Kruk w 5 lat chce zainwestować w nowe portfele tyle, ile zainwestował przez poprzednie 25 lat – Piotr Krupa
Nowa strategia Grupy Kruk zakłada znaczące przyspieszenie rozwoju biznesu w perspektywie do 2029 roku. Przez pięć lat spółka planuje zainwestować w nowe portfele wierzytelności tyle, ile zainwestowała przez poprzednie 25 lat. O nowej strategii, wyzwaniach operacyjnych w Hiszpanii oraz planach podboju rynku francuskiego rozmawialiśmy z Piotrem Krupą, CEO spółki, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
Prezes i założyciel Grupy Kruk, Piotr Krupa, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego opowiedział o celach, jakie spółka stawia sobie w nowej strategii na lata 2025–2029. Wyjaśnił również, że równolegle z realizacją strategii należy uważnie śledzić założenia programu motywacyjnego, który, aby został zrealizowany w 2025 roku, wymaga wzrostu zysku o 12% względem roku 2024.
Do małej liczby IPO na GPW musimy się przyzwyczaić – Ryszard Czerwiński Trigon
Koncentracja na dotychczasowych produktach i rynkach
Kruk nie planuje rewolucji w swoim modelu biznesowym w najbliższych latach, lecz zamierza znacząco zwiększyć skalę działalności. Spółka pozostanie przy odzyskiwaniu należności z tych samych „produktów” i na tych samych rynkach. Kluczowe inwestycje będą realizowane w Polsce, Rumunii, Włoszech i Hiszpanii, a równolegle będzie następować stopniowe zdobywanie doświadczenia na rynku francuskim.
Docelowo Kruk chce osiągnąć poziom 20 milionów klientów oraz około 30 mld zł zainwestowanych w portfele wierzytelności, które będą generować przyszłe spłaty. Jednocześnie prezes Krupa podtrzymał swoją ocenę, że problemy z krzywą spłat w Hiszpanii mają charakter operacyjny, a wyniki spłat za luty i marzec były już pozytywne. W przyszłości spółkę powinny wspierać także niższe stopy procentowe, które będą przekładać się na obniżenie kosztu kapitału przy kolejnych inwestycjach.
W tym wideo:
01:15 – Nowa strategia Kruk
05:50 – Kruk 2.0 i inwestycje w IT
09:00 – Sytuacja na rynku w Hiszpanii
13:50 – Sytuacja rynkowa w Polsce, Rumunii i we Włoszech
15:30 – Ekspansja na rynek we Francji