Akcje Render Cube już są notowane na głównym prakiecie GPW. W planach dalszy rozwój Medieval Dynasty i prace nad nowym projektem
W piątek twórcy popularnej gry survivalowej zmienili rynek notowań z NewConnect na główny parkiet GPW. Jednocześnie zarząd ujawnił więcej szczegółów na temat toczących się prac m.in. nad nową produkcją oraz dodatkiem do Medieval Dynasty.
Studio nie ukrywa, że nadal ma ambitne plany co do rozwoju swojego flagowego IP m.in. poprzez tworzenie puzzli czy gier planszowych. Gracze mogą też spodziewać się płatnego dodatku do Medieval Dynasty. Potencjalna premiera kolejnego tytułu spółki może nastąpić w 2027 r.
Zobacz także: Render Cube zadebiutowało na głównym rynku GPW. W planach dalszy rozwój Medieval Dynasty i praca nad nowym IP
Uwaga skupiona na Medieval Dynasty
Po zakończeniu uroczystości debiutu na głównym parkiecie GPW, Render Cube zorganizowało konferencję celem przedstawienia dalszych planów rozwoju oraz załogi studia.
Póki co większa część zespołu cały czas pochłonięta jest pracami nad udostępnieniem trybu kooperacyjnego (co-op) Medieval Dynasty na konsole. Przypomnijmy, że to właśnie dzięki wspomnianej dodatkowej zawartości w grudniu, łączna sprzedaż tytułu przekroczyła 1,75 mln egzemplarzy, a produkcja osiągnęła peak graczy sięgający 31 tys. osób. Zaznaczyć też trzeba, że wraz z trybem kooperacyjnym, twórcy znacząco wzbogacili także inne elementy rozgrywki, m.in. dodając nowe wioski czy ulepszony kreator postaci.
Statystyki Medievala Dynasty
Źródło: Steamdb
Oprócz tego spółka dalej chce rozwijać swoje IP tworząc płatny dodatek. Jak zauważył prezes Render Cube Damian Szymański, zawierać on będzie jednak nieco mniej nowości niż w przypadku trybu co-op. Jest to spowodowane m.in. tym, że spółka zamierza udostępnić go od razu na wszystkich platformach, co związane jest z większym nakładem pracy. Dodatkowo, zawartość udostępniona wraz z trybem kooperacyjnym wymagała znaczącego zaangażowania. „Wtedy w grudniu w zasadzie stworzyliśmy drugiego Medievala Dynasty” zauważył Szymański.
Zainteresowanie tytułem podtrzymać może także premiera Medieval Dynasty New Settlement, czyli gry VR zależnego studia Spectral Games, którego debiut nastąpi 28 marca. Więcej o tytule pisaliśmy w styczniu. Zgodnie z zapowiedziami prezesa Pawła Sobika, w tym roku firma liczy na sprzedaż 60-80 tys. kopii. Maja też trwać prace nad trybek kooperacyjnym, jednak data jego premiery nie jest jeszcze znana.
W przyszłości należy także spodziewać się innych produktów związanych z tytułem, m.in. gier planszowych czy puzzli.
Zobacz także: Render Cube zadebiutuje na głównym rynku GPW jeszcze w tym tygodniu. Spółka przenosi notowania z NewConnect
Bundle znaczącym wsparciem
Render Cube będzie też ciągle pracować nad podtrzymaniem sprzedaży swojego tytułu. Niewykluczone, że w przyszłości pojawi się bundle (możliwość zakupienia kilku tytułów w niższej cenie – red.) wraz z Manor Lords, czyli jedną z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku przez graczy Steama produkcji polskiego studia Slavic Magic. Pierwsze rozmowy na ten temat już się odbyły. Jak zauważył Kamil Judasz, odpowiedzialny w Render Cube za marketing, od czasu premiery trybu co-op, bundle stanowią ponad 10 proc. sprzedaży. Możliwe, że w przyszłości pojawi się też festiwal Steama dotyczący gier osadzonych w średniowiecznym klimacie.
Lista 10 najlepiej sprzedających się gier polskich studiów notowanych na GPW
Źródło: Gaminganalytics.info
Zobacz także: Render Cube przekroczył poziom 1,75 mln sprzedanych egzemplarzy gry Medieval Dynasty
Trwają prace nad nową koncepcją
Choć na pierwszym planie nadal pozostaje Medieval Dynasty, to w tle rozpoczynają się prace nad nową produkcją studia. Póki co znamy jedynie ogólne założenia.
„Bierzemy pod uwagę każdą opcję, dlatego nie wykluczamy, że będzie to druga odsłona Medieval Dynasty. W tym momencie dałem naszemu zespołowi koncepcyjnemu wolną rękę. Podstawowe założenia są następujące: gra w gatunku survival, charakterystyką rozgrywki podobna do Medievala Dynasty. Budżet szacujemy na 15 mln zł. Na pewno możemy powiedzieć, że powstanie w oparciu o silnik Unreal Engine 5” dodał Szymański.
Aktualne zatrudnienie ma być wystarczające do rozpoczęcia prac nad drugim projektem, jednak niewykluczone, że w przyszłości zespół będzie rozbudowywany. Czas produkcji wyniesie około trzech lat, stąd premiera może nastąpić w 2027 r. „Wszystkie nasze następne gry będą porównywane do Medievala Dynasty, dlatego musimy dostarczyć odpowiednią jakość, a to wymaga czasu. Niewykluczone, że w przyszłości przyspieszymy nieco z tworzeniem kolejnych gier, ale tego procesu będziemy się uczyć właśnie teraz” podsumował prezes Render Cube.
Notowania Render Cube w ciągu ostatnich 12 miesięcy
Wypłata dywidendy cały czas jest dyskutowana. Spółka chce zamknąć I kw. i wtedy wrócić do tematu. Raport za pierwsze trzy miesiące opublikowany zostanie 15 maja. Dotychczasowe wyniki odnotowane w I kw. mają jednak nie odbiegać od standardowych.