3,53 | 18,16 | 111 mln zł | Za III kwartał 2021 roku |
Vivid Games | Brak danych | 10,68 | Ponad 32 mln zł | Za III kwartał 2021 roku |
Źródło: stooq (dane z 29.03.2022, g. 12)
Sezon wynikowy trwa
Większość wskaźników spółek z branży gier nie uwzględnia jeszcze wyników rocznych. Jak na razie tylko 11 bit studios opublikowało pełen raport za 2021 rok. Spółka wybroniła się przed przeceną na spółkach gamingowych, a dużą motywacją dla inwestorów są zapowiedzi prezentacji do tej pory nieodkrytych projektów. Dodatkowo, w tym roku możemy otrzymać nowe materiały z Frostpunka 2. Spółka pomimo braku pełnoprawnej premiery od 2019 roku, wciąż odnotowuje wysokie przychody, które są napędzane sprzedażą „jedynki” Frostpunka czy This War of Mine. W dodatku wskaźnikowo jest relatywnie atrakcyjna.
Analiza powyższej tabelki wskazuje, że innymi dość atrakcyjnie wycenionymi producentami gier, przy uwzględnieniu kontekstu ich sytuacji fundamentalnej, są: CD Projekt, CI Games, BoomBit i CreepyJar. Dla porównania, wskaźniki C/Z dla zagranicznych spółek gamingowych:
- EA – 41,22
- Activision Blizzard – 22,90
- Take-Two Interactive Software – 60,84
Przypomnijmy, że w IV kwartale 2021 roku Berkshire Hathaway – czyli wehikuł Warrena Buffetta – zakupiło akcje Activision Blizzard o wartości blisko 1 mld USD. Można więc założyć, że Wyrocznia z Omaha takie poziomy wskaźnikowe jak okolice C/Z = 23 dla gamingu uznała za atrakcyjne. Rozpatrując potencjalną atrakcyjność spółek pod względem wyceny nie należy zapominać o planowanych premierach. Im są one bardziej realne i bliższe tym teoretycznie większy potencjał do wzrostu kursów akcji.
Poniżej znajdziecie daty publikacji raportów finansowych najważniejszych spółek. W przypadku CI Games wyniki zostały przesunięte na 8 kwietnia, natomiast Big Cheese Studio na 7 kwietnia.
kalendarium raportów rocznych spółek gamingowych z głównego rynku
— Natalia Kieszek (@KieszekNatalia) January 27, 2022
11 bit studios - 24.03.2022
All in! Games - 30.04.2022
Artifex Mundi - 31.03.2022
Big Cheese Studio - 31.03.2022
BoomBit - 25.04.2022
CD PROJEKT - 14.04.2022
Creepy Jar - 28.04.2022
Gaming Factory - 29.04.2022
cd. kalendarium
— Natalia Kieszek (@KieszekNatalia) January 27, 2022
Huuuge Inc. - 22.03.2022
PCF Group - 20.04.2022
PlayWay - 29.04.2022
PunkPirates - 21.04.2022
Ten Square Games - 21.03.2022
Ultimate Games - 15.04.2022
Vivid Games - 28.04.2022
dat wciąż nie podało CI Games, Games Operators, T-Bull