Przejdź do treści

udostępnij:

Kategoria:

MediSensonic z sektora MedTech rozpoczyna pre-IPO. Co warto wiedzieć o spółce i ofercie akcji

Udostępnij

MediSensonic jest polską spółką specjalizująca się w tworzeniu nowatorskich bezinwazyjnych urządzeń diagnostycznych i terapeutycznych klasy klinicznej. Koncentruje się na rozwijaniu bezinwazyjnych technologii medycznych, które znajdują zastosowanie w takich dziedzinach jak stomatologia, diabetologia oraz kardiologia.


Spółka opracowuje projekty do zastosowań medycznych, takie jak Glucowave – pierwsze na świecie w pełni bezinwazyjne urządzenie do monitorowania poziomu glikemii, MPVT – bezinwazyjny mikrofalowy tester miazgi zęba, oraz Touchwave – zaawansowany system monitorowania ciśnienia krwi. Wszystkie produkty są już na etapie badań klinicznych.

Priorytetowe Projekty MediSensonic

Pierwszym projektem jest Dentiwave (MPVT). Jest to urządzenie medyczne zaprojektowane do bezinwazyjnej oceny żywotności miazgi zębów. Narzędzie wykorzystuje technikę mikrofalową opartą na efekcie Dopplera, co umożliwia dokładny pomiar przepływu krwi w naczyniach krwionośnych zęba, a tym samym ocenę, czy ząb jest nadal żywy. Dzięki temu ułatwia stomatologom dobór właściwych metod leczenia.

Obecnie Dentiwave jest w zaawansowanym stadium rozwoju. Zakończono trzy badania kliniczne, a czwarte jest w toku. Urządzenie jest gotowe do dalszych testów klinicznych, jednak ich kontynuacja zależy od decyzji biznesowych i rozmów z potencjalnymi nabywcami technologii. Produkt jest skierowany głównie do gabinetów stomatologicznych, centrów medycznych oraz klinik uniwersyteckich, oferując prostszy i tańszy sposób na ocenę żywotności miazgi w porównaniu do tradycyjnych metod, takich jak laserowy przepływomierz Dopplera.


Drugim produktem w fazie testów jest Dentiwave scanner (DAOS). To pierwszy na świecie w pełni automatyczny skaner wewnątrzustny, zaprojektowany do tworzenia trójwymiarowych cyfrowych wycisków zębów i dziąseł. Urządzenie wykorzystuje zestaw automatycznie sterowanych kamer optycznych, które umożliwiają szybkie i precyzyjne obrazowanie wnętrza jamy ustnej. Produkt skierowany jest do stomatologów, a jego potencjalnymi odbiorcami są gabinety stomatologiczne, centra medyczne i kliniki uniwersyteckie. Rozważana jest także wersja do zastosowań tele-diagnostycznych, umożliwiająca zdalne skanowanie jamy ustnej pacjenta.

Obecnie DAOS jest w fazie opracowanego prototypu, który przygotowywany jest do krótkiej serii produkcyjnej. Trwają też prace nad dokumentacją niezbędną do przeprowadzenia pierwszego badania klinicznego oraz analizą certyfikacji metodą porównawczą. W zależności od decyzji biznesowych i sytuacji rynkowej, kolejne badania kliniczne mogą być realizowane po rozmowach z potencjalnymi partnerami technologicznymi, w tym firmą Empident. Kolejnym krokiem w rozwoju DAOS będzie certyfikacja, rejestracja produktu jako wyrobu medycznego oraz prace nad wersją 2, oferującą jeszcze bardziej zaawansowane funkcje jak cyfrowy model 3D wnętrza jamy ustnej.

Kolejnym urządzeniem jest Glucowave, które ma szansę stać się pierwszym na świecie w pełni bezinwazyjnym rozwiązaniem do monitorowania poziomu glukozy we krwi. Wykorzystuje czujnik mikrofalowy do nieinwazyjnego, przezskórnego pomiaru stężenia glukozy, eliminując potrzebę używania igieł. Urządzenie jest przeznaczone zarówno dla pacjentów, jak i lekarzy, oferując ciągłe monitorowanie glikemii. 

Obecnie Glucowave znajduje się na etapie zaawansowanych badań klinicznych. Zakończono już pierwsze badania, które potwierdziły skuteczność technologii, a teraz trwają prace nad rozwojem algorytmów oraz wersji końcowej urządzenia w formie systemu CGMS (ciągłego monitorowania glukozy). W planach są dalsze badania kliniczne, certyfikacja oraz krótkoseryjna produkcja urządzenia. Prowadzone są również rozmowy z potencjalnymi inwestorami, w tym z niemiecką firmą i brytyjską służbą zdrowia (NHS).

Z kolei Touchwave to nowoczesny system opracowany przez MediSensonic, który umożliwia ciągły, bezmankietowy pomiar ciśnienia krwi w czasie rzeczywistym. Urządzenie eliminuje potrzebę stosowania tradycyjnych pompowanych mankietów tym samym zwiększając komfort pacjenta, pozwalając na bezbolesny i bezgłośny pomiar. Touchwave jest szczególnie przydatny w długoterminowym monitorowaniu, ponieważ nie powoduje "efektu wybudzenia", co często zakłóca wyniki tradycyjnych 24-godzinnych pomiarów.

Obecnie projekt Touchwave znajduje się w fazie rozwoju, z uwzględnieniem testów klinicznych oraz prac nad wprowadzeniem urządzenia do codziennego użytku. Jego zaletą jest możliwość stosowania przez pacjentów bez udziału profesjonalnego personelu medycznego. System umożliwia także zdalne przesyłanie danych.

Ostatnim z priorytetowych projektów spółki jest So-rest! Innowacyjny materac monitorujący parametry życiowe podczas snu i wpływający na pozycję ciała, aby zminimalizować ryzyko bezdechu sennego. Materac wykorzystuje zaawansowane czujniki, które bezinwazyjnie mierzą takie parametry jak częstość oddechów, ruch ciała oraz temperaturę. Dzięki zamontowanym siłownikom, urządzenie dynamicznie dostosowuje ułożenie wybranych partii ciała, co pozwala na utrzymanie optymalnej pozycji snu i poprawia komfort użytkownika.

Obecnie So-rest! znajduje się na etapie opracowanego prototypu, a projekt uzyskał zgodę komisji bioetycznej na przeprowadzenie drugiego badania klinicznego. W przyszłości planowane jest dalsze rozwijanie technologii, certyfikacja oraz krótka seria produkcyjna urządzenia. Produkt jest skierowany zarówno do pacjentów indywidualnych, jak i instytucji medycznych, takich jak szpitale czy ośrodki opieki paliatywnej i geriatrycznej, które mogą skorzystać z monitoringu parametrów życiowych i dynamicznego wsparcia ciała podczas snu.

Polski rynek wsparcia start-upów jest dobrze poukładany. Trzeba pracować nad lepszą efektywnością - Radosław Czyrko i Arkadiusz Seńko, Tar Heel Capital PathfinderSposób komercjalizacji projektów

MediSensonic nie zamierza samemu wprowadzać opracowywanych projektów na rynek. Planuje komercjalizację produktów za pomocą dwóch głównych strategii: licencjonowania, w tym w formie white label, oraz partnerstwa. Współpraca zakłada pozyskanie partnerów wśród producentów urządzeń typu "wearables" oraz producentów urządzeń medycznych. Ponadto partnering pozwoli na nawiązanie współpracy przy rozwoju urządzeń oraz ich wprowadzeniu na rynek, umożliwiając dalsze działania z dużymi firmami medycznymi.

Obecnie zarząd szacuje, że pierwsza komercjalizacja produktów, czy to przez sprzedaż licencji, czy partnerstwo z dużą firmą medyczną, nastąpi nie wcześniej niż w 2025 roku. Dalsze kroki będą zależne od sytuacji rynkowej oraz rozmów z potencjalnymi partnerami, które mogą znacząco wpłynąć na tempo wprowadzania urządzeń MediSensonic na rynek globalny.

Cele emisji i finansowanie działalności

MediSensonic planuje wykorzystać środki z pre-IPO głównie na realizację kluczowych projektów badawczo-rozwojowych (B+R), w tym zakończenie i rozpoczęcie kolejnych faz badań klinicznych dla urządzeń MPVT, DAOS oraz Touchwave. Spółka zakłada także zainwestowanie w certyfikację swoich produktów. Planowany termin realizacji tych celów to drugi kwartał 2025 roku.

Dodatkowo, kapitał pozyskany z emisji ma pozwolić na dalszy rozwój operacyjny spółki, w tym zatrudnienie zespołu ds. rozwoju biznesu. MediSensonic planuje również wykorzystać część środków na pokrycie kosztów projektu "Autostrzykawka", który uzyskał dofinansowanie w wysokości ponad 11,8 mln zł. Łączne przewidywane nakłady na realizację wszystkich celów emisyjnych wynoszą 8 milionów złotych. Jest to już kolejna emisja; wcześniejsze rundy finansowania i dotacje przyniosły spółce ponad 50 mln zł.


Oferta publiczna akcji MediSensonic

Oferta publiczna już się rozpoczęła, a zapisy potrwają do 31 października. Spółka docelowo zamierza zadebiutować na głównym rynku GPW już w 2025 r. i rozpoczęła już prace w tym kierunku. Podpisała już umowy z doradcami oraz domem maklerskim na przygotowanie prospektu emisyjnego. Obecna oferta akcji oparta jest o memorandum informacyjne. Alternatywnym rozwiązaniem jest wejście na rynek NewConnect. 
Oferowane są akcje wyłącznie nowej emisji (20 tys. akcji) w cenie emisyjnej 40 zł za akcję. Przekłada się to na wycenę 85,7 mln zł pre-ipo. Spółka zamierza pozyskać do 8 mln zł.
Szczegóły oferty oraz dokumenty informacyjne dostępne są na stronie Domu Maklerskiego INC: https://platforma.dminc.pl/campaigns/medisensonic

Harmonogram oferty akcji MediSensonic

Żabka rozchwytywana w IPO. Duża redukcja zapisów na akcje

Udostępnij