Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

cyber_Folks chce pozyskać środki na kolejne przejęcia. Poznańska spółka pokazała jak rozwija pełny ekosystem online dzięki Shoperowi

Udostępnij

cyber_Folks wskazał pięć potencjalnych celów M&A o wartości od ok. 15 do 150 mln euro na które chce pozyskać pieniądze z ABB. Jednocześnie przedstawił jak Shoper i cyber_Folks, reorganizują strukturę i łączą siły. Celem jest budowa ekosystemu niezbędnych narzędzi dla handlowców w internecie. 


Dzięki przejęciu Shopera Grupa cyber_Folks ujednoliciła i rozszerzyła ofertę o kompletny zestaw rozwiązań dla handlu online: od hostingu i domen, przez tworzenie oraz obsługę sklepów, po narzędzia marketingowe. Jest to odpowiedź na zapotrzebowania klientów grupy, czyli m.in. sprzedawców, banków, dużych sieci handlowych.

Budujemy dzisiaj taki full-stock technologiczny, taki ekosystem usług, które mają wspierać obecność firm w internecie i to w jak największym okresie

– podkreśla Jakub Dwernicki, CEO cyber_Folks.

Dzięki temu przedsiębiorcy otrzymują w jednym miejscu rozwiązania obejmujące hosting, rejestrację domen, tworzenie i obsługę sklepów internetowych, a także narzędzia umożliwiające skuteczną komunikację z klientem i budowanie widoczności w sieci.

Pod jednym dachem, w grupie mamy bardzo mocno doświadczone spółki, które są liderami w swoich segmentach. Shoper jest dzisiaj liderem polskiego rynku e-commerce jeżeli chodzi o dostawę narzędzi. Vercom, z kolei, jest liderem rynku narzędzi do marketingu on-line i do całej komunikacji transakcyjnej. Zaś cyber_Folks jest liderem rynku w Europie Środkowej w usługach hostingowych i domenowych. Mamy wszystko co jest potrzebne firmie, by zaistnieć w sieci i tę obecność prowadzić z dużym sukcesem

– dodaje Dwernicki.

Z kolei Robert Stasik, CFO cyber_Folks, podkreśla, że kluczowym elementem strategii grupy jest niezależność technologiczna oraz rozwój innowacji:

Budujemy cały ekosystem rozwiązań i stawiamy na własne rozwiązania, właśnie po to, by być elastycznym i nie być zależnym od żadnego, zewnętrznego podmiotu.

Już jesteśmy liderem w CEE jeśli chodzi o technologie e-commerce. Chcemy jeszcze bardziej naszą pozycję. Zakładamy bardzo mocny rozwój produktowy, duże inwestycje w R&D

– dodaje Stasik.

Dużym dopełnieniem wizji budowy ekosystemu produktów on-line stał się zakup Shopera.

Vercom stawia na RCS i szykuje się do akwizycji jeszcze w tym roku

E-commerce Shopera. Rosnący segment cyber_Folks

Przejęcie Shopera przez Grupę cyber_Folks okazało się jednym z kluczowych kroków w budowie pełnego ekosystemu usług dla sektora e-commerce.

To co dała nam akwizycja Shopera, to jest bardzo duży budżet łączny, jaki jesteśmy w stanie poświęcić na R&D. W ramach grupy już teraz wydajemy blisko 40 mln zł właśnie na rozwój produktowy, w szczególności skoncentrowany na sektorze e-commerce. I właśnie wokół sektora e-commerce zamierzamy budować naszą grupę

– podkreśla Robert Stasik, CFO cyber_Folks.

Dzięki integracji z Shoperem pojawiły się również pierwsze wymierne synergie sprzedażowe.

Spółka wypracowała i osiągnęła pierwsze synergie sprzedażowe dzięki współpracy z Shoper. Sprzedaż sklepów internetowych Shoper na stronie cyber_Folks. Sprzedaż nowych domen przez Shoper

– wskazuje Jakub Dwernicki, CEO cyber_Folks.

Pozyskujemy tą drogą już miesięcznie kilkudziesięciu klientów dla Shopera, a dzięki mechanizmowi revshare-owemu zarówno Shoper jak i cyber_Folks zyskują na tej współpracy. Oczywiście zyskują też klienci cyber_Folksa, bo mają dostęp do super technologii sklepowej

– dodaje Robert Stasik.

Sam Shoper intensywnie rozwija swoją ofertę, stawiając przede wszystkim na maksymalizację użyteczności dla merchantów. Spółka poprawiła szablony stron dostępne w edytorze sklepów, wprowadzając rozwiązania oparte na AI, które automatyzują generowanie treści i grafik. Usprawniono także proces tworzenia i zakupu sklepów – został on odizolowany, spójny z nowymi szablonami oraz zoptymalizowany pod kątem wyższej konwersji. Równocześnie przebudowany panel merchanta zyskał intuicyjny interfejs, dopasowany do różnych grup użytkowników.

Kolejnym strategicznym kierunkiem rozwoju Shopera jest model Cross Border, projektowany wspólnie z merchantami, którego celem jest wsparcie sprzedaży zagranicznej. Ambicją spółki jest stworzenie najbardziej kompleksowego rozwiązania w tym obszarze w Europie. Spółka w ten sposób odpowiada na rosnące zapotrzebowanie klientów chcących sprzedawać poza Polską, lecz nieposiadających kompetencji ani wiedzy, jak to zrobić.

Ważnym projektem jest także nowy system analityki i raportowania oparty o Big Data, który pozwoli merchantom otrzymywać nie tylko dane, ale przede wszystkim praktyczne wskazówki wspierające ich decyzje biznesowe.

Synergie współpracy z Shoperem

Synergie współpracy z Shoperem są wielowymiarowe i wykraczają daleko poza proste zestawienie liczb.

Myślę, że synergie, które teraz możemy uwypuklić, to fakt, że już dziś mamy sprzedaż z poziomu cyber_Folksa sklepów Shopera. Także kompetencje AI jakie rozwijaliśmy w cyber_Folks są teraz bardzo potrzebne w Shoperze

– mówi prezes.

Jednak ważniejsze od samej sprzedaży jest synergia i integracja kompetencji technologicznych, zwłaszcza w obszarze AI. Otwiera to przed Grupą nowe możliwości – narzędzia agent AI mają wkrótce pozwolić klientom w trybie konwersacyjnym konfigurować usługi, ustawiać promocje i zarządzać kampaniami marketingowymi. Jak podkreśla zarząd, to jednak przykłady jedynie fragmentaryczne, bo pełny obraz synergii obejmuje zarówno know-how technologiczny, przepływ wiedzy, jak i kompetencje zespołów:

My nie liczymy dokładnie efektów synergii, a patrzymy na to w dużo szerszym aspekcie. Patrzymy na to w sposób całościowy; know-how technologiczny, przepływ wiedzy, to że mamy świetny zespół AI, który wzbogaca funkcje w Shoper i pozwala generować nowe produkty; to są istotne synergie

– tłumaczy Jakub Dwernicki.

Oznacza to, że Grupa nie skupia się na mikroskopijnym wyliczaniu wartości dodanej, lecz raczej na ocenie całościowej, czyli na tym, jak współpraca przekłada się na wzrost przychodów, dynamikę EBITDA oraz przewagę konkurencyjną.

Dla akcjonariuszy oznacza to, że synergie powinny być postrzegane jako proces budujący długoterminową wartość, a nie jako krótkoterminowe wskaźniki finansowe.

Wspieramy się sprzedażowo, wspieramy się marketingowo, a przede wszystkim technologicznie. To wszystko umacnia nasze KPI, i dlatego proszę, patrzmy na to całościowo

– podsumowuje temat Dwernicki.

W tym ujęciu synergie, o których tak często wspomina zarząd cyber_Folks, to motor wspólnego rozwoju, którego efekty widać w trwałym wzmacnianiu pozycji rynkowej całej grupy.

Dalsze przejęcia na horyzoncie

W poniedziałek wieczorem, cyber_Folks rozpoczął przyspieszoną budowę księgi popytu (ABB) na maksymalnie 1 134 400 akcji serii E. Środki z emisji mają sfinansować planowane przejęcia w grupie. To sugeruje przygotowania do dużej akwizycji w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Spółka wskazała pięć potencjalnych celów M&A o wartości od ok. 15 do 150 mln euro. Transakcje mają być finansowane z emisji akcji, a częściowo także długiem. Obowiązuje lock‑up na dalsze emisje przez 360 dni od debiutu akcji serii E.

 

 

 

Udostępnij