Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Vela Poland będzie oferować nieruchomości na kolejnych rynkach zagranicznych. Spółka planuje emisję akcji i debiut na NewConnect

Udostępnij

Vela Poland rusza z kolejną emisją akcji, w ramach której chce pozyskać 900 tys. zł. W planach spółki jest wejście na kolejne rynki i debiut na NewConnect.

Vela Poland to właściciel marki Tripinvest, grupy serwisów z ofertami nieruchomości na sprzedaż w słonecznych częściach Europy, z dużym naciskiem na Hiszpanię. Spółka zakończyła 2022 r. rekordowymi przychodami, osiągając 2 mln zł przychodów i 450 tys. zł zysku netto. Tym samym spółka przebiła szacowane wyniki i zrealizowała większość zakładanych celów poprzedniej emisji. Teraz Vela rozpoczyna kolejną emisję, konkretnie akcji serii F, w wyniku której chce pozyskać 900 tys. zł, oferując inwestorom 5,85% akcji.

Zobacz także: Vela Poland rozpoczyna emisję, chce pozyskać blisko 900 tys. zł. W planach ma wejście na kolejne rynki

Kilka słów o Vela Poland

Vela Poland od dwóch lat jest właścicielem brandu Tripinvest. Modelem biznesowym spółki jest pośrednictwo w sprzedaży nieruchomości „pod palmą”. Obecnie Vela Poland najmocniej działa w Hiszpanii, ale plany ma ambitne i spółka już jest widoczna w 12 krajach.
 

struktura Vela Poland


Vela Poland najsilniej skupia się na Hiszpanii, ale wchodzi również na kolejne rynki: chorwacki, francuski i portugalski. Spółka nie chce się ograniczać do sprzedaży nieruchomości tylko Polakom, dlatego serwis Tripinvest prowadzi działalność w innych państwach, tj. Belgia, Niderlandy, czy Wielka Brytania. Vela Poland podkreśla jednak, że staje się liderem sprzedaży nieruchomości Polakom w Hiszpanii.
 

zakupy mieszkań w hiszpanii przez polaków


Od kilku lat rynek transakcyjny nieruchomości znacznie zwiększył swoją objętość. Vela Poland wierzy w powodzenie swojej działalności, wystarczy spojrzeć na porównanie cen nieruchomości mieszkaniowych w ważniejszych polskich miastach i miastach w Hiszpanii. Poniższy wykres przedstawia średnią cenę za 1 mkw. Cena na południu jest mocno konkurencyjna.
 

ceny nieruchomości


Trendy wskazują, że jeszcze przez dwa lata możemy spodziewać się wzrostów cen. Oczekiwany Indeks Mieszkaniowy w Hiszpanii w 1 kw. br. może wynieść 1822 EUR za mkw. W perspektywie długoterminowej cena ta wzrośnie w 2024 r. do 1841 EUR, a 2025 roku do 1875 EUR za metr.
 

trendy


Kolejnym ważnym argumentem, przemawiającym za domem „pod palmą”, jest liczba słonecznych dni, a tych w Polsce jest niewiele, bo 159. Dla porównania w Costa del Sol słońce jest prawie cały rok.
 

preferencje nabywców


Dlatego nie tylko cena jest zachęcającym argumentem, ale również warunki klimatyczne i styl życia południa Europy. Więcej na temat życia w Hiszpanii oraz trendów na tamtejszym rynku nieruchomości, można przeczytać na blogu.

Spółka wchodzi na kolejne rynki, z myślą o tym, jaka jest wartość jednej transakcji. I np. Niemcy są przyzwyczajeni do wyższych cen za metr kwadratowy nieruchomości w Hiszpanii (2 950 EUR), podobnie wygląda to w Szwecji. Vela Poland na bazie np. takich danych buduje strategię wejścia na nowe rynki.
 

rynek europejski

Emisja publiczna Vela Poland

Vela Poland rozpoczęła trzecią już emisję akcji, oferując 5,85% akcji serii F. W ramach emisji Vela chce pozyskać niespełna 900 tys. zł, po 9,90 zł za sztukę. Zdobyty w ten sposób kapitał zostanie przeznaczony na m.in. na rozwój zespołu, rozwinięcie oprogramowania oraz marketing.
 

emisja akcji serii F

Źródło: akcje.velapoland.pl
 

Na ten moment w gronie akcjonariuszy Vela Poland jest około 160 inwestorów, a w wyniku poprzednich kampanii udało się pozyskać łącznie 1,4 mln zł.
 

cena akcji Vela Poland

Źródło: akcje.velapoland.pl
 

Celem spółki jest rozbudowanie marki do globalnych rozmiarów i rozpoznawalności. Całość środków pozyskanych z aktualnej emisji Vela chce przeznaczyć na zwiększenie swojego udziału na zagranicznych rynkach nieruchomości, bez zwiększania kosztów pozyskania klientów oraz jego obsługi. W tym celu chce udoskonalić system oprogramowania, by szybciej integrować się z zewnętrznymi bazami nieruchomości. Część tych środków będzie dedykowana na pozyskanie dodatkowego zespołu, który będzie odpowiadać za publikację ofert, kontakt z partnerskimi biurami nieruchomości i agentami nieruchomości. Trzecim destynacją finansowania będzie rozwój działu marketingowego na kanałach mediów społecznościowych, by dotrzeć również do klientów poza granicami polski.

Akcjonariuszom Vela Poland przysługują pewne korzyści, wśród nich jest zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na platformie społecznościowej oraz dostęp do najświeższych informacji. Dodatkowo można otrzymać pakiet rabatów na wybrane atrakcje np. w Costa Blanca, wycieczkę motorówką w okolicach Alicante czy apartament na weekend lub dłużej.

W wyniku emisji w 2022 r., w której Vela pozyskała około 415 tys. zł, udało się spółce wejść na rynek belgijski, poprawić pozycjonowanie serwisu tripinvest.pl, rozwinąć współprace partnerskie oraz wzmocnić działania SEO i marketingowe.

Cały webinar z przedstawicielami Vela Poland można zobaczyć poniżej.
 

Zobacz także: Ceny najmu mieszkań na południu Europy szaleją. Podwyżki wywołały już protest we Włoszech, drogo jest również w Hiszpanii

Źródło grafik: Vela Poland

Udostępnij