CI Games zamierza wejść w segment gier Game as a Service i rozwijać nowe IP. Spółka aktualizuje strategię na lata 2023-2027
CI Games w ramach aktualizacji strategii na lata 2023-2027 zapowiada trzy nowe IP. Jeden z nich, projekt Scorpio, będzie taktyczną multiplayerową strzelanką w modelu Game as a Service.
Już nie tylko Lords of the Fallen oraz Sniper będą rozpoznawalnymi markami z portfolio CI Games. Warszawska spółka zdecydowała się na znaczne rozszerzenie produkcyjne i w jej ramach zapowiedziała dzisiaj aż trzy nowe IP. Pierwszy z nich to już wspomniany projekt Scorpio, który po premierze przyjmie model gry jako usługi. Kolejne to Potential oraz Expand. To nie jedyne, nowe plany firmy. W ramach aktualizacji strategii, spółka chce wejść w segment gier mobilnych czy VR ze swoimi najważniejszymi produkcjami. Zakłada również adaptację swoich tytułów w ramach filmu czy też serialu.
„Obecnie rozwijamy trzy główne produkty i jesteśmy właścicielem IP każdego z nich. Projekty te są opracowywane jednocześnie przez nasze wewnętrzne studia i zewnętrznych partnerów, głównie w Europie. Kontynuacja Lords of the Fallen to największy projekt CI Games w historii, który ma wykorzystać stały wzrost popularności gatunku na całym świecie. Mamy również wielkie aspiracje co do kolejnego tytułu z serii Sniper Ghost Warrior. Project Survive to także świetna okazja dla CI Games, by wejść do bardzo atrakcyjnego gatunku, wykorzystując nasze dotychczasowe doświadczenie w zakresie rozwoju. W przyszłości CI Games będzie koncentrować się na wprowadzaniu nowych dużych tytułów co 12-18 miesięcy oraz dwóch do czterech gier niezależnych rocznie, aby zdywersyfikować swoje portfolio gier, poszerzyć źródła przychodów i zapewnić zrównoważony wzrost w czasie. Uważamy, że dzięki częstszemu wprowadzaniu na rynek nowych tytułów, CI Games będzie osiągać bardziej spójny profil zysków, przy jednoczesnym utrzymaniu silnej sprzedaży katalogowej” – powiedział Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.
Źródło: Spółka
Zobacz także: Movie Games prezentuje Drug Dealer Simulator 2
7 filarów strategii CI Games
W spółce ostatnio sporo się dzieje. Tylko w tym roku rozpoczęto kampanię marketingową tytułu The Lords of the Fallen, który aktualnie znajduje się na 37 miejscu Global Top Wishlist platformy Steam. Premiera gry jest zaplanowana na 2023 rok, a później spółka zamierza rozpocząć prace nad grą o nazwie roboczej Project III. Jednak wcześniej CI Games przeprowadzi dual listing i zadebiutuje na londyńskiej giełdzie. Nie tak dawno, w akcjonariacie spółki pojawił się niemiecki Active Ownership Fund, który aktualnie posiada 20,02% udziałów.
To nie ostatnie słowo od CI Games. Dzisiaj firma zaktualizowała strategię na lata 2023-2027, w której zakłada rozwój oparty o 7 filarów. Pierwsze 4 są już znane inwestorom. Mowa o projektach z uniwersum Lords of the Fallen oraz Sniper Ghost Warrior, projekcie survivalowym zapowiedzianym już w ubiegłym roku oraz portfolio wydawniczym spółki United Label. Projekt Survive, podobnie jak Green Hell, zostanie prawdopodobnie wydany w formule wczesnego dostępu (w 2023 lub 2024 roku). W przypadku United Label planowane jest wydawanie od 1 do 3 gier rocznie.
Portfolio spółki właśnie poszerzyło się o 3 nowe IP. Projekt Scorpio będzie pierwszą grą-usługą w portfelu CI Games. Za rozwój gry w trybie multiplayer będzie odpowiadać Underdog Studio, które jednocześnie pracuje nad kolejną grą z serii Sniper Ghost Warrior. Kolejne IP, Expand oraz Potential będą debiutować w latach późniejszych.
CI Games nie chce kończyć tylko na tych projektach. Planuje swoje najważniejsze franczyzy przenieść również do segmentu gier mobilnych oraz VRowych. Widać, że spółka zaobserwowała też ostatni efekt Netflixa na CD Projekcie i myśli o filmach lub serialach opartych o posiadane IP.
„W ciągu ostatnich trzech lat CI Games przeszło poważną zmianę, przekształcając się z firmy działającej w Polsce w dewelopera i wydawcę o prawdziwie ogólnoeuropejskiej strukturze zarządzania i zespołu. Dzięki naszej globalnej strategii i planom, jeszcze mocniej koncentrujemy się na najwyższej jakości w grach na konsole i komputery PC. Jednocześnie rozszerzamy nasze działania na segment Gaas oraz chcemy, w jak największym stopniu, monetyzować nasze IP, kompetencje i doświadczenie zarówno na nowych formatach rozgrywki jak i na obecnych” – komentuje Marek Tymiński.
Spółka w ostatnim czasie opierała się trwającej wyprzedaży na innych firmach z branży i w ciągu 3 miesięcy cena za akcję wzrosła o 55%.
Notowania CI Games
Podczas dzisiejszego webinaru, prezes Marek Tymiński skomentował możliwość pozyskania inwestora strategicznego. Po rozpoczęciu kampanii marketingowej The Lords of the Fallen, spółka zaprezentowała gameplay tytułu potencjalnym partnerom biznesowym i niebawem poinformuje inwestorów, jeżeli rozmowy będą na zaawansowanym etapie. CI Games nie planuje emisji akcji.
„Po starcie kampanii i prezentacji The Lords of the Fallen potencjalnym partnerom proces prowadzony przez DrakeStar w ramach przeglądu opcji strategicznych nabrał tempa. Rozmawiamy z dużymi globalnymi podmiotami” - komentował Tymiński.