Premiera Moonshine Inc od Klabatera już dzisiaj. To kolejna produkcja własna spółki
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
01 gru 2022, 08:00

Premiera Moonshine Inc od Klabatera już dzisiaj. To kolejna produkcja własna spółki

Dzisiaj na pecetach debiutuje kolejna produkcja własna Klabatera. Będzie to Moonshine Inc, czyli nic innego jak symulacja pędzenia bimbru.

Crossroads Inn, The Amazing American Circus, a teraz Moonshine Inc. Są to gry z portfolio produkcji własnych Klabatera, których jak na razie nie ma zbyt wiele. Aby dywersyfikować swoją działalność, warszawska spółka portuje zewnętrzne tytuły na konsole, dzięki czemu w III kwartale przychody ze sprzedaży gier na konsole wyniosły 70%.

Jednak wracając do premiery gry Moonshine, to przed debiutem znajduje się na 430 miejscu Global Top Wishlist platformy Steam, a jeszcze na początku listopada informowano, że wishlista wynosi ponad 37 tys. zapisów. Nie jest to porywający wynik, dlatego pytanie jak mała produkcja poradzi sobie wśród dużych premier w grudniu jak np. The Callisto Protocol (nieszczęśliwie zaplanowane na 2 grudnia). Już premiera gry Space Tail od Longterm Games została przyćmiona przez recenzje God of War: Ragnarok, mimo że tytuł wychodził tylko na konsole Playstation.

„Przez ostatnie miesiące koncentrowaliśmy się na promocji Moonshine Inc., z którym wiążemy duże nadzieje. Kilka dni temu rozpoczęliśmy bezpłatne playtesty, które pozwolą nam na pozyskanie dodatkowych opinii o grze jeszcze przed jej premierą” – mówił jeszcze na początku listopada Michał Gembicki, członek zarządu Klabatera, który odchodzi ze spółki.

Zobacz także: Cyberpunk 2077 napędza wyniki CD PROJEKT. Zysk netto znacznie wyższy w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku

Przepis na bimber od Klabatera

Moonshine Inc. to kolejna produkcja własna z portfolio Klabatera, choć niektórzy mogą kojarzyć grę pod innym tytułem: The Moonshiners. Wtedy też produkcja powstawała w oparciu o licencję Discovery, na podstawie znanego programu Bimbrownicy. W porozumieniu zakończono współpracę, dzięki czemu warszawska spółka realizowała grę według własnej koncepcji.

Ostateczną koncepcję poznamy już dzisiaj, na razie na pecetach. Możliwe, że gra również trafi na konsole, jednak najwcześniej w przyszłym roku. Na początku miesiąca wishlista tytułu wynosiła 37 tys. zapisów, a spółka zapowiadała, że w dniu premiery może osiągnąć poziom 50 tys. zapisów. Na konferencji w sierpniu wspominano, że budżet oscyluje w przedziale 1,1-1,5 mln zł, a marketing ma kosztować 0,5 mln zł.

Dla spółki produkcje własne są ważnym elementem portfolio, jednak nie jest ich jeszcze wiele. Najsilniejszą marką jest ich zdaniem Crossroads Inn i już powstaje kontynuacja tytułu. Jednak jeszcze w marcu spółka podkreślała, że ma kilka projektów, które nie przyniosły zwrotu z inwestycji. Wśród nich wymieniono wtedy The Amazing American Circus, również produkcję własną.

Jak wspomnieliśmy na początku, aby dywersyfikować swoją działalność, Klabater portuje zewnętrzne tytuły na konsole. „Konsekwentnie rosnący udział przychodów ze sprzedaży gier konsolowych jest wynikiem rozwoju portfolio gier na PlayStation, Xbox i Nintendo oraz nowych umów wydawniczo-portingowych” – komentował Robert Wesołowski, członek zarządu spółki.

Ostatnio w Klabaterze zaszły również zmiany w zarządzie. Michał Gembicki złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu, a jego obowiązki przejmie Robert Wesołowski. Obydwoje są współzałożycielami firmy, która od 2019 roku jest notowana na rynku NewConnect.

Zobacz także: „Pomimo początkowo niskich ocen, Food Truck się sprzedaje i jest dochodowym tytułem” – rozmowa z zarządem DRAGO entertainment

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.