CI Games kończy 2022 rok zyskiem i przygotowuje się do premiery największej gry w swojej historii
Pomimo braku premier w 2022 roku, CI Games wypracowało 56,7 mln zł przychodów netto, a zysk netto wyniósł 8,5 mln zł. Spółka finalizuje prace nad najważniejszym projektem w swojej historii, czyli Lords of the Fallen, którego premiera odbędzie się już w drugiej połowie roku.
CI Games jako jedna z ostatnich spółek notowanych na głównym parkiecie publikuje wyniki finansowe za 2022 rok. Warto pamiętać, że ostatnia premiera z portfolio miała miejsce w czerwcu 2021 roku. Mowa o Sniper Ghost Warrior Contracts 2, którego sprzedaż napędzała wyniki finansowe w 2021 roku. Wtedy też spółka wypracowała 105,5 mln zł przychodów, a zysk netto był na poziomie 38,3 mln zł. Według najnowszego raportu finansowego za 2022 rok, mimo braku premier, CI Games udało się osiągnąć przychody na poziomie 56,7 mln zł, a zysk netto wyniósł 8,5 mln zł.
Zobacz także: Wyniki CI Games za 2022 rok [Webinar z zarządem spółki]
- 2022 rok był rokiem konsolidacji. W raportowanym okresie pojawiają się jednorazowe koszty w wysokości 11,8 mln zł, które w większości odnoszą się do marketingu Lords of The Fallen i procesu dual listingu. – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.
Przed CI Games najważniejszy test w tym roku, czyli premiera gry Lords of the Fallen. Z zapowiedzi spółki można spodziewać się jej w drugiej połowie roku, a na 3 miesiące przed powinna zostać podana dokładna data. W ostatnich tygodniach kurs akcji CI Games wręcz wystrzelił, osiągając historyczne maksima i zbliżając się nawet do kapitalizacji na poziomie 1 mld zł.
Notowania CI Games
Zobacz także: Dalsza monetyzacja World War 3, rozwój Chernobylite i prezentacja nowego projektu. Czyli o najbliższych wyzwaniach The Farm 51
CI Games pnie się w górę
Produkcje AAA na rynku gier należą do największych tytułów. W Polsce firm, które zajmują się tego typu grami jest zaledwie kilka. Można do nich zaliczyć CD PROJEKT, PCF Group oraz Techland. Teraz CI Games aspiruje do tej grupy, ogłaszając, że Lords of the Fallen będzie kwalifikować się do półki cenowej gier z segmentu AAA. Jednak polska produkcja będzie mieć zdecydowanie mniejszy budżet. Dla porównania, Cyberpunk 2077 kosztował 1,2 mld zł, a budżet Lords of the Fallen wyniesie około 200 mln zł.
„Budżet gry może być uważany za relatywnie niewysoki jak na gry z segmentu AAA, zaoferujemy graczom wysokojakościowy produkt. Cena Lords od The Fallen będzie adekwatna do bogatej zawartości i będzie wynosić tyle, ile ceny detaliczne innych, nowych gier z segmentu AAA. Liczymy na odpowiednio wysoką sprzedaż i odpowiednio atrakcyjny zwrot z inwestycji” – podkreślał jeszcze w marcu Marek Tymiński, prezes CI Games.
W ostatnich dniach spółka podpisała umowę z Plaion Games na dystrybucję gry Lords of the Fallen w wersji fizycznej. W tym komunikacie Marek Tymiński wspomniał, że CI Games jest już bardzo blisko ogłoszenia daty premiery. Jeszcze wcześniej podpisano umowę z PKO BP na kredyt w kwocie 20 mln zł, co pozwoli uniknąć emisji akcji przed najważniejszą premierą.
- Zainteresowanie Lords of The Fallen rośnie. Nasz tytuł zajmuje 18. miejsce na liście najbardziej wyczekiwanych premier na Steamie. Mamy wysokie oczekiwania względem premiery, a także bieżącego roku finansowego i dalszego rozwoju naszej działalności. – dodaje Marek Tymiński.
Zgodnie z opublikowanym raportem za 2022 rok, CI Games osiągnęło 56,7 mln zł przychodów względem 105,5 mln zł w 2021 roku. Zysk netto był na poziomie 8,5 mln zł względem 38,3 mln zł wypracowanych w 2021 roku. Dotychczasowe portfolio spółki to głównie seria snajperska oraz Lords of the Fallen jeszcze z 2014 roku. Jednak według nowej strategii, już niebawem może się ono zdecydowanie poszerzyć.
W planach, oczywiście oprócz premiery Lords of the Fallen, jest dodanie do portfolio nowego gatunku jakim ma być survival. Spółka zamierza również zrealizować projekt Scorpio, który będzie pierwszą grą-usługą (game as a service) od CI Games. W dalszych planach zamierza przenieść swoje najważniejsze franczyzy do segmentu gier mobilnych oraz VRowych. Spółka myśli też o filmach lub serialach opartych o posiadane IP.