Disney+ goni Netflixa. Akcje spółki Disney, dzięki platformie streamingowej, są najwyżej w historii
Rośnie konkurencja dla Netflixa. Platforma streamingowa Disney+ powstała pod koniec 2019 roku, a już zgromadziła prawie 100 mln użytkowników. W ciągu 12 miesięcy wycena spółki Walt Disney urosła o jedną trzecią, do 340 mld USD.
Platforma do streamingu seriali oraz filmów Disney+ jest dość krótko na rynku, bo od listopada 2019 roku. Co więcej, jej dostępność jest mocno ograniczona. Wciąż nie wiadomo kiedy platforma Disneya zadebiutuje chociażby w Polsce. Pomimo dotychczasowej obecności tylko na wybranych rynkach, Disney+ odnotował już 94,9 mln subskrybentów.
Tym samym platforma w goni największego gracza na rynku streamingu, czyli Netflixa. Obecnie ta telewizja internetowa posiada 204 mln klientów na całym świecie. Disney+ początkowo zakładał osiągnięcie 60-90 mln abonentów do 2024 roku. Teraz zrewidował swoje prognozy i planuje mieć 230-260 mln klientów za 3 lata.
Źródło: CNBC
Zobacz także: Akcje Netflixa w 5 miesięcy potaniały o 25%. Inwestorzy boją się konkurencji Apple TV i Disney+
Telewizja Disney+ goni Netflixa
Zgodnie z najnowszym raportem finansowym Disneya, platforma streamingowa spółki w nieco ponad rok zgromadziła już blisko 95 mln abonentów. Tym samym Disney+ zrealizował cel 60-90 mln subskrybentów zdecydowanie szybciej, niż pierwotnie zakładano, czyli do 2024 roku. Dlatego opublikowano nową prognozę. Zakłada ona 230-260 mln klientów platformy w ciągu najbliższych 3 lat.
Platforma Disneya napędza wyniki finansowe całej spółki, która z powodu pandemii musiała zamknąć swoje parki rozrywki na całym świecie. Jeszcze pod koniec ubiegłego roku, Disney przedstawił swoje plany dotyczące nowych produkcji - zarówno filmowych, jak i tych serialowych. Asem w rękawie platformy streamingowej jest uniwersum Marvela czy Star Wars. Można powiedzieć otwarcie, że Disney+ stał się bezpośrednią konkurencją dla Netflixa. Co więcej, notowania Walta Disney znalazły się najwyżej w historii.
Notowania Walta Disney (niebieska linia) na tle Netflixa (zielona linia)
Źródło: Trading Economics
Wyniki finansowe spółki Walt Disney
Źródło: Market Screener
Jednak do aktualnej liczby abonentów Netflixa wciąż sporo brakuje Disneyowi. Netflix posiada już ponad 200 mln abonentów. Jednak fakt, że ta platforma jest dostępna na całym świecie, a Disney+ ma jeszcze kilka rynków do zdobycia, może napawać Walta Disneya optymizmem.
Przypomnijmy, że Disney+ został uruchomiony w listopadzie 2019 roku. Już pierwszego dnia nadawania platforma przyciągnęła 10 mln klientów i to pomimo ograniczonej dostępności na rynku. Disney+ wciąż nie jest dostępny m.in. w Polsce, a data jego debiutu nadal nie jest znana. Obecnie Disney+ jest dostępny w wybranych krajach europejskich m.in. Francja, Niemcy czy Austria.