Analitycy DM BDM widzą potencjał w Huuuge Games. Spółka koncentruje się na szukaniu nowych projektów
Ten rok dla giełdowych podmiotów z branży gier zapowiada się ciężko, co pokazują m.in. niedawne zwolnienia w CI Games czy liczne krótkie pozycje na akcjach CD Projektu. W tym trudnym otoczeniu zaskoczyć może twórca gier mobilnych jak Huuuge Casino czy Billionaire Casino.
W ostatnim raporcie eksperci DM BDM podtrzymali rekomendację „kupuj” dla papierów Huuuge Games, ustalając jednocześnie cenę docelową dla akcji na poziomie 36,2 zł. W środę po południu implikuje ona niespełna 30-proc. wzrost notowań. Co więcej, w spółkę wierzy też jej byłby prezes i jednocześnie główny akcjonariusz Anton Gauffin, który w ostatnich tygodniach regularnie nabywa pakiety akcji firmy.
Zobacz także: Insiderzy na zakupach akcji spółek mobilnych. Transakcje na Artifex Mundi, Huuuge i Ten Square Games
Udany kwartał
Według szacunkowych rezultatów za IV kw. przychody firmy sięgnęły 71,3 mln dolarów i były o 9 proc. niższe niż w analogicznym okresie 2022 r., jednak utrzymały się na poziomie zbliżonym do tego z III kw. 2023 r. Wyniki okazały się więc zbieżne z wcześniejszymi zapowiedziami zarządu. Wydaje się też, że na podobnym do ubiegłego roku poziomie powinny zostać też wydatki na pozyskanie nowych graczy. W III kw. opiewały one na 10,9 mln dolarów. Całościowe koszty marketingu sięgnęły zaś 15,3 mln dolarów.
Szacunkowe wyniki Huuuge Games w następnych latach
Źródło: DM BDM
„Tak jak zapowiadaliśmy podczas ostatniego spotkania przy okazji wyników za III kw., w IV kw. oczekujemy wydatków marketingowych na poziomie zbliżonym do poprzedniego kwartału - na bieżąco podejmujemy decyzje w oparciu o analizy rentowności poszczególnych kampanii” komentuje dla Strefy Inwestorów Marek Chwałek, wiceprezes Huuuge Games odpowiedzialny za finanse.
Dobrze przyjęte nowości
W ubiegłym roku spółka zdecydowała się wprowadzić nowe rozwiązania dotyczące ekonomii w rozgrywce, które gracze odebrali pozytywnie. Jak mówi nam Chwałek, kolejne ewentualne zmiany będą podejmowane na bieżąco w zależności od ich rentowności.
Następną nowością jest prowadzenie mikropłatności przez własną witrynę, a nie aplikację mobilną. Choć w tym momencie ten kanał sprzedaży nie jest popularny, to sytuacja powoli zaczyna się zmieniać.
„Umożliwienie graczom bezpośrednich zakupów poza aplikacjami przez kanał direct-to-consumer jest praktyką coraz częściej stosowaną przez wiele firm z branży gier mobilnych. Nie narusza to warunków dystrybucji gier w sklepach Apple i Google, co potwierdził Sąd Najwyższy USA w styczniowym wyroku, orzekając, że Apple będzie musiało zezwolić deweloperom na umieszczanie linków w swoich aplikacjach, które kierują użytkowników do stron internetowych poza App Store. Przychody kanału DTC Huuuge stanowiły na koniec III kw. 2023 r. około 7 proc. przychodów grupy” dodaje wiceprezes Huuuge Games.
Zobacz także: Rekordowe zyski Huuuge Games. Wyniki rosną mimo gorszej sytuacji rynkowej
Wygrało długoterminowe podejście
Na koniec III kw. Huuuge Games w kasie spółki znajdowało się ponad 127 mln dolarów. Pojawiły się więc pytania dotyczące tego, jak środki będą zagospodarowane.
„Koncentrujemy się na poszukiwaniu projektów inwestycyjnych zapewniających atrakcyjny poziom zwrotu. W sytuacji kiedy takich projektów nie znajdziemy, rozważymy dystrybucję gotówki do akcjonariuszy w formie skupu akcji bądź dywidendy” zaznacza Chwałek.
Jednocześnie spółka nie chce osiadać na laurach i pracuje nad stworzeniem nowych gier w mniejszych zespołach nazwanych Huuuge Pods. Wydaje się to być dobry kierunek rozwoju, w momencie gdy na rynku gier mobilnych brakuje znaczących premier.
„Huuuge Pods to nieduże, wewnętrzne zespoły stworzone przez spółkę w I kw. 2023 r. i skupione wyłącznie na tworzeniu nowych gier. Mamy w tej chwili cztery Huuuge Pods, z których każdy pracuje nad inną grą. W branży gier mobilnych testuje się wiele pomysłów, a następnie rozwija tylko te najlepiej rokujące. To nieco inny model niż w branży gier na konsole, gdzie koszty jej opracowania przetestowania są znacznie wyższe. W tej chwili mamy dwie produkcje na etapie testów. Jeśli potwierdzą one potencjał komercyjny, zwiększymy nakłady na ich marketing” podsumowuje Chwałka.
Notowania Huuuge Games w ciągu ostatnich 12 miesięcy
W ciągu ostatnich 12 miesięcy notowania Huuuge Games wzrosły o ponad 11 proc. Warto zaznaczyć, że w ciągu ostatnich tygodni były prezes Anton Gauffin regularnie nabywa pakiety akcji firmy. Od 11 grudnia do połowy stycznia przewodniczący rady dyrektorów, poprzez podmiot o nazwie Big Bets, nabył łącznie ponad 150 tys. walorów za cenę około 4 mln zł. Kapitalizacja studia sięga 1,9 mld zł.