Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

LPP osiągnęło ponad 4,5 mld przychodów w II kw. 2023 r. Polska spółka kontynuuje ekspansję na rynki Europy Zachodniej

Udostępnij

LPP publikuje bardzo dobre wyniki za I półrocze 2023 r. Przychody spółki przekroczyły 4,5 mld zł, a drugi kwartał stał pod znakiem mocnego rozwoju sprzedaży w Europie.

LPP, spółka branży odzieżowej rozwijająca się w regionie Europy Środkowej opublikowała wyniki za drugi kwartał roku obrotowego 2023/24, który okazał się stabilny pod kątem sprzedaży z mocnym naciskiem na rozwój sieci stacjonarnej. Jak potwierdzono na konferencji priorytetem spółki pozostaje strategia omnichanelowa oraz rozwój na rynkach Europy Zachodniej, Południowej i Środkowej.

LPP wyniki omnichannel

Zobacz także: Grupa LPP miała w II kw. 438,8 mln zł zysku netto j.d., podtrzymuje cele na cały rok (opis)

Stabilna sprzedaż i kontynuacja rozwoju firmy

Sprawne wykorzystanie potencjału, jaki daje omnichannelowego na prawie 40 rynkach w Europie pozwoliły na wzrost przychodów o 5,4%, czyli 4,5 mld zł w II kw. 2023 r. Zysk netto w całym pierwszym półroczy był wyższy o ponad 90%, jest to zasługą rozwoju kanału offline, otwarć wielu nowych sklepów, ale także utrzymania stabilnej dyscypliny kosztowej w LPP.
 

ogólne wyniki LPP


„Biorąc pod uwagę dużą zmienność warunków gospodarczych, stabilny wzrost przychodów to dobry sygnał i dowód na to, że potrafimy elastycznie dostosowywać się do bieżących potrzeb rynku, w tym obserwowanego w ostatnim czasie powrotu klientów do zakupów stacjonarnych. Jak pokazują wyniki za pierwsze półrocze br. i wzrost wyników na poziomie 11 proc. r/r, konsekwentna realizacja strategii opartej na modelu sprzedaży wielokanałowej potwierdza słuszność obranego przez nas kierunku rozwoju, pozwalającego nam na skuteczną dywersyfikację ryzyk i utrzymanie rentowności” – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP

W II kw. przychody spółki z e-commerce przekroczyły 1 mld zł, co ciekawe udział online stanowił jedyne 23% sprzedaży grupy.
 

sprzedaż internetowa

Pomimo wyraźnego spadku dynamiki (11,9%) sprzedaż online wspierana przez aplikację mobilną wciąż jest mocną częścią omnichannel w grupie, ponadto wzmacnia potencjał marek na rynkach zagranicznych.

„Priorytetem polskiej spółki w drugim kwartale br. pozostawało wykorzystanie potencjału w Europie Zachodniej, a także Środkowej i Południowej. Efektem tych działań był wzrost sprzedaży na rynkach zagranicznych o 7 proc r/r i udział w przychodach Grupy na poziomie 58 proc. Zgodnie z przyjętą strategią, od maja do lipca spółka otworzyła łącznie 81 nowych salonów, zwiększając pow. handlową o ponad 25 proc. r/r, a oferta marek dostępna była już w ponad 2 tys. sklepów.” – napisała spółka w komunikacie.

Grupa zwiększyła sprzedaż zagranicą o 34% r/r., m.in. w Serbii, Rumunii czy Czechach.

„Konsekwentny rozwój na rynkach Środkowej i Południowo-Zachodniej Europy jest kluczowym elementem obecnej strategii LPP. Założenia ekspansji zagranicznej realizujemy zgodnie z harmonogramem, a otwarcie 81 nowych salonów w drugim kwartale br. jest dowodem utrzymywania całorocznego planu wzrostu powierzchni handlowej. Nie rezygnujemy z inwestycji, jednocześnie utrzymując kontrolę nad kosztami i wysoką rentownością. Dobre wyniki pierwszych tygodni trzeciego kwartału br. potwierdzają skuteczność naszych działań” – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Tutaj warto wspomnieć o otwarciu w sierpniu br. kolejnych salonów w Londynie i oraz na jednej z najważniejszych ulic Mediolanu, Corso Vittorio Emanuele II. W planach spółki są kolejne punkty szyldów Reserved i Mohito na włoskim rynku.
 

cele na drugie półrocze 2023

Droga do ograniczenia emisji CO2

LPP, równolegle do sukcesów komercyjnych prowadzi intensywne działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, działając w obszarze GOZ i ograniczeniu emisji CO2. Warto w tym miejscu wspomnieć, że grupa, jako pierwsza polska firma odzieżowa uzyskała pozytywną ocenę celów dekarbonizacyjnych, nadanych przez Science Based Targets (SBTi). To osiągnięcie pozwala grupie na zaszczytne miejsce 10 polskich firm, które przystąpiły do wspominanej inicjatywy oraz 11-stu, które zdecydowały się na poddanie planów redukcji gazów cieplarnianych naukowej weryfikacji.

Zobacz także: Wyniki LPP w II kw. 2023/24 roku vs. konsensus PAP

Źródło: Prezentacja wynikowa za 2Q23/24 LPP

Udostępnij