Wszyscy wiedzieli, że to nastąpi, a mimo to kurs akcji Allegro spada. Amazon wchodzi do Polski!
Po debiucie Allegro na GPW wokół giganta e-commerce zbierają się czarne chmury. Po debiucie Inpost na giełdzie w Amsterdamie oraz zapowiedzi budowania sieci paczkomatów w Polsce stało się to co było nieuchronne, czyli wejście Amazona do Polski.
Amazon ogłosił bowiem plany wejścia do Polski i uruchomił serwis Amazon.pl. Co więcej, sprzedawcy zainteresowani handlem na platformie mogą już rejestrować swoje konta. Jednak klienci jeszcze będę musieli zaczekać na pierwsze zakupy. Warto wiedzieć, że amerykański gigant działa już na polskim rynku od 2014 roku.
„Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok” - powiedział cytowany w komunikacie wiceprezes ds. rozwoju w UE, Alex Ootes.
Polski Amazon to bezpośrednia dla Allegro, niedawnego debiutanta głównego rynku GPW, konkurencja. Na wczorajszej sesji kurs akcji e-commercowej spółki spadł o kilka procent.
Notowania Allegro
Amazon wkracza do Polski
Amazon oficjalnie przedstawił plany wejścia na polski rynek. Platforma uruchomi serwis z polską domeną, dzięki czemu kupowanie przedmiotów na Amazonie będzie dla Polaków zdecydowanie łatwiejsze. Na pierwsze zakupy trzeba będzie jednak jeszcze poczekać, nie podano bowiem daty uruchomienia portalu.
Jednak już uruchomiono możliwość rejestrowania kont dla sprzedawców. Wiadomo, że Allegro zaoferuje dwa plany sprzedaży: Indywidualny oraz Profesjonalny.
Ruch ze strony Amazona nie jest żadnym zaskoczeniem. Amerykański gigant jest bowiem obecny w Polsce od 2014 roku. Do tej pory posiada kilka centrów logistycznych, w których zatrudnia około 18 tys. osób. Jeszcze w tym roku uruchomi kolejne centrum, które będzie znajdować się w Świebodzinie. Na zatrudnienie w nim będzie mogło liczyć ponad tysiąc osób.
„Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach” - napisano w komunikacie.
We have started the work to launch https://t.co/HIJmT2AnZP, providing Polish customers with a new shopping experience and local small businesses with the opportunity to reach more customers in Poland and across the world. Details in our Press Release: https://t.co/jNLxBVJw1B pic.twitter.com/Y3NaSlfCoY
— Amazon News EU (@AmazonNewsEU) January 27, 2021
Konkurencja dla Allegro i nie tylko
Pandemia sprzyja rozwojowi e-commerce, w szczególności podczas lockdownu, kiedy sklepy w centrach handlowych są zamknięte. Jednym z największych gigantów jest Allegro, które niedawno zadebiutowało na głównym rynku GPW. Spółka może czuć się zagrożona, a podczas wczorajszej sesji kurs akcji spadał o nawet 7%.
Na razie nie poznaliśmy szczegółów dotyczących metod płatności na polskim Amazonie. Jednak Allegro to nie jedyny podmiot, który może czuć się zagrożony. Na polskim rynku e-commerce popularnością cieszy się również AliExpress. Do tego dochodzi jeszcze sposób dostawy przesyłki. W Polsce wciąż silną pozycję mają paczkomaty od InPostu. Wczoraj InPost zadebiutował na giełdzie w Amsterdamie, co przez niektórych było skomentowane jako sposób na ucieczkę na zakup akcji Inpost przez Allegro.
Paczkomaty to teraz nieodłączny element przy sposobach dostawy. Dlatego też Allegro, po debiucie Inpost na giełdzie w Amsterdamie, zaczęło rozważać uruchomienie swoich paczkomatów. Jednak nie tylko Allegro ma takie plany. Również Alibaba, czyli właściciel AliExpress myśli o wejściu do Polski z własnymi automatami do odbioru paczek. To najlepiej pokazuje, że wojna o polski rynek e-commerce trwa, a Allegro jest w samym środku pola walki.