Cena docelowa Brand24 w górę. Analitycy pozytywnie oceniają strategię wykorzystania AI przez spółkę
Brand24 opublikowała swoje oficjalne wyniki za 2022 r. Wyniki te, zgodne ze wstępnymi udostępnionymi w lutym, są nieco lepsze od oczekiwań analityków, do czego przyczyniły się wprowadzone na początku roku podwyżki cenników.
Analitycy z DM BOŚ lekko podwyższyli swoje prognozy długoterminowe dotyczące Brand24, co przyczyniło się do podwyższenia ceny docelowej. Jednak największy wpływ na wzrost wyceny miała obniżka stopy wolnej od ryzyka, opartej na rentowności 10-letnich obligacji, oraz rozwój sektora spółek SaaS, których rosnące mnożniki podwyższyły wycenę porównawczą. W efekcie nowa cena docelowa wynosi 37,2 zł/akcję i przy obecnym kursie oznacza ok. 42% potencjału wzrostu.
Notowania Brand 24
Zobacz także: Wstępne wyniki Datawalk za 4 kwartał 2022 r. poniżej oczekiwań
Mocne wzrosty w ujęciu rocznym i utrzymanie poziomów z poprzednich kwartałów
Na poziomie przychodów spółka uzyskała w 4Q22 6,1 mln zł (+37% r/r i +4% q/q). Mocny wzrost w stosunku do poprzedniego roku wynika przede wszystkim z podwyżki cen abonamentów, które Brand24 wprowadziła na początku 2022 r., najpierw dla nowych użytkowników, a następnie dla „starych”.
Oczywiście, ma to swoje konsekwencje w dynamice przyrostu nowych klientów, która w 2022 r. spadła. Mimo to, zarząd podkreśla, że obecnie liczba klientów nie stanowi dla nich najważniejszego parametru i spółka skupia się przede wszystkim na MRR (wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów) oraz ARPU (średni przychód na użytkownika subskrybującego). Te wartości wzrosły w IV kwartale odpowiednio o 35% r/r oraz 37% r/r.
Za to w ostatnim kwartale 2022 r. spadła w stosunku do trzech poprzednich różnica między Initial ARPU (średni przychód operacyjny na nowego użytkownika) a ARPU, która w 4Q22 wyniosła 7% (średnia za 1-3 kwartału 15-17%), jednak analitycy tłumaczą to wysokim wpływem promocyjnych cen związanych z Black Friday.
Nieznaczny wzrost kosztów operacyjnych q/q skutkował lekkim pogorszeniem się zysku operacyjnego w stosunku do poprzedniego kwartału, jednak w ujęciu rocznym spółka zanotowała mocną poprawę. Jego skoryg. wartość wyniosła w IV kwartale 2022 r. 1 mln zł (+100% r/r). To przełożyło się natomiast na skoryg. zysk netto w wysokości 0,9 mln zł (+118% r/r).
Źródło: DM BOŚ
Przegląd opcji strategicznych w poszukiwaniu większej liczby klientów
Spółka rozpoczęła w marcu przegląd opcji strategicznych i jej głównym celem jest zdobycie partnera dającego dostęp do szerokiej bazy klientów, szczególnie w USA. Ten krok stanowi bardzo istotny element poszukiwania nowego katalizatora potrzebnego do wzmocnienia dynamiki przychodów. W 2022 r. takim katalizatorem była podwyżka cen abonamentów, natomiast w 2023 r. zarząd szuka rozwiązania w skokowym zwiększeniu liczby nowych klientów.
Zobacz także: Brand24 rozpoczyna przegląd opcji strategicznych
Szerokie plany związane ze sztuczną inteligencją
Brand24 mocno wiąże swoją przyszłość z implementacją udoskonaleń w oferowanych usługach przy pomocy sztucznej inteligencji. Spółka już od ponad 3 lat inwestuje w ten obszar, wydając w tym okresie na rozwój tego typu technologii 6,4 mln zł.
Pierwszym etapem rozwoju usług przy użyciu AI była rozbudowa algorytmu sentymentu. W styczniu 2023 r. spółka uruchomiła nową wersję modelu, który może pochwalić się wzrostem skuteczności oznaczania emocji negatywnych i pozytywnych z 64% na 84%.
Spółka uruchomiła również w 2021 r. Insights24, produkt zaawansowanych raportów z kluczowymi dla marek wnioskami. Projekt ten obecnie rozwijany jest przy pomocy ChatGPT i, zgodnie z szacunkami spółki, wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwoliło podnieść efektywność o 30%.
Analitycy określają strategię Brand24 w obszarze AI jako „bycie zwinnym”. Spółka wykorzystuje i implementuje te rozwiązania, które nie są kosztowne w celu rozwoju oferowanych usług i produktów. Jednocześnie przygotowuje własne rozwiązania w tych obszarach, w których gotowe rozwiązania AI byłyby zbyt kosztowne, co znacząco zwiększa jej efektywność.