Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Kolejny, polski sukces na Oculus Store. Cooking Simulator VR zwrócił koszty produkcji w kilka godzin od premiery

Udostępnij

Cooking Simulator z kolejnym sukcesem. Gra wydana na Oculus Store od Big Cheese Studio zwróciła koszty produkcji w zaledwie 5 godzin od premiery.

Spółka Big Cheese Studio, w której PlayWay posiada ponad 53%, odniosła sukces na rynku gier dzięki jednej grze. I to na dodatek dzięki symulatorowi. Mowa o Cooking Simulator, który w wersji pecetowej zadebiutował w czerwcu 2019 roku. Następnie tytuł ukazywał się na konsolach, a w ubiegłym roku gra pojawiła się również w wersji VR na platformie Steam. Cooking Simulator został najlepszą grą 2021 roku Steama w kategorii VR. Idąc za ciosem, Big Cheese Studio wspólnie z GameBoom VR zaprezentowali produkcję na Oculus Store w ubiegłym tygodniu.

Wersja na Oculus Store odniosła dość szybki sukces. Premiera odbyła się w czwartek 28 lipca, a według dzisiejszego raportu sprzedażowego, gra w 5 godzin zwróciła koszty produkcji. Warto zaznaczyć, że Oculus Store to obecnie najbardziej popularna platforma wirtualnej rzeczywistości.

„Wysokie oceny powinny przełożyć się na długi ogon sprzedażowy, co będziemy widzieli po około pierwszym miesiącu sprzedaży. Jednocześnie gra, która została okrzyknięta najlepszym symulatorem gotowania powinna się sprzedawać na platformie VR przez kolejne dni i miesiące, a nawet lata, podobnie jak nasza wersja na PC. Długi ogon przełoży się także na wzrost udziału procentowego ze sprzedaży. Pierwsze 8mc przychodów dzielimy po 50%, powyżej tej kwoty do spółki trafi 60% przychodów z tej wersji” – mówi Jakub Rafał, dyrektor finansowy w Big Cheese Studio.

Notowania Big Cheese Studio

Big Chees Studio

Zobacz także: Premiery polskich gier, w tym tygodniu do graczy trafią produkcje od 11 bit studios oraz Ice Code Games

Big Cheese Studio z kolejnym sukcesem na koncie

Spółka z grupy PlayWay, obecna na głównym rynku GPW od niedawna, odniosła sukces na fali gry Cooking Simulator. Tytuł wydany w 2019 roku do dzisiaj napędza wyniki sprzedażowe Big Cheese Studio, w szczególności, że to nadal jedyny tytuł w portfolio studia. Firma w ubiegłym roku zdecydowała się na port tytułu na urządzenia wirtualnej rzeczywistości. W pierwszej kolejności Cooking Simulator zadebiutował na platformie PC VR i osiągnął tytuł najlepszej gry VR na platformie Steam w 2021 roku.

„Oculus jest zupełnie inną platformą niż Steam, widzimy to po sprzedaży innych tytułów które są obecne na tej platformie od dłuższego czasu. Po raz kolejny wydaliśmy produkt, który jest bardzo dobrze oceniany, mamy jedne z najwyższych ocen gry na Oculus. Oczekujemy że sprzedaż na stałym poziomie będzie utrzymywała się przez długi czas, co pozytywnie wpływanie na % udział w przychodach a finalnie na nasze wyniki finansowe” - dodaje Jakub Rafał.

Za port gry na sprzęt wirtualnej rzeczywistości odpowiedzialne jest studio GameBoom VR, które przygotowało również wersję na Oculus Store. Jak poinformowano w dzisiejszym raporcie sprzedażowym, potrzebne było zaledwie 5 godzin, aby produkcja zwróciła koszty poniesione na portowanie. Premiera miała miejsce 28 lipca, a obecnie Cooking Simulator jest na 3. miejscu bestsellerów Oculus Store. Podobnym sukcesem polskiej branży gamdeve mogliśmy pochwalić się po premierze Green Hell VR.

bestsellery oculus

Źródło: Oculus Store

Cooking Simulator nie tylko świetnie się sprzedaje, ale również zbiera pozytywny feedback od graczy. Obecnie polska gra otrzymała 180 ocen, z czego 77% to 5 gwiazdek. Gracze wychwalają rodzimy tytuł, a to nie jedyna produkcja z Polski, która bardzo dobrze się sprzedaje na Oculus Store. Obecnie w bestsellerach możemy znaleźć jeszcze takie tytuły jak Superhot VR, Thief Simulator VR, Warplanes: WW1 Fighters czy Green Hell VR.

Sama lista bestsellerów Oculus Store pokazuje, że jako branża odnosimy coraz większy sukces na rynku wirtualnej rzeczywistości. Można śmiało powiedzieć, że idzie nam nawet lepiej niż z ostatnimi produkcjami, które debiutują na Steamie.

Zobacz także: Berkshire Hathaway, Warner Bros., Activision Blizzard, Electronic Arts, Booking i ponad setka innych spółek z S&P 500 opublikuje wyniki finansowe w tym tygodniu

Udostępnij