Vercom ogłosił przejęcie MailerLite. Liczba klientów polskiej spółki wzrośnie trzykrotnie
Notowany na giełdzie dostawca rozwiązania w formule CPaaS, Vercom ogłosił plan przejęcia spółki UAB Mlr grupe ("MailerLite”). Akwizycja jest istotnym krokiem na drodze ekspansji Vercom na globalne rynki.
MailerLite jest globalnym dostawcą narzędzi do komunikacji e-mail dla klientów biznesowych. Działa głównie w Stanach Zjednoczonych oraz Europie Zachodniej. Spółka zatrudnia ok. 100 pracowników i posiada ponad 38 tys. klientów na 180 rynkach. Średnioroczny wzrost przychodów z trzech ostatnich lat wyniósł 43%. W 2021 r. MailerLite wypracował marżę brutto w wysokości 45 mln PLN.
Ogłoszona akwizycja wpisuje się więc dobrze w strategię Vercom, który tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (CPaaS). Przejęcie pozwoli skokowo zwiększyć skalę działalności Vercom pod względem biznesowym oraz finansowym.
"Liczba klientów wzrośnie trzykrotnie, z ok. 19 tys. obecnie do blisko 57 tys. podmiotów działających na 180 rynkach. Jednocześnie, do zespołu Vercom dołączy ok. 100 specjalistów skupionych w 30 międzynarodowych lokalizacjach, co zapewni możliwość sprawnej obsługi globalnego portfolio klientów we wszystkich strefach czasowych. Akwizycja umożliwi również podwojenie marży brutto z 54 mln zł obecnie do 107 mln zł oraz zapewni znaczący potencjał w obszarze synergii przychodowych." - podaje spółka w komunikacie.
- Przejęcie MailerLite otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości rozwoju. To nie tylko skokowy wzrost skali działalności, ale także mocne wejście na czternastokrotnie większy rynek, które zapewni nam potencjał do dalszego dynamicznego wzrostu organicznego w kolejnych latach. Można powiedzieć, że z przytupem dołączamy do grona globalnych graczy CPaaS takich jak Twilio oraz Sinch. To milowy krok w rozwoju spółki – komentuje prezes Vercom, Krzysztof Szyszka.
Wartość przejęcia wyniesie ok. 400 mln zł (84,13 mln EUR). Inwestycja zostanie pokryta częściowo ze środków pozyskanych z IPO. Przejęcie MailerLite jest więc realizacją przedstawionego w ubiegłym roku planu rozwoju.
Wykres ceny akcji Vercom od debiutu w maju 2022 r.
Zobacz także: Vercom ma globalne ambicje i dlatego stawia teraz na intensywny rozwój w regionie
Dalsze plany akwizycyjne i rozszerzenie oferty globalnej
Vercom ma ambicje zostania znaczącym globalnym graczem na rynku CPaaS. Ponadto podczas IPO zarząd deklarował dokonanie kilku przejęć. Tak więc jest duża szansa, że ogłoszone przejęcie nie będzie ostatnim. Już teraz spółka informuje o zawarciu porozumienia ws. nabycia Oxylion S.A.
Spółka woli skupić się na niewielu większych transakcjach, niż na kilku mniejszych. Vercom pozyskał z oferty publicznej 180 mln zł. Mają zostać w całości wykorzystane na akwizycje. Dodatkowo na ten cel zostaną też przeznaczone środki własne oraz środki pozyskane z kredytów. W sumie plan wydatków na przejęcia mówi o kwocie do 250 mln zł.
- Naszą ambicją jest konkurowanie z globalnymi graczami, m.in. Twilio. Zarówno na rynku europejskim, ale również na rynku globalnymi, nasza ambicja, czyli wejście do top 5 tych rozwiązań w ciągu najbliższych trzech lat, wydaje się bardzo realnym celem. Wszystkie nasze działania, zarówno dotychczasowe, jak i te, o których nie może jeszcze teraz powiedzieć zdecydowanie nas do tego przybliżą – podsumowuje Krzysztof Szyszka, prezes Vercom.