Bloober Team chce zostać światowym liderem horroru. Spółka aktualizuje strategię na lata 2023-2027
Bloober Team zaktualizował strategię rozwoju na lata 2023-2027. W jej ramach będzie realizować dalej gry z gatunku horroru, jednak zacznie stawiać na elementy akcji. Wśród najważniejszych nadchodzących produkcji należy zaliczyć Silent Hill 2: Remake.
Bloober Team to krakowska spółka, która od lat specjalizuje się w produkcji gier z gatunku horroru. Początkowo studio stawiało na tytuły typowo psychologiczne, bez elementów walki czy akcji. Jednak po kilkunastu latach w branży decyduje się na zwrot w strategii rozwoju. Czerwcowa premiera trzeciej części Layers of Fear zamknie pewien etap w historii spółki, a Silent Hill 2: Remake rozpocznie już nowy.
„Często wspominam, że nasza gra Basement Crawl była najgorszą grą w momencie kiedy ją wydaliśmy. Nie boimy się do tego wracać, gdyż był to pierwszy punkt zwrotny w historii Bloober Team. To właśnie wtedy podjęliśmy decyzję o opracowaniu długoterminowej strategii studia, gdzie zaczęliśmy się skupiać na produkcji gier z gatunku horroru psychologicznego. W ostatnich latach osiągnęliśmy ten cel - zdobywając pozycję lidera w tworzeniu gier z tego segmentu. Teraz stoimy u progu trzeciego etapu naszej historii. Chcemy skupić się na tworzeniu najwyższej jakości gier z gatunku horror (jako cały gatunek). Siłą rzeczy będą to więc gry, które pokażą znacznie więcej elementów gameplayowych. Myślę, że premiera SILENT HILL 2 pokaże jak bardzo poszliśmy do przodu w naszym rozwoju” - komentuje Piotr Babieno, CEO Bloober Team.
W ramach strategii rozwoju na lata 2023-2027 działalność krakowskiego studia będzie opierać się na trzech filarach. Pierwszy z nich to tworzenie horrorów psychologicznych z elementami akcji. Drugi to ekspansja poprzez współpracę z zewnętrznymi partnerami, a ostatni to wolność twórcza. Aby osiągnąć zakładane cele spółka zamierza otworzyć swoje studia w Warszawie oraz Los Angeles. W planach jest również przeniesienie notowań na główny rynek GPW.
Notowania Bloober Team
Zobacz także: 11 bit studios odsłania karty kolejnego projektu wydawniczego. Premiera The Thaumaturge, gry RPG, już niebawem
Idzie nowe w Bloober Team
Jeszcze w 2021 roku, przy okazji 13-lecia działalności Bloobera na rynku gier, zapowiadano mocniejsze akcenty akcji w nowych produkcjach. Już premiera gry The Medium na koniec stycznia 2021 roku pokazała, że krakowska spółka wchodzi w nowy etap rozwoju. Podczas prezentacji sprzed dwóch lat podkreślano, że projekty mają aspirować do segmentu gier AAA, tworzonych w duchu Resident Evil, Silent Hill, a nawet The Last of Us czy Alan Wake. Produkcje będą przedstawiane z perspektywy trzeciej osoby, a spółka tworzy własne studio dźwiękowe oraz motion capture.
Czy coś zmieniło się przy okazji dzisiejszej aktualizacji strategii na lata 2023-2027? Tak jak wspominaliśmy, nowe gry Bloobera będę mieć więcej elementów akcji. Obecnie spółka pracuje nad dwiema produkcjami – Silent Hill 2: Remake wspólnie z partnerem Konami oraz projektem C - grze opartym na własnym IP we współpracy z Private Division (marka Take-Two Interactive). Co więcej, w portfolio jest projekt M tworzony wspólnie z Draw Distance, projekt F wspólnie z Rouge Games oraz Layers of Fear, którego premiera zaplanowana jest na czerwiec 2023 roku.
„Zostajemy przy swoim DNA - nasze gry używają strachu, aby pomóc graczom stawić czoła problemom dnia codziennego. Stanowią swego rodzaju katharsis pomagając ludziom radzić sobie z rzeczywistym lękiem. To nie przypadek, że aktualnie tak wiele produkcji jest odrobinę “ciemniejsza”. Horror jako gatunek jest najbardziej potrzebny wtedy, kiedy na świecie mamy niepokoje społeczne, wojny, kryzysy ekonomiczne. Chcemy tworzyć spółkę, która nie tylko będzie miała pozytywne wyniki finansowe, ale przede wszystkim fundamentalne wartości. Budujemy ją nie najbliższe kwartały, ale na dziesięciolecia. Dlatego stawiamy na najważniejszą w tej branży wartość - Ludzi. Nasza strategia nie jest tylko dokumentem dla akcjonariuszy, ale przede wszystkim fundamentalną istotą przyszłych działań” - dodaje Piotr Babieno.
Źródło: Bloober Team
W ramach nowej strategii, krakowska spółka otwiera biuro w Warszawie, natomiast w drugiej połowie roku planuje otworzyć kolejną siedzibę w Los Angeles. Jeszcze w tym roku planowane jest również przeniesienie notowań na główny parkiet GPW, do czego Bloober przymierza się już od kilku lat.
Warto przypomnieć, że ostatnią aktualizację strategii krakowska spółka ogłosiła w lutym 2020 roku. Już wtedy ogłoszono plany produkcji gier z segmentu AAA, a budżety nowych produkcji miały oscylować między kilkoma a kilkonastoma miliona USD. W ramach tej 2-letniej strategii odbyła się premiera już wspomnianego The Medium oraz produkcji Observer: System Redux, która została dostosowana do wymogów konsol nowej generacji.