Artifex Mundi kontynuuje dobrą passę. Drugie półrocze będzie obfitować w nowości
Obrazek użytkownika Gabriel Uryniuk
22 sty 2024, 14:02

Artifex Mundi kontynuuje dobrą passę. Drugie półrocze będzie obfitować w nowości

Artifex Mundi, twórca gier mobilnych, ubiegły rok zakończył znaczącym skokiem przychodów. Aktualnie najważniejsze prace toczą się nad rozwojem aplikacji Unsolved.

Producent gier mobilnych pod koniec minionego roku odnotował znaczący wzrost przychodów. Obecnie twórca gier z m.in. gatunku Hidden Object, szlifuje prace kolejną produkcją RPG. Podkreślić też trzeba, że prezes Przemysław Błaszczyk nie wyklucza podzielenia się z akcjonariuszami częścią ubiegłorocznych zysków.

Zobacz także: Insiderzy na zakupach akcji spółek mobilnych. Transakcje na Artifex Mundi, Huuuge i Ten Square Games

Udany rok

Szacunkowe przychody spółki w ubiegłym roku wzrosły w porównaniu z 2022 r. o 114 proc. do 82,5 mln zł. Za lwią część tego rezultatu odpowiadała aplikacja Unsolved, która udostępnia w modelu free to play gry studia.

Szacunkowe przychody Artifeksu Mundi

Szacunki Artifex Mundi

Źródło: Spółka

„Dzięki sukcesywnemu rozwojowi Unsolved, przekładającemu się na wzrost KPI (wskaźnik efektywności – red.) gry, stworzyliśmy przestrzeń dla znaczącego wzrostu inwestycji w bazę graczy Unsolved. Inwestycji, co ważne, realizowanych przy niezmiennych oczekiwaniach wobec zwrotu z zaangażowanego kapitału. Dojrzewanie Unsolved pozwala nam coraz aktywniej zabiegać o użytkowników przy niezmiennym ryzyku. Na ubiegłoroczny sukces Unsolved złożyło się powodzenie dziesiątków mniejszych i większych modyfikacji gry, w tym wzbogacania jej o nową zawartość” komentuje dla Strefy Inwestorów prezes Artifeksu Mundi Przemysław Błaszczyk.

W ostatnich miesiącach spółka obniżała nakłady na pozyskanie graczy. Kolejne miesiące odmienią sytuację.

„Zakładamy, że styczeń przyniesie znaczący wzrost nakładów inwestycyjnych, miesiąc do miesiąca oraz rok do roku. Poziom inwestycji w kolejnych miesiącach, zakładając realizację naszych planów dla gry, również powinien się zwiększać, wraz z rosnącymi KPI gry. Oczywiście, istotny wpływ na poziom wydatków marketingowych ma sytuacja na rynku reklamy online, czego doświadczyliśmy w ostatnim kwartale 2023 r.” dodaje Błaszczyk.

Zobacz także: Gra Unsolved dalej przebija oczekiwania analityków. Cena docelowa Artifex Mundi w górę

Wytężone prace nad nowościami

Dla Artifeksu najważniejsze będą nowości w aplikacji Unsolved, który ma przekształcić się w metagrę. Choć pierwsze poważne zmiany powinny być widoczne w IV kw., to mniejsze nowości wprowadzane będą systematycznie przez cały rok.

„Jeżeli chodzi o pracę nad warstwą metagry, pierwsze zmiany dla graczy powinny być widoczne w IV kw. Równolegle jednak, obok rozbudowy Unsolved o metagrę oraz regularnego dodawania nowej zawartości, pracujemy nad wieloma mniejszymi funkcjonalnościami i zmianami mającymi skumulowany potencjał poprawy LTV (wskaźnik mierzący przychody z relacji z klientem – red.) Unsolved o średnie kilkadziesiąt procent, które systematycznie w ciągu całego roku będą implementowane graczom. Każda taka zmiana, poprawiająca LTV, praktycznie od razu przekłada się na wzrost skali marketingowej oraz poprawę rentowności projektu” uzupełnia prezes. Zapowiadane zmiany mają nie tylko przynieść graczom więcej rozrywki, ale też stworzyć więcej możliwości do monetyzacji.

Prognozy wyników Artifeksu Mundi w następnych latach

Prognozy wyników Artifex Mundi

Źródło: DM BDM

Oprócz Unsolved, studio pracuje nad produkcją z gatunku RPG. W drugim półroczu Artifex Mundi zamierza ruszyć z jej marketingiem.

„Prace przebiegają zgodnie z planem zakładającym pokazanie gry i rozpoczęcie działań marketingowych w drugiej połowie bieżącego roku. Przeprowadzone w zeszłym roku pierwsze testy z graczami potwierdziły nasze założenia i jeszcze mocniej wierzymy, że tytuł ma potencjał, by zbudować sobie mocną pozycję w dużym, perspektywicznym segmencie rynku mobilnych gier RPG. Tonując nastroje – będzie to „długi marsz” i walka o sukcesywne zdobywanie uwagi graczy. Jeśli Unsolved w dużym stopniu pływa po błękitnym oceanie, nasz drugi strategiczny produkt będzie operował na zdecydowanie bardziej czerwonym akwenie, rywalizując z szeregiem konkurentów” zaznacza Błaszczyk.

Oprócz nowych produktów, Artifex Mundi rozwija własny wirtualny sklep. Choć póki co prace nad projektem nie są dla spółki priorytetem, to wspomniany sklep może pojawić się jeszcze w tym roku.

Możliwa dywidenda

W ciągu ostatnich 12 miesięcy notowania firmy wzrosły o około 220 proc. Co więcej, udana zmiana strategii i rozwój spowodował, że aktualnie cena akcji jest na dobrej drodze do osiągnięcia historycznych szczytów. Taka postawa oraz spory zysk netto Artifeksu, szacowany przez ekspertów DM BDM w 2023 r. na 20 mln zł powoduje, że prezes nie wyklucza wypłaty jego części w postaci dywidendy.

„Rekomendacja zarządu w tej sprawie będzie zależeć m.in. od tempa rozwoju obu flagowych produktów Artifex Mundi w pierwszych miesiącach 2024 r. Z perspektywy wzrostu wartości spółki kluczowa jest realizacja planów rozwoju obu projektów. Jeśli przeznaczenie części środków finansowych spółki np. na wypłatę dywidendy nie zagrozi realizacji naszych planów, z pewnością rozważymy pozytywną rekomendację w tej sprawie” podsumowuje Błaszczyk.

W dobrą przyszłość firmy wierzą też insiderzy. W grudniu pakiet niemal 3,5 tys. walorów spółki nabył przewodniczący rady nadzorczej Tomasz Grudziński. Z kolei w styczniu członek tego organu Robert Ditrych zakupił ponad 2 tys. walorów Artifeksu Mundi.

Notowania Artifeksu Mundi w ciągu ostatnich 12 miesięcy

Artifex Mundi wykres (1)

Zobacz także: Prognozy i oczekiwania dla spółek z sektora gier na GPW w 2024 od trzech analityków - Chrzanowski, Koproń, Poniatowski

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.