Ultimate Games chce wydawać większe gry. Będzie je prezentować dopiero na zaawansowanym etapie produkcji
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
12 kwi 2023, 08:30

Ultimate Games chce wydawać większe gry. Będzie je prezentować dopiero na zaawansowanym etapie produkcji

Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games, podkreślał na czacie inwestorskim, że spółka skupia się obecnie na większych projektach. Prace nad Ultimate Hunting trwają już 2 lata i niebawem mogą zostać zaprezentowane pierwsze, oficjalne materiały.

Ultimate Games jest znany na rynku gier z produkcji Ultimate Fishing Simulator. W ubiegłym roku spółka wydała drugą część w formule wczesnego dostępu na platformie Steam, jednak premierę ocenia przeciętnie. Pojawiły się opóźnienia w dacie premiery pełnej wersji i na ten moment skupia się na realizacji wszystkich założeń z zakładanej road mapy.

„Premiera gry była przeciętna, jednak udało się po trzech dniach przebić przez próg ocen mieszanych. Na pewno miało to wpływ na odbiór gry i dotarcie do większej grupy graczy. Obecnie skupiamy się na rozwoju produkcji. Krótko po premierze w zespole deweloperskim musiały zajść konieczne zmiany, co znacznie wydłużyło okresy dewelopmentu wersji EA” – powiedział na czacie inwestorskim Mateusz Zawadzki, prezes Ultimate Games.

Wcześniej spółka wydawała wiele niskobudżetowych projektów. Jednak teraz stawia już na większe produkcje, których wyczekuje rynek. W szczególności Ultimate Hunting, które było prezentowane jeszcze w 2021 roku. Jak ocenił prezes na czacie, odbyło się to na zbyt wczesnym etapie i teraz nowe projekty będą pokazywane już w zaawansowanej fazie produkcji.

„Całe zamieszanie wynika z tego, że film opublikowany w marcu 2021 nie był z gry, tylko złożonymi scenami do preview (można to nazwać prepro), który niestety zdecydowaliśmy się pokazać publicznie. Oczywiście ten krótki reveal został przyjęty bardzo optymistycznie i wzbudził duże zainteresowani fanów takich gier, ale gra wtedy jeszcze nawet nie istniała. Dewelopment UH rozpoczął się w czerwcu 2021, czyli niecałe dwa lata temu” – skomentował Mateusz Zawadzki i następnie dodał: „(…) Jeżeli chodzi o stan produkcji – do finiszu jeszcze daleko, zwłaszcza jeżeli chcemy wbić się w obecną silną konkurencją tj. The Hunter: Call of the Wild oraz Way of the Hunter”.

Zobacz także: „UFS2 w analogicznym okresie przynosi ok. trzykrotnie większe wpływy niż UFS1” - relacja czatu z prezesem zarządu Ultimate Games

Produkcje w toku

Ultimate Games, według kalendarza premier, wydało w tym roku już 21 produkcji. W planach na 2023 rok jest jeszcze ponad 70 projektów. Do najważniejszych debiutów i to jeszcze w ubiegłym roku należała druga część gry Ultimate Fishing Simulator. Jak na razie jest dostępna w formule early access. Prezes ocenił przeciętnie premierę, choć to nie oznacza, że nie ma zainteresowania tytułem.

„Zainteresowanie UFS2 na pewno jest spore i pomimo wypuszczania DLC do pierwszej części gry, widać wiele głosów, że sequel jest lepszy przede wszystkim graficznie. Każda większa aktualizacja przynosi widoczny wzrost zainteresowania, jednak trzeba mierzyć się z problemami, które musimy rozwiązać przed wypuszczeniem pełnej wersji gry oraz dostarczenia wszystkich ficzerów zapowiedzianych w RoadMapie. W momencie, gdy zakończymy tworzenie wszystkich etapów, wtedy zaplanujemy pełne wydanie i jeżeli będzie możliwość to wypuszczenie DLC w tym samym czasie lub krótko po premierze” – stwierdził prezes Ultimate Games.

ultimate fishing simulator 2

Źródło: SteamDB

Ze względu na opóźnienia, Ultimate Games nie podaje przybliżonej daty premiery pełnej wersji Ultimate Fishing Simulator 2. W planach jest wydanie do końca czerwca wersji mobilnej tytułu. Jak już wspominano wielokrotnie, spółka chce skupić się na większych produkcjach.

„Małe produkcje są po prostu coraz trudniejsze w wypromowaniu i sprzedaży. Doskonale to widzimy po premierach na Nintendo Switch, gdzie w latach 2019-2020 niewielkie produkcje Indie prawie zawsze sprzedawały się w kilka dni od premiery w setkach sztuk, a obecnie może to być mniej niż 100. Obecnie staramy się skupić na naszych najmocniejszych produkcjach – grach wędkarskich oraz innych grach zbliżonych tematycznie” – ocenił Mateusz Zawadzki.

Jednym z ujawnionych projektów jest Ultimate Hunting, który otrzymał pierwszy trailer w 2021 roku, jeszcze przed rozpoczęciem produkcji gry. Dlatego też prezes podkreślał na czacie inwestorskim, że było za wcześnie na ten trailer. W kalendarzu premier aktualnie są 4 projekty o nazwach kodowych, które będą prezentowane dopiero na zaawansowanym etapie.

„Ultimate Hunting to ambitny projekt, ale jednocześnie drogi i czasochłonny. Niewiele osób pamięta, ale pierwotnie powstała preprodukcja na Unity, która po prostu spotkałaby się z ogromną falą krytyki (może kiedyś pokażemy porównanie, jak wyjdzie w końcu trailer Huntinga). Właśnie wtedy została podjęta decyzja o powołaniu 3T Games i stworzenia wstępnej prezentacji na Unrealu (pisałem o tym wyżej), która została opublikowana w marcu 2021. Po pozytywnym odbiorze przez społeczność, podjęliśmy się dewelopmentu po stworzeniu roadmapy, pipeline i GDD. Wstępnie spółka 3T zakładała budżet 3-5 mln zł” – podkreślił prezes Zawadzki.

Na czacie pojawiło się również pytanie o rozwój Ultimate Games na rynku chińskim. Jak podkreślił Mateusz Zawadzki, jest to zdecydowanie inny, specyficzny rynek. Certyfikowanie gier w Chinach to żmudny proces, choć w planach jest pojawienie się gier Ultimate Games na rynku chińskim.

Zobacz także: Kurs akcji CI Games najwyżej w historii. Premiera Lords of the Fallen coraz bliżej

Sytuacja finansowa Ultimate Games

Ultimate Games opublikuje pełny raport finansowy za 2022 rok w piątek, 14 kwietnia. Jednak już wcześniej prezentowano szacunkowe dane, z których wynika, że całkowite przychody były w minionym roku na poziomie 27,5 mln zł. Natomiast strata netto może wynieść 8,4 mln zł.

„Strata wynika m.in. z przeprowadzonych testów na utratę wartości w spółkach z grupy i ma charakter „straty papierowej”. Tak samo jak za 2020 r. w wyniku przeszacowań był 30kilku milionowy zysk na poziomie konsolidacji. Zarząd analizuje i bierze pod uwagę jedynie wyniki jednostkowe” – skomentował szacunkowe wyniki prezes Ultimate Games.

Prezes Mateusz Zawadzki ocenił, że back catalog, czyli już wydane, starsze gry, co roku przynoszą między 8 a 12 mln zł przychodu. Resztę stanowią nowe produkcje. Na czacie inwestorskim nie zabrakło pytań o dywidendę. Warto podkreślić, że spółka od 2019 roku dzieli się zyskiem z akcjonariuszami.

dywidendy ULG

„Chcąc produkować lepsze i większe gry musimy zwiększać budżety na inwestycje. Obecnie finansujemy kilka większych gier. Nie można mieć wszystkiego – bez inwestycji nie będzie wzrostu, możemy oczywiście wypłacać 100% co roku – ale wtedy o nowych grach nie ma mowy. Przez ostatnia lata wypłaciłem ponad 23 mln zł w dywidendach (…)” - powiedział Mateusz Zawadzki.

Rekomendacja w sprawie dywidendy za 2022 roku zostanie zakomunikowana w maju. Nie jest planowany skup akcji.

Notowania Ultimate Games

ULTIMATE GAMES WYKRES

Zobacz także: Kwartał pełen wrażeń w polskiej branży gier: Co czeka inwestorów?

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.