Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Byki zdominowały notowania PCF Group. Zlecone projekty pozwoliły wrócić do tworzenia autorskiej gry

Udostępnij

Od piątku cena akcji People Can Fly wzrosła o niespełna 150%. Realizacja kolejnego zleconego projektu, tym razem dla Sony, w połączeniu z powrotem do tworzenia własnego tytułu o roboczej nazwie projekt Victoria, wywindowała notowania do najwyższego poziomu od kwietnia 2024 r.

Po bardzo trudnych ostatnich latach dla spółki, 2025 r. przyniósł dotychczas szereg dobrych informacji. Realizacja gier dla gigantów jak Sony czy Microsoft spowodowała, że rodzime studio powróciło do planów wydania własnego tytułu w formule wczesnego dostępu. Co więcej, premiera może nastąpić jeszcze w tym roku.

PCF Group wznawia prace nad projektem Victoria, planuje wydać grę we wczesnym dostępie w '25

Poprawa sytuacji

Kupujący rzucili się na walory PCF Group po komunikacie z 13 marca mówiącym o zawarciu umowy produkcyjnej z Sony dotyczącej stworzenia prototypu nowej gry o kodowej nazwie projekt Delta. Tytuł powstanie w oparciu o IP zagranicznego giganta, a rodzime studio otrzyma uzgodnione wynagrodzenie za realizację kolejnych etapów produkcji. We wtorek po południu natomiast spółka poinformowała o wznowieniu prac nad własnym projektem o kodowej nazwie Victoria. Cena akcji studia po południu rośnie o przeszło 30%.

Notowania PCF Group w ciągu ostatnich 12 miesięcy


„Decyzja została podjęta w wyniku szczegółowej analizy wniosku skierowanego do zarządu spółki o podjęcie zawieszonych prac nad projektem Victoria, zawierającego propozycję zmienionego planu dalszych prac rozwojowych nad grą, przygotowanego przez grupę osób stanowiących uprzednio kluczowy personel zespołu deweloperskiego tego projektu. Na decyzję wpłynęły także wewnętrzne analizy, opracowane w oparciu o plan prac rozwojowych, plan sprzedaży i plan marketingowy, skonkludowanych w otrzymanej przez spółkę rekomendacji z 18 marca 2025 r. w sprawie podjęcia zawieszonych prac nad projektem” czytamy w komunikacie PCF Group.

Zgodnie z przedstawionym planem, spółka zamierza zrewidować zakres rozgrywki oraz wydać tytuł jeszcze w tym roku w wersji wczesnego dostępu. Nad Victorią pracować ma w tym momencie zespół ponad 10 osób zlokalizowany głównie w Kanadzie. Co więcej, studio ponownie przeprowadzi analizę dotyczącą rzeczywistej utraty wartości projektu Victoria. 

Studio People Can Fly współtworzy grę Gears of War: E-Day dla Microsoftu. Cena akcji w górę

Zła passa przerwana

Przypomnijmy, że w grudniu People Can Fly zakończyło przegląd opcji strategicznych, w ramach którego firma poszukiwała 350 mln zł finansowania. Brak osiągnięcia tego celu spowodował m.in. zwolnienie 120 osób, zawieszenie prac nad projektem Victoria oraz zmniejszenie zespołu tworzącego inną autorską produkcję o kodowej nazwie Bifrost. Od tego momentu też spółka zdecydowała się na realizację szeregu projektów w modelu work-for-hire.

Pod koniec stycznia ogłoszono prace nad grą Microsoftu Gears of War: E-Day, projektem wcześniej znanym pod kodową nazwą Maverick. Przy tworzeniu wspomnianego tytułu studio będzie współpracować z kanadyjskim producentem The Coalition. W tym miejscu warto zaznaczyć, że w przeszłości polska firma była głównym producentem Gears of War: Judgment i współtwórcą Gears of War 1-3.
 


Z kolei na początku marca PCF Group ogłosiło stopniowe wygaszanie działalności wydawniczej dotyczącej gier VR. Tym samym grupa nie będzie zlecała przejętemu przed laty studiu Incuvo prac dotyczących nowych tytułów VR oraz zaprzestanie rozwoju swoich kompetencji w tym segmencie.

Podsumowując, zgodnie z podanymi informacjami, PCF Group pracuje aktualnie nad dwiema własnymi produkcjami: projektem Bifrost oraz projektem Victoria. Zastrzec trzeba, że ich zespoły zostały ograniczone w ramach wspomnianego przeglądu opcji strategicznych. Drugi z nich ma pojawić się na rynku jeszcze w tym roku w ramach wczesnego dostępu. Oprócz tego studio zależne Incuvo zamierza w tym roku wydać kodowy projekt Bison.

Z kolei w ramach modelu work-for-hire toczą się prace nad czterema projektami. Na zlecenie Sony powstaje projekt Delta, dla Microsoftu toczą się prace nad Gears of War: E-Day (wcześniejszy projekt Maverick). Oprócz tego studio tworzy na zlecenie Square Enix projekt Gemini, a projekt Echo powstaje w oparciu o IP Kraftona.

Zwolnienia, odpisy... Producenci gier z GPW w coraz większych tarapatach

Udostępnij