Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Wyniki finansowe CI Games za III kwartał 2022 - pogorszenie przez brak premier i duże nakłady na produkcję

Udostępnij

Spółka CI Games publikuje wyniki finansowe za III kwartał br. Przychody były na poziomie 32,7 mln zł, a zysk netto wyniósł 12,8 mln zł. Już wyniki za I półrocze pokazały niższe wartości względem analogicznego okresu 2021 roku.

CI Games nie miało żadnej premiery od czerwca 2021 roku, kiedy to wydano drugą odsłonę Sniper Ghost Warrior Contracts. Dlatego już w I półroczu 2022 przychody były niższe, porównując do analogicznego okresu 2021 roku. Jednak przyszły rok może „wynieść” spółkę na nowy poziom, jeżeli premiera gry The Lords of the Fallen okaże się sukcesem.

CI Games rozpoczyna realizację strategii na lata 2023-27

W minione wakacje rozpoczęto kampanię marketingową tytułu The Lords of The Fallen, a jeszcze na koniec tego roku zapowiadano, że pojawi się pierwszy gameplay produkcji. Podczas dzisiejszego webinaru prezes Marek Tymiński potwierdził, że jeszcze w tym roku pojawi się gameplay, a kolejne „ruchy marketingowe” są zaplanowane na I i II kwartał przyszłego roku.

„W okresie trzech kwartałów br. nie mieliśmy premier nowych gier, co w oczywisty sposób przełożyło się na przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Grupę. Za poziom przychodów w roku 2022 odpowiada sprzedaż gier z naszego back catalogue, zwłaszcza Sniper Ghost Warrior Contracts 2, której premiera miała miejsce w połowie ub. roku. Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego wyniku” – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.

Jednocześnie spółka rozpoczyna realizację strategii na lata 2023-2027, w ramach której poszerzy swoje portfolio o zupełnie nowe IP. Dotychczas, obok Lords of the Fallen, była jedynie seria snajperska. Teraz firma pracuje już nad grą z gatunku survivalu, a zupełną nowością będzie produkcja gry jako Game as a Service. CI Games niedawno przejęło również 100% udziałów w United Label i zamierza również zaprezentować nowe tytuły wydawnicze.

CI Games jest jedną z nielicznych spółek z branży gier notowanych na giełdzie, które uniknęły „przeceny”. Kurs wzrósł od początku roku o ponad 60% i jest najwyżej od 2017 roku.
 

Zobacz także: CI Games zamierza wejść w segment gier Game as a Service i rozwijać nowe IP. Spółka aktualizuje strategię na lata 2023-2027

CI Games coraz bliżej kluczowej premiery

Za spółką Marka Tymińskiego rok kluczowych decyzji. W trakcie przeglądu opcji strategicznych zadecydowano o dual listingu, który będzie mieć miejsce na giełdzie w Londynie. Na razie nie znamy kluczowej kwestii, czyli daty debiutu, jednak można spodziewać się, że jest ona bliżej niż dalej. Kolejnym, ważnym wydarzeniem była pierwsza prezentacja gry The Lords of the Fallen, która miała miejsce na targach Gamescom w sierpniu. Spółka podtrzymała, że jeszcze w tym roku pokaże gameplay.

Spółka w ubiegłym miesiącu zaprezentowała również strategię na lata 2023-2027. Jej założenia, jeżeli oczywiście zostaną zrealizowane, znacznie poszerzą portfolio CI Games i posiadane IP. Obecnie studio pracuje nad trzema produkcjami. O jednej już wspomnieliśmy i jest to The Lords of the Fallen. Kolejna to nowa odsłona tytułu z serii snajperskiej i jeszcze w produkcji jest zupełnie nowe IP o roboczej nazwie Survive.

Opublikowana strategia opiera się na 7 filarach działalności, a jednym z ciekawszych może okazać się produkcja gry, która w momencie premiery zostanie udostępniona w modelu Game as a Service. CI Games nie ma jeszcze doświadczenia w tym zakresie, a za rozwój gry ma odpowiadać Underdog Studio, to samo co pracuje nad nowym Sniper. Firma nie zapomina również o United Label, spółce, która została w tym roku zdjęta z rynku NewConnect, a CI Games posiada obecnie 100% udziałów. Planowane jest wydawanie od 1 do 3 gier rocznie.

Strategia CI Games na lata 2023-2027

strategia CIG

Źródło: Spółka

CI Games nie szuka finansowania

Jak już wspomnieliśmy we wstępie, od ponad roku CI Games nie miało żadnej kluczowej premiery, dlatego przychody są w głównej mierze napędzane przez Sniper Ghost Warrior Contracts. W minionym kwartale wyniosły one 10,8 mln zł, a skorygowany zysk netto był na poziomie 6,2 mln zł. Strata netto natomiast sięgnęła 3,9 mln zł. W raporcie podkreślono, że wynik został skorygowany o koszty związane z wprowadzeniem akcji spółki na londyńską giełdę (3,4 mln zł) oraz koszty kampanii marketingowej gry The Lords of the Fallen (5 mln zł).

Mimo gorszych wyników, spółka nie widzi potrzeby szukania finansowanie zewnętrznego. Jest zadowolona ze sprzedaży dotychczasowych tytułów i ewentualnie ma zapewnioną linię kredytową.

Podział przychodów ze względu na tytuł (od początku 2022 roku)

sprzedaż CIG

Źródło: Spółka

Zobacz także: Movie Games sprzedaje wszystkie akcje DRAGO entertainment. Większość akcji kupuje Smart Money FIZ Pawła Sugalskiego

 

Udostępnij