Przejdź do treści

udostępnij:

Ambra Strategia
Kategorie

„Mniej, lecz lepiej” – strategia Ambry na nowe czasy oraz zapowiedź stabilnych wypłat dywidend

Udostępnij

Grupa Ambra koncentruje się na dywersyfikacji działalności, inwestycjach w segment napojów bezalkoholowych oraz budowaniu wartości marek premium i superpremium. Zarząd spółki omawia plany zwiększenia efektywności operacyjnej oraz zapowiada utrzymanie stabilnej polityki dywidendowej mimo trudniejszego otoczenia rynkowego.


Dywersyfikacja działalności przez nowe inwestycje

Nowa inwestycja Grupy Ambra w linię produkcyjną napojów bezalkoholowych wpisuje się w kierunek dywersyfikacji działalności, na który spółka stawia w ostatnich latach.

Nowa linia jest przeznaczona w pierwszym rzędzie do produkcji napojów bezalkoholowych i pomoże w dalszej dywersyfikacji działalności w tym kierunku

– podkreśla Piotr Kaźmierczak, wiceprezes zarządu Ambra.

Jej pełna operacyjność ma zostać osiągnięta w 2026 roku. Zdaniem zarządu, uruchomienie linii,  przełoży się nie tylko na wzrost wydajności, ale też rozwój portfolio produktowego

Zysk netto j.d. Ambry w I kw. 2025/2026 spadł do 4 mln zł

Spodziewamy się wzrostu wydajności na pracownika, zwiększenia wolumenu produkcji oraz będziemy wdrażać nowe produkty dedykowane na tę linię.

Spodziewamy się wzrostu wydajności na pracownika, zwiększenia wolumenu produkcji oraz będziemy wdrażać nowe produkty dedykowane na tę linię

– dodaje.

Rozwój kategorii napojów bezalkoholowych ma dla Ambry strategiczne znaczenie w obliczu zmian konsumenckich. Jednak prezes Robert Ogór zwraca uwagę, że dynamiczny wzrost „bezalkoholowych alkoholi” nie kompensuje w swojej skali trendów zmniejszającej się konsumpcji alkoholu”, ale właśnie w tej kategorii Ambra jest jednym z liderów rynku.

W winach musujących udział bezalkoholowych osiągnął 8% i zapewnił kategorii jako jednej z niewielu wzrostowy wynik

– podkreśla Robert Ogór

Spółka zapowiada dalsze rozszerzanie oferty o nowe propozycje. Jednocześnie inwestuje w system ERP oraz optymalizację kosztów dystrybucji, aby ograniczyć wzrost kosztów stałych. Jak podaje wiceprezes Kaźmierczak, „ten rok będzie kulminacją” pod względem nakładów inwestycyjnych, a ich dokładny poziom poznamy po zakończeniu półrocza.

Strategia mniej lecz lepiej

Grupa Ambra konsekwentnie rozwija strategię opartą na wysokiej wartości marek oraz zmianie modelu konsumpcji w kierunku coraz większej jakości przy mniejszej częstotliwości spożycia.

Nasza strategia skupiona na wysokiej wartości zakłada ewolucję modelu konsumpcji w stronę mniejszej ilości i częstotliwości na zasadzie ‘mniej, lecz lepiej’

– wyjaśnia Robert Ogór, prezes zarządu Ambra.

Spółka zamierza dalej rozwijać kluczowe dla niej segmenty – przede wszystkim wino, wino musujące, cydr i brandy – które, jak wskazuje Ogór, konsumowane są nie częściej niż kilka razy w roku. Ambra intensyfikuje także prace badawczo-rozwojowe nad produktami bezalkoholowymi

Pracujemy nad bezalkoholowymi innowacjami w niemal wszystkich segmentach konsumpcji alkoholu

– dodaje prezes.

Jednocześnie spółka nie rezygnuje z segmentu mocnych alkoholi:

Spadek sprzedaży alkoholi mocnych w naszej Grupie traktujemy jako zjawisko przejściowe, gdyż portfel naszych produktów i marek koncentruje się na kategoriach i segmentach premium

– podsumowuje Robert Ogór.

Planujemy dalszy rozwój oferty unikalnych alkoholi również w segmentach superpremium zakładając, że wraz z obniżającą się codzienną konsumpcją alkoholu alkohole premium dalej zyskiwać będą na znaczeniu

– dodaje 

33 spółki z GPW, które najdłużej wypłacają dywidendy

Dywidenda na stałym poziomie

Grupa Ambra zamierza utrzymać stabilną politykę dywidendową, mimo, obserwowanego w ostatnich okresach, spadku zysków. Spółka koncentruje się obecnie na poprawie wyników operacyjnych oraz skutecznej komercjalizacji nowych projektów produktowych.

Koncentrujemy się na poprawie wyników. Pracujemy intensywnie nad wdrożeniami nowych produktów zarówno alkoholowych jak i bezalkoholowych. Wdrażamy też decyzje obniżające dynamikę kosztów.

– mówi Piotr Kaźmierczak.

Dlatego też zarząd zapowiada utrzymanie dotychczasowego poziomu wypłat dla akcjonariuszy.

Nie zakładamy obniżki dywidendy. (…)główne inwestycje produkcyjne zostały już zapłacone i pozycja finansowa Grupy jest nadal bardzo mocna

– dodaje.

Warto zaznaczyć, że Ambra wypłaciła niedawno dywidendę w wysokości 1,10 zł na akcję, takiej samej jak rok i dwa lata wcześniej. Ze względu na spadek kursu akcji, stopa dywidendy wynosi obecnie 5,9%.

Kurs akcji Ambra

Żabka potwierdza gotowość do wypłaty dywidendy. Podzieli się z akcjonariuszami zyskiem już za 2025 rok

Udostępnij