Chernobyfull od The Farm 51 ciągle bez finansowania. Niebawem ruszy promocja nowej produkcji
Notowane na NewConnect studio jeszcze nie ujawniło planu samodzielnego sfinansowania i wydania nowej gry o roboczej nazwie Chernobyfull. Od miesięcy rozmowy na ten temat mają być na zaawansowanym etapie. W tle szacowana sprzedaż flagowego Chernobylite miała przekroczyć 1 mln kopii.
Choć gliwickie studio skupia się przede wszystkim na tworzeniu kolejnej odsłony Chernobylite, to nie zapomina o celach zawartych w strategii na lata 2023-2026 i pracuje nad projektem Wardevil. Kluczowe pytania nadal pozostają jednak bez odpowiedzi.
Zobacz także: The Farm 51 ma plan na zapewnienie finansowania nowych gier. Prace nad Chernobyfull już trwają
Plan finansowania owiany tajemnicą
Przypomnijmy, że już kilka miesięcy temu zarząd The Farm 51 informował, że studio ma pomysł na zabezpieczenie finansowania Chernobyfulla oraz wydanie tytułu na konsole i PC. W maju sytuacja nie uległa zmianie, a pytani przez nas przedstawiciele firmy póki co nie chcą dzielić się szczegółami czy choćby orientacyjną datą pozyskania środków.
Wyniki The Farm 51 w 2023 r.
Źródło: Spółka
„Zarząd prowadzi mocno zaawansowane rozmowy na temat całościowego finansowania projektu Chernobyfull, co pozwoli zarówno na finalizację produkcji na wszystkie liczące się platformy, jak i na pokrycie kosztów marketingu. Jak wcześniej informowaliśmy, nie wykluczamy jednak nawiązania partnerstwa wydawniczego lub dystrybucyjnego na dalszym etapie rozwoju projektu” skomentowali przedstawiciele The Farm 51. 2023 r. spółka zakończyła ze środkami pieniężnymi na poziomie niemal 1 mln zł. Szacowany koszt produkcji Chernobyfulla opiewa na 20 mln zł. Pierwsze działania marketingowe mają ruszyć na przełomie II i III kw.
Zobacz także: Nerwowa reakcja inwestorów na sprzedaż praw do „World War 3” przez The Farm 51. Druga część „Chernobylite” na zaawansowanym etapie produkcji
Chernobylite nie odszedł w zapomnienie
Mimo postępujących prac nad nowym tytułem, flagowy Chernobylite, którego sprzedaż zarząd szacuje na ponad 1 mln kopii, nadal jest doszlifowywany. Spółka cały czas pracuje nad stworzeniem edycji ultimate (zawierającej wszystkie dodatki – red.) i udostępnieniem jej na konsole. Studio ciągle walczy też o pojawienie się gry na konsolach Nintendo Switch.
„Potencjał sprzedażowy Chernobylite na Switch jest porównywalny z każdą z pozostałych głównych platform konsolowych (PlayStation, Xbox) i szacujemy go na kilkaset tysięcy sztuk. Ze względu na zupełnie inną politykę cenową dominującą w sklepie Nintendo, nie podejmujemy się obecnie oszacowania dokładniejszych widełek sprzedażowych, jednak oczekujemy, że koszty portowania, i tym samym próg rentowności na nowej platformie, zostaną osiągnięte w pierwszych dniach po uruchomieniu sprzedaży” zauważa The Farm 51.
Notowania The Farm 51 w ciągu ostatnich 12 miesięcy
Zobacz także: Nowa strategia The Farm 51. Twórcy „World War 3” stawiają na nowy tytuł w universum „Charnobylite” oraz produkcję w trybie multiplayer
Ambitna strategia
Pod koniec ubiegłego roku The Farm 51 przedstawiło plan rozwoju na lata 2023-2026. Oprócz premiery Chernobyfulla, czyli drugiej części Chernobylite stworzonej w oparciu o silnik Unreal Engine 5, zakłada ona stworzenie gry multiplayer o kodowej nazwie Wardevil. Jak słyszymy, zespół jest na zaawansowanym etapie opracowania grywalnego prototypu, a sam tytuł ma być produkcją mniejszą niż World War 3, dzięki czemu zostanie szybciej zrealizowany.
Najważniejsze projekty The Farm 51 w najbliższych latach
Źródło: Spółka
„Dotychczasowe prace skupiają się na opracowaniu kluczowych założeń rozgrywki i dopiero po ich akceptacji przystąpimy do prac produkcyjnych. Na ten temat zamierzamy przeprowadzić badania rynkowe wśród wydawców i zaufanych graczy” podkreślają przedstawiciele firmy. Ze względu na dość wstępny zakres prac oraz odejście od World War 3, The Farm 51 zdecydowało się przenieść część zespołu do projektu Chernobylite, a części wręczono wypowiedzenia.
Plan na najbliższe lata zawiera także utworzenie wraz z NATO, spółki tworzącej technologie podwójnego zastosowania. Póki co brak jednak wytycznych, w ramach których taki podmiot miałby powstać, co spowalnia proces.
Studio nie widzi też problemów z rozliczania tantiem z tytułu jesiennej umowy zawartej z GRN+, na mocy której giełdowa firma dokonała warunkowego przeniesienia praw własności intelektualnej do gry World War 3. Kwoty zawarte w umowie są tajne.