Cloud Technologies zanotowała kolejny z rzędu miesiąc z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży danych w w segmencie Data enrichment | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
18 sty 2022, 08:40

Cloud Technologies zanotowała kolejny z rzędu miesiąc z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży danych w w segmencie Data enrichment

Cloud Technologies, notowana na rynku NewConnect spółka koncentrująca się na monetyzacji cyfrowych danych, zanotowała kolejny z rzędu miesiąc z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży danych w swoim głównym segmencie – Data enrichment. Sprzedaż cyfrowych informacji do kluczowych klientów wzrosła w listopadzie o 46% r/r. Nowa strategia spółki na lata 2021-2023 będzie wspierać dalszy dynamiczny wzrost segmentu, który odpowiada już za blisko 50% przychodów całej grupy.

Segment Data enrichment obejmuje monetyzację danych oraz technologii do ich przetwarzania. Realizowana w jego ramach działalność polega głównie na sprzedaży danych o użytkownikach Internetu, które są następnie wykorzystywane do precyzyjnego targetowania reklamy internetowej. Najważniejszymi odbiorcami danych są platformy umożliwiające zakup powierzchni reklamowej w modelu programmatic, z których korzystają reklamodawcy z całego świata, a kluczowym i największym rynkiem jest USA, który odpowiada za około 80% przychodów Cloud Technologies.

Począwszy od 2021 roku, Cloud Technologies regularnie raportuje swoje dane sprzedażowe dla segmentu Data enrichment w cyklu miesięcznym.

- Dynamika segmentu Data enrichment w listopadzie wyraźnie wskazuje, że przychody ze sprzedaży danych w naszym kluczowym segmencie dalej szybko rosną. Warto zauważyć, że Data enrichment to część biznesu o najwyższej marżowości, która na koniec III kwartału 2021 r. wyniosła blisko 70%. Dobre wyniki w tym segmencie potwierdzają też założenia naszej strategii na lata 2021 - 2023, która przewiduje szereg inwestycji wspierających dalszy wzrost wyników osiąganych w tym obszarze, odpowiadającym już za blisko połowę przychodów naszej grupy – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Wydatki na reklamę w poszczególnych częściach świata znajdują się powyżej poziomu sprzed pandemii, a cyfrowa transformacja zapewnia stabilność wzrostów w kolejnych latach. Według przewidywań agencji Zenith, wzrost wartości globalnych wydatków na reklamę cyfrową w 2022 r. wyniesie 14% w ujęciu rok do roku. Największy wkład we wzrost wydatków na reklamę będzie pochodził z USA, gdzie prognozowany wzrost ma wynieść 80 mld dolarów w latach 2021-2024, co stanowić będzie 48% całej dynamiki globalnych wydatków reklamowych w tym okresie. Rynek USA posiada największy udział w przychodach generowanych przez Cloud Technologies.

- Model biznesowy spółki wspierany jest przez globalne trendy, gdzie można wyróżnić przede wszystkim transformację cyfrową, która zachodzi obecnie w wielu krajach na całym świecie. Reklama internetowa zyskuje na znaczeniu, a tym samym rośnie zapotrzebowanie na wyższe budżety marketingowe, których beneficjentem jest Cloud Technologies. Sprzedaż wysokiej jakości danych o użytkownikach internetu, potrzebnych do precyzyjnego targetowania reklamy, to dla nas dodatkowy czynnik wzrostu poza ciągłym podnoszeniem jakości świadczonych usług i konsekwentnym poszerzaniem kanałów dystrybucji. Na rok 2022 patrzymy pozytywnie, spodziewamy się dalszych, dwucyfrowych wzrostów – dodaje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy i członek zarządu Cloud Technologies.

Cloud Technologies działa na rynku od ponad 10 lat. Z firmy o początkowo lokalnym zasięgu, zmieniła się w globalny podmiot tworzący grupę kapitałową złożoną z czterech spółek: OnAudience.com, OnProspects.com, Audience Network i Online Advertising Network. W chwili obecnej Cloud Technologies pozyskuje dane z ponad 200 rynków na całym świecie.

Ze względu na specyfikę rynku reklamy internetowej oraz harmonogram rozliczeń z kontrahentami spółka przekazuje raporty istotnie przesunięte w czasie. Spółka każdorazowo wylicza i prezentuje wskaźnik najpóźniej w ciągu 60 dni od końca miesiąca obejmowanego analizą. Wartość sprzedaży ma charakter szacunkowy i może różnić się od finalnych wyników przekazywanych w odpowiednich raportach okresowych.

O spółce Cloud Technologies:

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Firma została założona przez Piotra Prajsnara w 2011 roku, a na giełdzie zadebiutowała w tym samym dniu co Facebook – 18 maja 2012 roku, zasilając grono spółek notowanych na rynku NewConnect. Prowadzi działalność w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych z internetu. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, prestiżowego rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times.

Cloud Technologies stworzyło jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi czyli Data Management Platform (DMP). Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (Data enrichment). Precyzyjne targetowanie odbiorców przekłada się nawet na kilkukrotny wzrost efektywności prowadzonych kampanii marketingowych.

Źródło: Spółka, #CLD

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości