Przejdź do treści
Kategorie

Netflix bije rekordy pod względem liczby nowych subskrybentów. Mimo to przychody spółki rozczarowały Wall Street

Udostępnij

W ostatnim tygodniu akcje Netflixa notują ostre spadki w związku z opublikowaniem wyników finansowych. Mimo że spółka odnotowała silny wzrost liczby subskrybentów, wartość jej przychodów jest poniżej konsensusu inwestorów. 


Niespodziewany wzrost liczby subskrybentów. Walka z udostępnianiem haseł daje efekty

Wyniki finansowe Netflix zaskoczyły analityków, gdyż w drugim kwartale roku odnotował niespodziewany wzrost liczby subskrybentów o imponującą liczbę 5,89 miliona. To znacznie przewyższyło prognozy, które zakładały wzrost jedynie o 3 miliony abonentów. Wzrost liczby subskrybentów można przypisać w dużej mierze wdrożeniu programu walki z udostępnianiem haseł, który obejmował ponad 100 krajów, a tym samym objął aż 80% przychodów firmy.

Akwizycja Microsoft i Activision Blizzard może odbyć się jesienią. Pozytywna decyzja zależy od jednego regulatora

Spadki przychodów w drugim kwartale

Z drugiej strony, wyniki finansowe firmy nie były zachwycające. Przychody Netflixa w drugim kwartale spadły o 2,7% w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim. Przedsiębiorstwo przewidywało osiągnięcie przychodów na poziomie 8,24 mld USD, jednak konsensus Wall Street zakładał ich wyższą wartość - 8,29 mld USD. Niemniej jednak, zysk na akcję wyniósł 3,29 USD, przewyższając prognozy firmy, które zakładały zysk na poziomie 2,84 USD na akcję.

Optymistyczne prognozy na kolejne kwartały

W kolejnych miesiącach Netflix spodziewa się kontynuacji wzrostu, prognozując osiągnięcie przychodów na poziomie 8,52 mld USD w trzecim kwartale, co oznaczałoby wzrost o 7,5%. Co więcej, oczekuje się, że zysk na akcję wzrośnie z 3,10 USD rok wcześniej do 3,52 USD. Firma przewiduje, że przyrost abonentów netto będzie utrzymywał się na podobnym poziomie co w drugim kwartale.

Netflix wyraża optymizm co do przyszłych perspektyw wzrostu przychodów, szczególnie w czwartym kwartale, a jednym z kluczowych czynników mających na to wpływ będzie dalszy rozwój programu współdzielenia kont oraz wzrost przychodów z reklam.

Tesla przebija oczekiwania i notuje kolejne rekordy sprzedaży. Elon Musk zapowiada, że sztuczna inteligencja w samochodach to przyszłość firmy

Podczas gdy firma spodziewa się wzrostu przychodów, nadal zachowuje ostrożność, przewidując marżę operacyjną za cały rok 2023 na poziomie od 18% do 20%. Niemniej jednak, w drugim kwartale Netflix osiągnął wyższą marżę operacyjną na poziomie 22%, w porównaniu do 20% z roku wcześniejszego, dzięki skutecznemu zarządzaniu wydatkami, kontrolowanemu wzrostowi zatrudnienia i strategicznie rozplanowanym wydatkom na treści. W trzecim kwartale oczekuje się utrzymania marży operacyjnej na poziomie 22%, w porównaniu do 19% w roku poprzednim.

Bańka spekulacyjna na spółkach technologicznych znowu rośnie, bo fundamenty nie uzasadniają wysokich wycen - kwartalny raport Saxo Bank

Netflix podał także informację o wolnych przepływach pieniężnych w drugim kwartale, które osiągnęły 1,3 mld USD, w przeciwieństwie do zerowego wyniku z tego samego okresu rok wcześniej. Na cały rok prognozowane są przynajmniej 5 mld USD wolnych przepływów, w porównaniu z wcześniejszymi prognozami, które zakładały co najmniej 3,5 mld USD. Zwiększone wydatki na treści spowodowane strajkami hollywoodzkich aktorów i scenarzystów są powodem tego wzrostu. Co więcej, Netflix oczekuje znacznie korzystnych wolnych przepływów pieniężnych w roku 2024.

Aby wzmocnić swoją pozycję na rynku, firma zainwestowała w odkup akcji zwykłych o wartości 654 mln USD i planuje przyspieszyć wykup akcji w drugiej połowie roku.

Akcje Netflixa są dostępne na platformie SaxoTraderGo pod tym linkiem.

netflix

AI poprawi produktywność spółek giełdowych. Sztuczna inteligencja wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe spółek, oceniają analitycy Saxo Bank

Warto wspomnieć, że wcześniej w tym samym dniu, Netflix ogłosił zniesienie swojego podstawowego planu za 9,99 USD miesięcznie dla nowych subskrybentów w Stanach Zjednoczonych. Zamiast tego, klienci będą mieli do wyboru plan z reklamami za 6,99 USD miesięcznie, a także tradycyjne plany za 15,49 USD i 19,99 USD miesięcznie.

Chińskie spółki technologiczne mogą być ciekawymi okazjami inwestycyjnymi w najbliższych latach. Pomoże im w tym sztuczna inteligencja

Udostępnij