Grupa Kino Polska TV, nadawca kanałów telewizyjnych oraz dostawca treści dla platform online, opublikowała wstępne skonsolidowane wyniki finansowe za 2020 r. Przychody w ubiegłym roku wzrosły o 5,1% r/r do 211,8 mln zł, zaś zysk netto wzrósł o 41,6% r/r do 26,3 mln zł.
Na znaczący wzrost wyników w 2020 roku wpływ miała przede wszystkim wyraźnie lepsza sprzedaż kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych głównie na rynkach międzynarodowych, a także wyższe wyniki osiągane przez segment kanały marki Kino Polska oraz kanał Stopklatka.
– Wstępne dane dotyczące przychodów i zysku za 2020 rok wyraźnie pokazują, że obrana przez nas strategia rozwoju daje wymierne rezultaty. Przychody generowane przez kanały FilmBox i kanały tematyczne pochodzą w zdecydowanej większości z długoterminowych umów z operatorami platform kablowych oraz cyfrowych, na których są nadawane. Sprzedaż powiększamy dzięki nowym kontraktom i szerokiej obecności na rynkach międzynarodowych. Wzrost przychodów przy jednoczesnym utrzymywaniu zdecydowanej dyscypliny kosztowej, pomimo okoliczności związanych z pandemią, przekłada się w ostatecznym rozrachunku na rosnącą marżę i zysk netto. – powiedział Bogusław Kisielewski, prezes Zarządu Kino Polska SA.
Około dwie trzecie przychodów Grupy Kino Polska generowanych jest z dystrybucji telewizyjnej oraz online, zakupu i sprzedaży praw licencyjnych, a także produkcji telewizyjnej i filmowej. Pozostała część przychodów pochodzi ze sprzedaży reklam. – Pomimo trudnego 2020 roku zanotowaliśmy wyższą sprzedaż reklam w segmentach kanałów filmowych marki Filmbox, kanały Kino Polska oraz Stopklatka, choć dynamika wzrostu różnie kształtuje się w przypadku poszczególnych kanałów. To dowód na to, że nasza oferta programowa trafia w oczekiwania widzów, co przekłada się na rosnącą oglądalność i zainteresowanie reklamodawców czasem antenowym na tych kanałach – dodaje Bogusław Kisielewski.
Ze skonsolidowanych danych opublikowanych wstępnie przez Kino Polska TV SA wynika również, że zysk Grupy z działalności operacyjnej powiększył się rok do roku o 30,1%, do blisko 34 mln zł.
Na początku lutego Kino Polska TV SA opublikowała też wstępne dane dotyczące wyników jednostkowych. Wynika z nich, że jednostkowy zysk netto spółki wzrósł rok do roku o 122,6% do 20,6 mln zł.
Publikacja pełnego skonsolidowanego sprawozdania finansowego Kino Polska TV zaplanowana jest na 18 marca 2021 r.
O Grupie Kino Polska TV:
Grupa Kino Polska TV to jedna z wiodących grup medialnych w Polsce, z sukcesem działająca również na rynkach międzynarodowych. Grupa zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon i kanały marki FilmBox.
Źródło: Spółka, #KPL