Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Pomimo braku premier, CD PROJEKT w 2022 roku osiągnął wyższe przychody i zyski niż rok wcześniej

Udostępnij

W ubiegłym roku Cyberpunk 2077 powrócił do łask graczy, za sprawą serialu anime na Netflixie i zdecydowanie lepszych ocen od graczy. CD PROJEKT opublikował dzisiaj wyniki finansowe za 2022 rok, zgodnie z którymi przychody w tym okresie wyniosły 952,6 mln zł, a skonsolidowany zysk netto był na poziomie 347 mln zł.

Druga połowa roku stała pod znakiem nowego patcha do Cyberpunka oraz premiery serialu anime Cyberpunk: Edgerunners, którego popularność na Netflixie napędziła sprzedaż polskiej produkcji. Dodatkowo przez pewien okres, Cyberpunka można było zakupić w cenie promocyjnej, co również przekładało się na atrakcyjność produktu. Na koniec września ub.r. spółka pochwaliła się wynikami sprzedaży tytułu, która już wtedy przekroczyła 20 mln egzemplarzy. 

W minionym roku Redom udało się wypracować 952,6 mln zł przychodów, w porównaniu do 888 mln zł osiągniętych w 2021 roku. Zysk netto spółki był na poziomie 393,2 mln zł, a jeszcze w 2021 roku wyniósł on 209 mln zł. Wtedy też zdecydowano się na przeznaczenie 100,7 mln zł na wypłatę dywidendy, co dało 1 zł na akcję. Tegoroczna rekomendacja w sprawie ewentualnego podziału zysku jeszcze nie jest znana.

„Dzięki solidnej sprzedaży Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3 nasze skonsolidowane przychody wyniosły 953 mln zł, a zysk netto przekroczył 347 mln zł. Dużą jego część - ponad 200 mln zł - przeznaczyliśmy na wydatki na inwestycje w rozwój naszych przyszłych produkcji” – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu CD PROJEKT ds. finansowych.

Obecna kapitalizacja CD PROJEKT przekracza 11 mld zł, jednak w drugiej połowie marca kurs akcji spadł o kilkanaście procent. Było to pokłosie informacji o odpisach aktualizujących na projekt Sirius, osadzonego w uniwersum wiedźmińskim, który jako pierwsza produkcja ma zaoferować graczom tryb multiplayer.
 

Notowania CD PROJEKT

CD PROJEKT WYKRES

Zobacz także: Zagraniczny holding obejmie akcje PCF Group. Spółka wynegocjowała umowę inwestycyjną z koreańskim inwestorem

Wyniki za 4 kwartał powyżej konsensusu

CD PROJEKT ma za sobą dość udany 2022 rok. Głównie za sprawą Cyberpunka, którego udało naprawić się na tyle, że obecna średnia ocen pozytywnych na platformie Steam wynosi 79%, a z ostatnich 30 dni jest na poziomie 87%. Popularność tytułu, jak wspomnieliśmy na wstępie, była napędzana premierą serialu anime Cyberpunk: Edgerunners na platformie Netflix. Sprzedaży sprzyjają również przeceny tytułu, czasem o 50%.

Spółka w 4 kwartale przebiła oczekiwania analityków zarówno pod względem zysków jak i przychodów. Przychody za 4 kwartał wyniosły 329,2 mln zł i były o niecałe 3% wyższe od oczekiwań, a zysk wyniósł 134,6 mln zł i był o ponad 5% wyższy od oczekiwań.

4Q2022 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2022 rdr
               
Przychody 329,2 319,8 2,9% 20,5% 34,1% 952,6 7,3%
EBITDA 165,4 164,8 0,3% 41,7% 11,1% 495,3 46,7%
EBIT 142,9 141,3 1,1% 51,0% 47,2% 377,5 62,1%
zysk netto j.d. 134,6 127,7 5,4% 53,7% 36,3% 347,0 66,1%
               
marża EBITDA 50,2% 51,6% -1,37 7,50 -10,38 51,99% 13,98
marża EBIT 43,4% 44,3% -0,85 8,76 3,87 39,63% 13,41
marża netto 40,9% 40,0% 0,85 8,82 0,67 36,43% 12,90

Źródło: PAP Biznes

Wyniki za IV kwartał 2022 roku zostały obciążone kwotą 33,4 mln zł w wyniku odpisu aktualizacyjnego na projekt Sirius. Spółka poinformowała o tym w ubiegłym tygodniu, a inwestorzy zareagowali dość nerwowo na tę informację. Jednak warto pamiętać, że jest to wczesny etap produkcji, a gra ma zawierać po raz pierwszy tryb multiplayer, dlatego lepiej teraz zacząć od nowa, niż już na zaawansowanym etapie wprowadzać diametralne zmiany.
 


W ubiegłym roku spółka informowała również o planach zamknięcia projektu mobilnego Wiedźmin: Pogromca Potworów produkcji studia Spokko. Projekt ostatecznie wygaśnie 30 czerwca 2023 roku, jednak jego rozwój został wstrzymany już kilka miesięcy temu. Wcześniej CD PROJEKT zlecił przeprowadzenie testu na utratę wartości, a wartość udziałów Spokko w księgach CD PROJEKT na dzień 5 grudnia 2022 roku wynosiła 32,4 mln zł.

Zobacz także: Analitycy HSBC obniżają cenę docelową akcji CD PROJEKT i dobijają kurs spółki, po odpisach aktualizacyjnych na projekt Sirius

Ważny rok dla CD PROJEKT

2023 rok będzie stać pod znakiem premiery dodatku do Cyberpunka zatytułowanego Phantom Liberty. Jeszcze w ubiegłym roku, przy okazji publikacji wyników kwartalnych, informowano, że nad DLC pracuje już około 350 osób. Warto pamiętać, że powstaje on jeszcze na autorskim silniku spółki, czyli REDEngine. Kolejne projekty będą już powstawać na silniku Unreal Engine.

Wraz z ubiegłoroczną aktualizacją strategii, CD PROJEKT zamierza dalej rozwijać markę Cyberpunk i po premierze dodatku, może zacząć prace nad projektem Orion, czyli kontynuacją tytułu z grudnia 2020 roku. W planach jest również kilka projektów z uniwersum wiedźmińskiego oraz zupełnie nowe IP pod kodową nazwą Hadar.
 

Zobacz także: Mocny spadek przychodów i zysku netto Ten Square Games w 2022 roku. Gra Fishing Clash wciąż odpowiada za większość przychodów

Udostępnij