Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Wyniki CD Projekt za pierwszy kwartał zgodne z oczekiwaniami analityków

Udostępnij

W I kwartale 2022 roku przychody CD PROJEKT wyniosły 216,1 mln zł  - o 9,7% wyżej w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 roku, a zysk netto był na poziomie 68,9 mln zł - o 112% wyżej niż rok temu. W minionym okresie do najważniejszych wydarzeń można zaliczyć premierę Cyberpunka na next-geny oraz zapowiedź nowego Wiedźmina.

Zysk netto był zbliżony do średnich prognoz analityków, które zakładały jego wysokość na poziomie 70 mln zł. Podobnie przychody za I kwartał były zbieżne z oczekiwaniami (średnia: 215,9 mln zł).

To raczej byłoby na tyle z pozytywnych informacji dla producenta Wiedźmina. Nie należy zapominać, że spółka opóźniła premierę pierwszego, fabularnego DLC do Cyberpunka na 2023 rok oraz wersję na konsole nowej generacji Wiedźmina III. Negatywny sentyment do spółki trwa w najlepsze, a kolejni analitycy obniżają cenę docelową. Ostatnio Tomasz Rodak z DM BOŚ wydał rekomendację „sprzedaj” z ceną docelową na poziomie 90 zł. Co więcej, zmniejszono prognozy dla sprzedaży Cyberpunka – 4 mln w 2022 roku (o 40% mniej niż wcześniej zakładano) oraz 3,6 mln w 2023 roku (spadek o 33% względem wcześniejszych prognoz).

Przypomnijmy, że zgodnie z wynikami finansowymi za 2021 rok CD PROJEKT osiągnął przychody na poziomie 888 mln zł, po pełnym roku sprzedaży Cyberpunka. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 209 mln zł. Teraz, według wyników finansowych za I kwartał 2022 roku przychody spółki wyniosły 216,1 mln zł, a zysk neto 68,9 mln zł. Aktualnie kurs akcji jest już najniżej od 2018 roku, a kapitalizacja stopniała do około 11 mld zł.

Notowania CD PROJEKT

cdr

Dzień przed publikacją wyników, zarząd CD PROJEKT zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 1 zł na akcję. To oznacza, że na podział zysku z akcjonariuszami przeznaczy 100 738 880 zł, a pozostałe 135 195 231,92 zł przeznaczy na kapitał zapasowy.

Zobacz także: Sprzedaż Sniper Ghost Warrior Contracts 2 przekracza milion, a kampania Lords of the Fallen 2 rozpocznie się już w III kwartale 2022

Co uratuje CD PROJEKT?

Nie ma wątpliwości, że zapowiedź nowego Wiedźmina nie rozgrzała inwestorów. Choć wcześniejsze głosy analityków wskazywały na to, że tak może się stać. Również opóźnienie DLC do Cyberpunka nie sprzyja spółce, mimo że na ten rok planowana jest premiera serialu na Netflixie „Cyberpunk: Edgerunners”, co przy wydaniu dodatku do polskiego tytułu mogłoby podbić sprzedaż. Jak wiemy z danych opublikowanych po raporcie finansowym za 2021 rok, do połowy kwietnia sprzedano 18 mln egzemplarzy gry.

Przy okazji publikacji wyników finansowych CD PROJEKT za 2021 rok w połowie kwietnia, kurs akcji wynosił 167 zł, a kapitalizacja to około 17 mld zł. Teraz wycena firmy spadła poniżej 11 mld zł. Może się okazać, że to będzie rok bez znaczącej premiery dla CD PROJEKT, nie licząc wersji next-genowych Cyberpunka oraz Wiedźmina III i planowanej karcianki o roboczej nazwie Gold Nekker. Ratunkiem dla właściciela dwóch mocnych IP byłoby przyspieszenie prac nad nowym Wiedźminem, jednak wiemy, że zmiana silnika z RED Engine na Unreal Engine 5 nie wpływa raczej na szybkość, a jakość oferowanych produktów.

O wynikach finansowych za 2021 rok już wspomnieliśmy to teraz czas na najświeższe dane z I kwartału 2022 roku. W tym okresie, a dokładniej w połowie lutego (bez większych zapowiedzi) spółka udostępniła wersję next-genową Cyberpunka, po ponad roku od premiery. Chwilę później zapowiedziano nowego Wiedźmina (nie mylić z kontynuacją serii wiedźmińskiej). 

Spółka w tym roku skupia się na dalszych pracach nad Cyberpunkiem oraz dostarczeniem pierwszego dodatku w przyszłym roku. Równie ważnym projektem jest praca nad nowym Wiedźminem, który powstaje już w oparciu o Unreal Engine 5. Z mniejszych projektów mamy jeszcze wsparcie gier karcianych oraz prace koncepcyjne nad nieogłoszonym projektem.

Zobacz także: Kurs CD PROJEKT spada dziś już -10%. Spółka opóźnia DLC do Cyberpunka i przesuwa premierę next-genową Wiedźmina

Udostępnij