Gaming Factory pracuje obecnie nad 12 tytułami. Największy potencjał ma Japanese Drift Master
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
01 cze 2023, 08:30

Gaming Factory pracuje obecnie nad 12 tytułami. Największy potencjał ma Japanese Drift Master

Gaming Factory obecnie pracuje nad 12 tytułami, a najbliżej premiery są gry Lesson Learned czy Booze Master. Jednak najważniejszym projektem spółki będzie Japanese Drift Master, który może zadebiutować na przełomie 2023/2024.

Jeszcze pod koniec 2022 roku Gaming Factory zaktualizował strategię rozwoju, w ramach której zamknięte zostały projekty z mniejszym potencjałem na rzecz większych produkcji. Jak podał prezes Mateusz Adamkiewicz na czacie inwestorskim, aktualnie 12 produkcji jest w toku. Jednak to Japanese Drift Master, niedawno zapowiedziany tytuł, wywołuje teraz najwięcej emocji.

„To dla nas jeden z kluczowych projektów, wiążemy z nim duże nadzieje, a współpraca z zespołem układa się bardzo dobrze. Nie wykluczamy natomiast scenariusza pozyskania zagranicznego wydawcy” – podkreślił prezes Gaming Factory na czacie i dodał: „Chcemy pokazać demo w tym roku, mamy już całą wizję tego co chcemy pokazać, a prace nad tą wersją w zasadzie zostały już rozpoczęte”.

Aktualnie premiera tytułu jest zaplanowana na przełom 2023/2024, jednak niewykluczone jest przesunięcie, jeżeli jakość gry będzie odbiegać od założeń. Tytuł zadebiutuje w formule wczesnego dostępu, a liczba zapisów na wishliście zbliża się do 100 tys. Jednak najbliżej premiery, jak wskazał prezes na czacie, są tytuły: Lesson Learned oraz Booze Master.

Gaming Factory jest notowany na głównym rynku od 2020 roku. Od tego czasu kurs akcji spadł o około 80% i obecna cena za akcję jest na poziomie 6 zł. Kapitalizacja spółki wynosi około 34 mln zł.

Zobacz także: „Przychody ze sprzedaży gier systematycznie rosną, a przed nami kolejne premiery” - relacja czatu z prezesem zarządu Gaming Factory

Produkcje w toku

Jeszcze pod koniec roku Gaming Factory zaktualizowało strategię rozwoju, w ramach której wstrzymano produkcje z najmniejszym potencjałem. W ciągu 2 lat spółka chce wydać około 8 gier. „Myślę, że cała zmiana organizacji firmy to jest dla nas wielki skok jakościowy, który teraz będzie procentował przez lata. Postawiliśmy wspólnie z Marcinem Przymusem na budowę własnych zespołów produkcyjnych, testerskich i marketingowych tak aby mieć lepszą kontrolę nad wszystkimi produkcjami” – wskazał Mateusz Adamkiewicz.

Głównym tematem czatu inwestorskiego była niedawno zapowiedziana gra Japanese Drift Master. Jak wskazywano pod koniec kwietnia, gra jest już na zaawansowanym etapie produkcyjnym, dlatego premiera jest planowana na przełom 2023/2024 roku. Zostanie ona wydana w formule wczesnego dostępu, aby rozwijać tytuł wspólnie z graczami.

„Początkowo nie zakładaliśmy, że nasza gra będzie porównywana do NFS czy innych samochodowych gier AAA. Z jednej strony całe to zainteresowanie i pozytywny odbiór są dla nas bardzo motywujące, z drugiej strony musimy teraz sprostać tym wysokim oczekiwaniom” – podkreślił prezes Gaming Factory.

Obecnie zapisy na wishliście sięgają 100 tys. Japanese Drift Master to nie jedyna gra rozwijana przez Gaming Factory. Obecnie w toku jest 12 produkcji, a najbliżej premiery są Lesson Learned, Booze Master oraz realizowany projekt VR wspólnie z Ultimate VR.

„W tym roku zaprezentujemy pierwszy wspólny tytuł tworzony wspólnie z Ultimate VR i w zasadzie powinno to nastąpić już wkrótce. Docelowo widzę ten podmiot jako jeden z kluczowych w ramach grupy kapitałowej obok VEE, Asmodev i Black Rose Projects” – powiedział Adamkiewicz.

Wraz ze zmianą strategii, Gaming Factory powoli odchodzi od produkcji symulatorów, choć nadal rozwija tytuł Electrician Simulator. 31 maja zadebiutował kolejny dodatek zatytułowany Smart Devices. „Jedynym symulatorem, który obecnie produkujemy jest Pizza Simulator, przy czym na pewno do rozgrywki zostaną dodane pewne smaczki mające za zadanie bardziej zainteresować gracza” – podkreśla prezes spółki.

Wśród gier, które wywoływały kontrowersje była produkcja Human Farm, tworzona wspólnie ze spółką Asmodev. Jak na razie studia nie publikują materiałów z produkcji jednak niebawem powinna rozpocząć się kampania marketingowa tytułu. „Chcielibyśmy ruszyć z większą ofensywą informacyjną w drugiej połowie tego roku, zaprezentować graczom demo i wyznaczyć datę premiery. Natomiast na razie nie są to pewne założenia, mamy kilka projektów prowadzonych wspólnie z Asmodev i nadal stosunkowo niewielki zespół” – powiedział Mateusz Adamkiewicz.

Zobacz także: Wyniki CD PROJEKT za I kwartał zdecydowanie powyżej konsensusu analityków. Kampania marketingowa Phantom Liberty rusza już w czerwcu

Wyniki finansowe Gaming Factory

Jak wskazano w nowej strategii, celem jest również poprawa wyników finansowych. Według danych za I kwartał 2023 roku, jednostkowe przychody ze sprzedaży były na poziomie 0,86 mln zł, a zysk netto wyniósł 0,23 mln zł. Wpływ na wyniki miała dalsza sprzedaż gry Electrician Simulator oraz zamknięcie nierentownych projektów.

„Nie planujemy już więcej odpisów pod kątem zamykania istniejących projektów. Jedyne odpisy mogą nastąpić jeśli jakiś tytuł po premierze będzie się sprzedawał słabo, ale na pewno nie będą to już kwoty takie jak w ubiegłym roku i ewentualnie mogą one nastąpić w porozumieniu z audytorem przy okazji publikacji sprawozdań” – wskazał prezes Gaming Factory.

Zobacz także: Rusza emisja akcji w PCF Group. Spółka zamierza pozyskać do 295 mln zł, co pozwoli jej przejść na model self-publishingu

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.